Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Človek a informácie

Kto verí tomu, čo počuje, je šťastný. Kto pochybuje, je múdry.

Všetky počítače vedie čakať tou istou rýchlosťou.

S počítačom sa dá urobiť rýchlejšie naozaj všetko.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Manželstvo je podnik

Ak sa niekomu nechce pracovať, je lenivec. Na pomenovanie tvora, ktorému sa veľmi chce pracovať, slovenčina nemá – ak vylúčime výraz hlupák – dostatočne expresívne označenie. Musíme si, tak ako sa to stáva tradíciou, požičať od Američanov. Tí namiesto hlupák hovoria workaholic...

Manželstvo je omyl, ktorého by sa mal dopustiť každý muž. (Kessel)

Napriek neodškriepiteľnému pokroku v emancipácii žien, vďaka ktorému už ženy vedia fajčiť ako muži, piť ako muži i nadávať ako muži, sa v jednom pokrok nepohol ani o krok dopredu: mladé dievča treba vydať, zatiaľ čo mladého muža vydávať netreba...

(Zrnká úsmevu)
Na čo má človek rozum

Byť chudobným nie je žiadna hanba, ale to je jediná pozitívna vec, ktorá sa dá o tom povedať. (Židovské príslovie)

Aj logické uvažovanie môže byť niekedy životu nebezpečné.

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

(Zrnká úsmevu)
Nebo je v nebi

O Bohu je známe, že je všemohúci a vševediaci. Napriek tomu sa nikdy nemieša do obchodov, ktoré robia medzi sebou smrteľníci. Zlé jazyky tvrdia, že preto, lebo raz sa už popálil.

A čo to, pán Kohn, že vaša pani tak náhle zomrela? Čo jej bolo? Ale, ja ani sám neviem. Takto v noci ma zobudí a vraví: „Ty, Max, mne akosi nie je dobre.“ No a ja som jej povedal: „Ale, Sára, a komu je dnes dobre?!“

Narieka chorý Kohn: Cítim, že sa blíži moja posledná hodina! Sára, daj mi ešte pohár vody! Vody? Ale veď ty si vodu nikdy nemohol zniesť! No áno, ale na smrteľnej posteli sa teba pomeriť aj s úhlavným nepriateľom!

(Zrnká úsmevu)

Povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla

2. 4. 2024 Cieľom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, je transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/2118 z 24. novembra 2021, ktorou sa mení smernica 2009/103/ES o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti.
Poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel je osobitne dôležité pre všetkých občanov Európy, či už sú poistníkmi, poistenými alebo poškodenými v dôsledku dopravnej nehody. Je takisto dôležité pre samotné poisťovne, keďže tvorí výrazný segment na trhu s neživotným poistením v Európskej únii. Uvedené poistenie má významný vplyv aj na voľný pohyb osôb, tovaru a vozidiel, a teda aj na vnútorný trh. Preto je kľúčovým cieľom činnosti Európskej únie v oblasti finančných služieb posilnenie a konsolidácia vnútorného trhu poistenia motorových vozidiel. Európska komisia vykonala hodnotenie fungovania smernice o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti vrátane jej efektívnosti, účinnosti a súdržnosti s ostatnými politikami EÚ. Z hodnotenia vyplynulo, že uvedená smernica funguje celkovo dobre a netreba vykonať zmeny väčšieho rozsahu. Boli však identifikované štyri oblasti, v ktorých by boli vhodné cielené zmeny a to v odškodňovaní poškodených v dôsledku nehôd v prípade, že dotknutá poisťovňa je platobne neschopná, v minimálnych povinných výškach poistného krytia, v kontrole poistenia vozidiel členskými štátmi a v používaní potvrdení o minulých nárokoch na odškodnenie poistených novou poisťovňou. Na základe uvedených zistení bola prijatá nová smernica o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti, ktorej transpozíciu do právneho poriadku Slovenskej republiky má za cieľ zabezpečiť predkladaný návrh zákona.
K

Správca ciest zodpovedá za jamy na ceste i za škodu na aute

30. 3. 2009 Nabehli ste autom na výtlk a poškodili ste si pnemumatiku alebo podvozok? Určite nie ste tento rok ani prvý ani posledný. Najmä počas prvých jarných týždňov si treba dávať pozor.
Ak sa  jame predsa len nevyhnete, za škodu, ktorá sa vám stala, je zodpovedný správca cesty. Pri cestách  druhej a tretej triedy je ním krajská samospráva, pri cestách prvej triedy Slovenská správa ciest, v prípade diaľnic Národná diaľničná spoločnosť a obec, ak sa vám to stane za jej označením.
K peniazom sa ľahšie dostanete v prípade, že  máte uzavretú havarijnú poistku. Poisťovňu by ste mali volať kvôli obhliadke.  Poisťovňa škodu nahradí a následne ju bude vymáhať od správcu. Ak nemáte havarijnú poistku, o odškodnenie žiadajte sami. Výsledok by mal byť taký istý. Poškodený, aj keď má  uzatvorené iba povinné zmluvné poistenie, má nárok na odškodnenie vo výške škody, aká mu bola spôsobená a danie motorového vozidla do pôvodného stavu.  
V oboch prípadoch by mal poškodený dostať náhradu v plnej výške. Poškodený je však povinný dostatočne preukázať príčinu vzniku škody, ako aj jej výšku. Pre tento účel je nevyhnutné škodu, ktorá vznikla, zdokumentovať.
Ak pri vymáhaní peňazí budú chýbať dôkazy, škodu vám nikto nepreplatí. Správca komunikácie sa zodpovednosti zbaví v prípade, ak preukáže, že nebolo v medziach jeho možností tieto chyby odstrániť, ani na ne predpísaným spôsobom upozorniť.
(Zdroj: HNONLINE)

Slovensko najmenej rizikové

27. 3. 2009 V porovnaní s ostatnými krajinami strednej a východnej Európy (SVE) je Slovensko vnímané pri hodnotení dopadov hospodárskej krízy ako jedna z najmenej rizikových krajín.
Konštatuje sa to v analýze Inštitútu finančnej politiky (IFP) pri Ministerstve financií SR. Slovensko toto hodnotenie získalo na základe nízkej zadĺženosti obyvateľstva, stabilnému makroekonomickému prostrediu a vďaka zavedeniu eura v úvode tohto roka. Pozícia Slovenska je relatívne stabilná  z pohľadu dopadov nízkeho prílevu kapitálu. Úvery sú bezpečne kryté domácimi depozitmi. Slovensko v posledných rokoch znižovalo deficit verejných financií a deficit bežného účtu bol na relatívne udržateľnej úrovni.  Podľa inštitútu je Slovensko  vnímané  ako jedna z najmenej rizikových krajín  v regióne SVE, aj vďaka vstupu do eurozóny začiatkom roka 2009. 
(Zdroj: HNONLINE)

Banky prijímajú vlastné protikrízové riešenia

27. 3. 2009 Banky sa rôznymi protikrízovými zvýhodneniami snažia zlepšiť čísla o poskytnutých úveroch. Na poklese objemov poskytnutných hypoték sa teda neodrazili reštrikčné opatrenia bánk, ale strach ľudí zobrať si hypotéku.
Tento strach sa snažia banky eliminovať poskytovaním rôznych výhod.

Ten, kto sa banke zaviaže v súčasnosti, že bude ďalších 20 alebo 30 rokov splácať hypotéku, môže v porovnaní s doterajšími hypodlžníkmi získať niekoľko výhod. Jednou z nich je napríklad odpustenie niektorých poplatkov.
Väčšina bánk zvýhodňuje fixáciu úrokov, inde ponúkajú certifikát zaručujúci, že klient nebude platiť banke za jednu zmenu  v úverových podmienkach, inde neúčtujú poplatok za zmenu zmluvných podmienok hypotéky. 
Pri hypotékach banky vyžadujú poistenie nehnuteľností vinkulované v prospech banky. Ďalšie poistky sú dobrovoľné a zvyšujú mesačnú splátku.
(Zdroj: SME)

Šrotovné bude pokračovať len ak sa štátu vyplatí

26. 3. 2009 Nečakane rýchle minutie príspevku spustilo úvahy o novom šrotovnom. Minister financií však chce mať jasno v tom, aké staré autá sa šrotujú a či sa to štátu vyplatí. Minister hospodárstva ubezpečuje, že príjem do štátneho rozpočtu bude plusový a vráti sa viac, ako štát vydá.
Oproti vydaným 33 miliónom  € by sa malo na DPH a ďalších poplatkoch vybrať 38 miliónov €.
O predĺžení šrotovného bude na budúci týždeň rokovať krízová rada. Vláda by mala rozhodnutie odobriť v stredu. Ak sa šrotovné schváli, poradovník na dotáciu sa bude môcť začať nanovo plniť od budúceho štvrtka.
Ukázalo sa, že šrotovné je nielen o solidarite s ostatnými krajinami, ale  aj o konkrétnej  pomoci slovenskej ekonomike. Príspevok nevyprázdnil len sklady predajcov, ale oživil aj zadávanie nových objednávok v našich automobilkách a u subdodávateľov.
(Zdroj: HNONLINE)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Ctibor
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner