Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Manželstvo je podnik

Ak sa niekomu nechce pracovať, je lenivec. Na pomenovanie tvora, ktorému sa veľmi chce pracovať, slovenčina nemá – ak vylúčime výraz hlupák – dostatočne expresívne označenie. Musíme si, tak ako sa to stáva tradíciou, požičať od Američanov. Tí namiesto hlupák hovoria workaholic...

Susedov trávnik sa nám vidí vždy zelenší ako náš. (Židovské príslovie)

Pani Kohnová vstúpi do nočného baru a pýta sa čašníka: „Prosím vás, nie je tu môj manžel?“ „Nie je, madam,“ úslužne odpovedá čašník. „Ale veď ani neviete, ako sa volá a hneď mi odpovedáte, že tu nie je!“ „Tu nikdy nie je žiadny manžel, madam“ odpovedá sucho čašník.

(Zrnká úsmevu)
Deti naše poklady

Učiteľka sa pýta v škole malého Móricka: - Móricko, vraj sa vám narodili dvojčatá. Je to pravda? Áno prosím, A už vieš, ako sa budú volať? Ocko povedal, že Himl a Hergot

Ak sa človek chce dožiť vysokého veku, musí sa v mladosti šetriť a nesmie sa umývať. Prečo sa nesmie umývať? Preto, lebo ľudová múdrosť hovorí, že čistota je pol života. Kto teda chce život celý, nesmie byť čistý, ergo – nesmie sa umývať...

Katechéta na hodine náboženstva vysvetľuje deťom, že Boh je prítomný všade. Tu sa prihlási Móric: A naozaj všade? Áno všade – prízvukuje katechéta. Aj v našej pivnici? Pochopiteľne, že aj tam. Tak to klamete, my pivnicu totiž nemáme!

(Zrnká úsmevu)
Hlúposti sa medze nekladú

Nikto nie je múdry natoľko, aby odolal lichoteniu.

Prvý na rade je vždy ten, kto vytřča z radu.

Veci, ktorých sa vzdáš, môžu byť použité proti tebe.

(Murphyho zákony v bájkach)

Povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla

2. 4. 2024 Cieľom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, je transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/2118 z 24. novembra 2021, ktorou sa mení smernica 2009/103/ES o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti.
Poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel je osobitne dôležité pre všetkých občanov Európy, či už sú poistníkmi, poistenými alebo poškodenými v dôsledku dopravnej nehody. Je takisto dôležité pre samotné poisťovne, keďže tvorí výrazný segment na trhu s neživotným poistením v Európskej únii. Uvedené poistenie má významný vplyv aj na voľný pohyb osôb, tovaru a vozidiel, a teda aj na vnútorný trh. Preto je kľúčovým cieľom činnosti Európskej únie v oblasti finančných služieb posilnenie a konsolidácia vnútorného trhu poistenia motorových vozidiel. Európska komisia vykonala hodnotenie fungovania smernice o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti vrátane jej efektívnosti, účinnosti a súdržnosti s ostatnými politikami EÚ. Z hodnotenia vyplynulo, že uvedená smernica funguje celkovo dobre a netreba vykonať zmeny väčšieho rozsahu. Boli však identifikované štyri oblasti, v ktorých by boli vhodné cielené zmeny a to v odškodňovaní poškodených v dôsledku nehôd v prípade, že dotknutá poisťovňa je platobne neschopná, v minimálnych povinných výškach poistného krytia, v kontrole poistenia vozidiel členskými štátmi a v používaní potvrdení o minulých nárokoch na odškodnenie poistených novou poisťovňou. Na základe uvedených zistení bola prijatá nová smernica o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti, ktorej transpozíciu do právneho poriadku Slovenskej republiky má za cieľ zabezpečiť predkladaný návrh zákona.
K

Dopady krízy

26. 11. 2009 Na podnikoch a firmách sa svetová hospodárska kríza odráža hlavne v tom, že vytvárajú nižšiu pridanú hodnotu a zisky. Rast domácich príjmov a následne aj spotreby spomaľuje. Zamestnanosť klesá a rastie nezamestnanosť, mnohé investície sa pozastavili a znížil sa prílev priamych zahraničných investorov.
Takto charakterizoval dopady krízy guvernér NBS Ivan Šramko. Očakáva tiež, že po kríze budú podniky zamestnávať menší počet zamestnancov ako predtým. Za prvoradú úlohu považuje prilákanie nových investorov, nové investície a udržanie zamestnanosti.
(Zdroj: HNONLINE)

Dopravcovia sa môžu začať registrovať do mýta

25. 11. 2009 Dopravcovia sa môžu začať registrovať do systému elektronického výberu mýta, ktorý má byť spustený 1. januára 2010. Riaditeľ zákazníckych služieb prevádzkovateľa systému spoločnosti SkyToll včera potvrdil, že prvé kontaktné miesta otvorí spoločnosť dnes na západe Slovenska, nasledovať bude stredné Slovensko a vo štvrtok alebo v piatok sa začne registrácia aj v Košiciach a Prešove.
V súčinnosti s Národnou diaľničnou spoločnosťou SkyToll uskutočnil prvý 48-hodinový test systému ešte počas uplynulého týždňa. V súčasnosti sa už uskutočňuje aj táto druhá komplexná skúška systému. Podľa slov riaditeľa ide príprava spustenia elektronického výberu mýta v súlade s plánom. Pokiaľ ide o registráciu, vydávanie palubných jednotiek, aktiváciu sledovania jazdných úsekov, a backofficových služieb je systém otestovaný a pripravený. Ďalšie prípadné problémy bude odstránené počas 28-dňového testovania. Systém by mal byť plne pripravený na prevádzku od 1. januára 2010. /Back Office = obslužné oddelenie banky (bez priameho styku so zákazníkom)/
(Zdroj: HNONLINE)

Zdraženie pohonných látok

23. 11. 2009 Vývoj spotrebiteľských cien pohonných látok bol v 46. týždni roku 2009 ovplyvnený v medzitýždennom porovnaní zvýšením cien všetkých typov pohonných látok.
Podľa Štatistického úradu SR stúpla priemerná cena 98-oktánového benzínu o 0,016 € na 1,319 € za liter a cena 95-oktánového benzínu vzrástla o 0,015 € na 1,184 € za liter. Cena motorovej nafty sa zvýšila o 0,001 € na 1,133 € za liter a cena LPG taktiež o 0,001 € na 0,434 € za liter. V januári 1997 predstavovala cena litra 95-oktánového benzínu 22,39 Sk (0,74 €) a cena litra nafty 20,89 Sk (0,69 €). Ceny sa postupne zvyšovali a v prvých mesiacoch roka 2000 prekročili 30-korunovú (0,996 €) hranicu. V ďalších rokoch sa dostávali ceny bližšie k hranici 40 Sk (1,33 €), ktorú prelomili v septembri 2005. K 4. septembru 2006 predstavovala priemerná spotrebiteľská cena za liter 95-oktánového benzínu 40,47 Sk (1,34 €). Liter motorovej nafty stál 41,26 Sk (1,37 €) a cena LPG dosiahla 21,69 Sk (0,72 €) za liter. V závere roka 2007 sa predával liter 95-oktánového benzínu po 38,90 Sk (1,29 €) a liter nafty po 40,85 Sk (1,36 €). Cena LPG za liter dosiahla úroveň 21,69 Sk (0,72 €). Priemerná spotrebiteľská cena 95-oktánového benzínu ku koncu minulého roka dosiahla 30,27 Sk (1,005 €) za liter a cena litra motorovej nafty 35,07 Sk (1,164 €). LPG sa v uvedenom období predával za 16,45 Sk (0,546 eura) za liter.
(Zdroj: HNONLINE)

Nový podporný fond pre podniky zamerané na výskum a technológie

29. 10. 2009 Menšie podniky, ktoré sú zamerané na výskum a technológie, sa ľahšie dostanú k peniazom. Vďaka novému podpornému fondu Slovenskej záručnej a rozvojovej banky a Európskemu investičnému fondu, budú mať lepšie šance získať úver či nájsť si investičného partnera.
Pôjde o čiastku 100 miliónov €, z ktorých 99 % zaplatí štát s využitím eurofondov a zvyšok investičný fond, ktorý bude peniaze rozdeľovať. Spoločný fond začne fungovať v druhom štvrťroku 2010. Firmy nebude financovať priamo, ale prostredníctvom partnerov z bankového a finančného sektora. Pri pôžičkách to budú komerčné banky a Slovenská záručná a rozvojová banka. Z podporného fondu by žiadatelia mali získavať garancie, vďaka ktorým sa rozšíria ich úverové možnosti. Vďaka poskytnutej záruke bude v prípade záručných schém možné úvermi podporiť oveľa väčší počet podnikateľov, ako v súčasnosti. Vďaka podpornému fondu firmy môžu do svojho biznisu získať aj investorov, ktorí by firme poskytli zdroje, za ktoré by si ako protihodnotu vypýtali napríklad akciový podiel. Európsky investičný fond očakáva, že sa peniaze vložené do firiem vrátia. Podľa neho kontrakty s bankami a investičnými fondmi, ktoré projekt podporia, budú uzatvárať v nasledujúcich mesiacoch.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viola
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner