Povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla
2. 4. 2024
Cieľom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, je transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/2118 z 24. novembra 2021, ktorou sa mení smernica 2009/103/ES o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti.
Poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel je osobitne dôležité pre všetkých občanov Európy, či už sú poistníkmi, poistenými alebo poškodenými v dôsledku dopravnej nehody. Je takisto dôležité pre samotné poisťovne, keďže tvorí výrazný segment na trhu s neživotným poistením v Európskej únii. Uvedené poistenie má významný vplyv aj na voľný pohyb osôb, tovaru a vozidiel, a teda aj na vnútorný trh. Preto je kľúčovým cieľom činnosti Európskej únie v oblasti finančných služieb posilnenie a konsolidácia vnútorného trhu poistenia motorových vozidiel. Európska komisia vykonala hodnotenie fungovania smernice o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti vrátane jej efektívnosti, účinnosti a súdržnosti s ostatnými politikami EÚ. Z hodnotenia vyplynulo, že uvedená smernica funguje celkovo dobre a netreba vykonať zmeny väčšieho rozsahu. Boli však identifikované štyri oblasti, v ktorých by boli vhodné cielené zmeny a to v odškodňovaní poškodených v dôsledku nehôd v prípade, že dotknutá poisťovňa je platobne neschopná, v minimálnych povinných výškach poistného krytia, v kontrole poistenia vozidiel členskými štátmi a v používaní potvrdení o minulých nárokoch na odškodnenie poistených novou poisťovňou. Na základe uvedených zistení bola prijatá nová smernica o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti, ktorej transpozíciu do právneho poriadku Slovenskej republiky má za cieľ zabezpečiť predkladaný návrh zákona.
K
Rakúska Oberbank AG mieri na Slovensko
14. 1. 2009
Začiatok vykonávania bankových činností rakúskou Oberbank AG je plánované na 1. apríl 2009. V súčasnosti sa uskutočňujú prípravné procesy pre zabezpečenie testovania pobočky na prístup do medzibankového platobného systému a do aplikačného programového systému.
Banka tak pribudne k
deviatim pobočkám zahraničných bánk, ktoré na Slovensku aktívne vykonávajú
svoju činnosť.
Okrem Rakúska Oberbank AG aktívne pôsobí na ďalších troch
trhoch. V Nemecku od roku 1990, v Česku od roku 2004 a v Maďarsku od roku
2007. Banka ponúka kompletné bankové
služby pre privátnu aj firemnú klientelu.
Výpadok plynu bude mať dopady na ekonomiku aj daňové príjmy
14. 1. 2009
Výpadok dodávok plynu na Slovensku bude mať vplyv na tohoročný rast slovenskej ekonomiky aj na daňové príjmy štátu. Presná kvantifikácia týchto dopadov zatiaľ nie je možná. Vyhlásil to minister financií.
Napriek problémom sa SPP snaží udržiavať plynárenský systém
na celom území Slovenska stabilným, a to aj
vďaka dodatočným dodávkam zemného plynu od zahraničných plynárenských
spoločností.
Veľkí odberatelia však stále môžu čerpať plyn len na
zabezpečenie bezpečnostného minima a nie na svoju bežnú prevádzku.
Slovenská elektronizačná prenosová sústava našla riešenie na stabilizovanie
14. 1. 2009
Medzi stanovenými podmienkami garancie dodávok elektrickej energie je energia z vodnej elektrárne Čierny Váh, pomoc z Maďarska, Poľska a Česka a dodávky garantuje aj dominantný výrobca elektriny Slovenské elektrárne.
Tieto garancie zmenili zámer vlády spustiť do prevádzky blok V1 v Jaslovských Bohuniach.
Ako získať členov vernostného klubu
13. 1. 2009
Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov
do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou
nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť
na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli.
Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky
získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a
presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám.
Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba
málo vernostných systémov. Predstava,
že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo
zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu k zákazníckemu
servisu.
Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu
dobrej kvality
- uvedomiť si, že niektoré
produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez
program
- návratnosť
investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program,
ktorý má hodnotu z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali
možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí
ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by
malo byť jednoduché
- zákazníci by
vernostnému programu mali rozumieť.