Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Márnivosť môže byť nebezpečná

Nakoniec aj z dobrého jedna človeka rozbolí brucho.

Čim je človeku lepšie, tým menej myslí na zadné kolieska.

Ak si nevieš pomôcť sám, sotva ti pomôžu iní. Len blázni sa uchádzajú o pomoc u tých, ktorí dokážu len škodiť.

(Murphyho zákony v bájkach)
Otázky na rádio Jerevan

Platí ešte: „Chudoba cti netratí“? Platí, ale všetko ostatné je za peniaze.

Ktorá bola prvý krádež know-how? Evina krádež jablka poznania v raji.

Aká je hodnota slovenskej koruny? Skúste si požičať v banke a uvidíte.

(Myšlienky bez cla)
Nebo je v nebi

O Bohu je známe, že je všemohúci a vševediaci. Napriek tomu sa nikdy nemieša do obchodov, ktoré robia medzi sebou smrteľníci. Zlé jazyky tvrdia, že preto, lebo raz sa už popálil.

Každý má takého boha akého si zaslúži. (Troyat)

Keď si ťava rohy pýta, obyčajne príde o ucho. (Židovské príslovie)

(Zrnká úsmevu)
Na čo má človek rozum

Byť chudobným nie je žiadna hanba, ale to je jediná pozitívna vec, ktorá sa dá o tom povedať. (Židovské príslovie)

Aj logické uvažovanie môže byť niekedy životu nebezpečné.

Keď je dobre, nerozoznáte príslušníka jedného národa od druhého. Až keď je zle, poznáte Slováka podľa nadávania, Čecha podľa frflania, Nemca podľa disciplíny a Žida podľa toho, že mu nikdy nie je zle, vie sa totiž vynájsť v každej situácii.

(Zrnká úsmevu)
O podnikateľoch

Ak ste na prvý pokus neuspeli, treba zmeniť definíciu úspechu.

V podnikaní nie je žiaden experiment úplne zbytočný. Vždy sa dá použiť ako negatívny príklad.

Keby človek dopredu vedel, ako to dopadne, život podnikateľa by bola jedna nekonečná nuda.

(Murphyho zákonník)

Priemerný týždenný pracovný čas zamestnanca v doprave vrátane nadčasov

25. 4. 2022 Po novele zákona o organizácii pracovného času v doprave nesmie byť priemerný týždenný pracovný čas zamestnanca v doprave vrátane nadčasov dlhší ako 48 hodín počas štyroch po sebe nasledujúcich mesiacov.
Ak zamestnanec v doprave vykonáva nočnú prácu, priemerný pracovný čas nesmie presiahnuť desať hodín za 24 hodín počas šiestich po sebe nasledujúcich mesiacov. Pri výpočte priemernej dĺžky pracovného času sa vychádza z päťdenného pracovného týždňa. Nočná práca je každá práca vykonávaná v nočnom čase medzi 22. hodinou a 6. hodinou. Zamestnávateľ môže po dohode so zástupcami zamestnancov rozdeliť pracovnú zmenu zamestnanca v doprave na dve časti a po dohode so zamestnancom v doprave najviac na tri časti.
Do pracovného času zamestnanca v doprave sa nezapočítava čas potrebný na cestu z bydliska na pracovisko a späť, čas prestávok v práci, doba odpočinku a čas pracovnej pohotovosti. Čas režijnej cesty sa započítava do pracovného času. Ide o čas potrebný na presun zamestnanca v doprave z jedného určeného miesta výkonu práce na iné určené miesto výkonu práce pred začatím práce, v jej priebehu alebo po skončení práce. V prípade, ak nastane nepredvídateľná okolnosť v doprave, najmä nepriaznivá poveternostná situácia, nehoda alebo iná mimoriadna okolnosť, zamestnávateľ môže predĺžiť pracovný čas až na čas trvania ohrozenia bezpečnosti vozidla alebo plavidla, posádky, cestujúcich alebo prepravovaného nákladu. Ak ide o práce, ktoré nemožno z preukázateľných objektívnych technických alebo organizačných dôvodov prerušiť, musí sa zamestnancovi v doprave aj bez prerušenia prevádzky zabezpečiť primeraný čas na odpočinok a jedenie; tento čas je súčasťou pracovného času.
Problematiku pracovného času podľa konkrétneho druhu dopravy upravuje zákon o pracovnom čase v doprave špeciálne. Podľa schválenej novely napríklad v čase mimoriadnej situácie, núdzového alebo výnimočného stavu bude môcť denný pracovný čas rušňovodiča dosahovať až maximum 15 hodín.

K

Strojárske firmy chcú spolupracovať

28. 5. 2010 Nitra- Vytvoriť priestor pre bilaterálne rokovanie slovenských i zahraničných subjektov v oblasti strojárskeho priemyslu je cieľom prvého Medzinárodného strojárskeho  kooperačného dňa – Engineering 2010, ktorý sa uskutočnil vo štvrtok 27.5. v Nitre.
Záujem o spoluprácu so slovenskými firmami prejavili podnikateľské subjekty z Rakúska, Nemecka, Veľkej Británie, Českej republiky, Talianska, Maďarska a zo Slovinska. Cieľovou skupinou podujatia boli predovšetkým malé a stredné podniky z oblasti strojárskej výroby , výroby kovových výrobkov a konštrukcií, motorových vozidiel, ostatných dopravných zariadení, transferu technológií, inovácií a know-how.

Vedci požiadali Brusel, aby preveril plán výstavby D1

28. 5. 2010 Vyše 100 slovenských a českých vedcov a odborníkov vyzvalo Európsku komisiu, aby začala voči SR právne konanie pre porušenie smernice o biotopoch v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 na úseku Turany - Hubová.
V liste eurokomisárovi pre životné prostredie J.Potočnikovi, žiadajú o prehodnotenie výberu variantu D1 za prijateľnejší a zabrániť tak vzniku veľkých a nezvratných škôd na slovenskej prírode. Výstavbou diaľnice D1 sa porušuje európska legislatíva, konkrétne smernica o biotopoch a poškodzuje chránené územia Veľká Fatra, Malá Fatra a rieky Váh.

BMW hľadá špecialistov v zahraničí

18. 5. 2010 Nemecká automobilka BMW bude musieť robiť nábor technikov aj v zahraničí, keďže v krajine nie je dostatok kvalifikovaných odborníkov.
Automobilka plánuje prijať ešte v tomto roku 550 absolventov. Firma vyvíja nový elektromobil a potrebuje odborníkov na nové materiály, ľahké konštrukcie, nové technológie, elektrické a elektronické vybavenie, batérie a nový typ motorov. Dlhodobým cieľom nemeckej automobilky je nábor špecialistov, ktorí by obsadili nové pracovné miesta, a to aj v zahraničí, vrátane Číny a USA.
(Zdroj: PLUSKA.SK)

Dexia banka prehrala súd

18. 5. 2010 Rekordné odškodné! Okresný súd Bratislava I rozhodol, že Dexia banka musí zaplatiť 150 miliónov spoločnosti Ritro Finance.
Tá žalovala Dexiu vlani v lete. „Banka nedodržala zmluvné podmienky, čím môjmu klientovi spôsobila škodu v ušlom zisku,“ vyhlásil vtedy právnik Ritra Matúš Gemeš. Pochybenie banky včera potvrdil aj Okresný súd Bratislava I: „Žalovaný je povinný zaplatiť 138 987 miliónov eur spolu s úrokom z omeškania do troch dní odo dňa právoplatnosti rozsudku.“
(Zdroj: Plus JEDEN DEŇ)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Cyprián
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner