Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Ako sa správajú veci - VIII. večer

Ak sa vyskytne štandardná situácia, tak pre ňu treba vymýšľať detailné pravidlá riešenia.

Ak musíte denne prijímať množstvo rozhodnutí, tak to u vás škrípe "dole" v rutinnej činnosti, ktorá by mala bežať sama od seba.

Ak niekto nesúhlasí s tým, čo ostatní považujú za jasné, tak to nemusí byť krátkozraký človek.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Človek a hlúposť

Tam, kde je hlúposť dostatočným vysvetlením, netreba hľadať iné vysvetlenia.

Hlúposť je dedičná, môžete ohlúpnuť z vlastných detí.

Ani absolútna hlúposť neprinesie automaticky absolútne šťastie.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Životné pravdy

Jednou z najväčších nerozlúštených záhad je, prečo sú zákazníci v preplnenej reštaurácii obslúžení rýchlejšie, ako keď je reštaurácia poloprázdna.

Až na konci života zistíte, že ste sa po celý čas driapali na nesprávny vrchol.

Múdrosť vám veľa nepomôže, ak vás opustí šťastie.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Unáhlené konanie máva zlé následky. Múdry si najprv zváži dôsledky každého činu, až potom sa doň pustí.

O čo bezpečnejšie miesto, o to rýchlejšie vás oberú.

Ľudský strach z vecí rastie úmerne s ich neobvyklosťou.

(Murphyho zákony v bájkach)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Riadiť vlastný čas znamená snažiť sa sledovať, na čo venujete to málo času, o ktorom môžete sám rozhodovať.

Transformovať krízu na rutinu sa dá tak, že krok za krokom zaznamenáme činnosť šéfa pri prekonávaní pôvodnej krízy a spracujeme ho do pracovného postupu.

Krátke časové úseky, aj keď ich je veľký počet, sú nanič, pretože sa neustále začína od začiatku.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla

2. 4. 2024 Cieľom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, je transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/2118 z 24. novembra 2021, ktorou sa mení smernica 2009/103/ES o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti.
Poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel je osobitne dôležité pre všetkých občanov Európy, či už sú poistníkmi, poistenými alebo poškodenými v dôsledku dopravnej nehody. Je takisto dôležité pre samotné poisťovne, keďže tvorí výrazný segment na trhu s neživotným poistením v Európskej únii. Uvedené poistenie má významný vplyv aj na voľný pohyb osôb, tovaru a vozidiel, a teda aj na vnútorný trh. Preto je kľúčovým cieľom činnosti Európskej únie v oblasti finančných služieb posilnenie a konsolidácia vnútorného trhu poistenia motorových vozidiel. Európska komisia vykonala hodnotenie fungovania smernice o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti vrátane jej efektívnosti, účinnosti a súdržnosti s ostatnými politikami EÚ. Z hodnotenia vyplynulo, že uvedená smernica funguje celkovo dobre a netreba vykonať zmeny väčšieho rozsahu. Boli však identifikované štyri oblasti, v ktorých by boli vhodné cielené zmeny a to v odškodňovaní poškodených v dôsledku nehôd v prípade, že dotknutá poisťovňa je platobne neschopná, v minimálnych povinných výškach poistného krytia, v kontrole poistenia vozidiel členskými štátmi a v používaní potvrdení o minulých nárokoch na odškodnenie poistených novou poisťovňou. Na základe uvedených zistení bola prijatá nová smernica o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel a o kontrole plnenia povinnosti poistenia takejto zodpovednosti, ktorej transpozíciu do právneho poriadku Slovenskej republiky má za cieľ zabezpečiť predkladaný návrh zákona.
K

Slovenské železnice prehĺbili stratu

11. 3. 2010 Správca železničnej infraštruktúry Železnice SR (ŽSR) prehĺbil v minulom roku stratu medziročne zhruba dva a pol násobne na 90,91 milióna eur. Vyplýva to z predbežných neauditovaných výsledkov hospodárenia, ktoré na svojej internetovej stránke zverejnil podnik. ŽSR sa okrem iného starajú aj o údržbu koľajníc. Štát im vlani poskytol úver 69,91 milióna eur na preklenutie nepriaznivých dopadov hospodárskej krízy.
V minulom roku náklady ŽSR mierne klesli na 525,76 milióna eur. Znížili sa tiež príjmy podniku z poplatku za dopravnú cestu. Príjmy spoločnosti boli vlani okrem iného negatívne ovplyvnené znížením výkonov nákladného prepravcu ZSSK Cargo Slovakia v dôsledku krízy. Za používanie koľajníc Cargo platí ŽSR rovnako ako osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Za prepravcov má časť tohto poplatku v budúcnosti hradiť štát. Podľa zverejnených údajov priemerná mzda v ŽSR sa v minulom roku zdvihla na 757,72 eura, v roku 2008 dosiahla 733,52 eura. Podnik ku koncu vlaňajška zamestnával 17 070 ľudí, čo bolo o 556 menej ako v závere roka 2008. Podľa zámeru vlády by sa ŽSR mala v budúcnosti opäť spojiť s Cargom aj osobným prepravcom Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Ešte v roku 2002 sa Slovenské železnice rozdelili na dve spoločnosti - ŽSR a ZSSK. V roku 2005 sa od osobnej prepravy v ZSSK nákladná doprava oddelila a vznikla spoločnosť ZSSK Cargo.
(Zdroj: HNONLINE)

Netradičné metódy kórejských zamestnávateľov

10. 3. 2010 V Lednických Rovniach pri Púchove má sídlo spoločnosť Yura Corporation Slovakia, ktorá vyrába súčiastky pre automobilový priemysel. Hoci domáci sú radi, že firma zamestnala stovky ľudí, na druhej strane sa sťažujú na podmienky v nej.
Zamestnanci údajne musia robiť dvanásťhodinové zmeny, nemajú čas na oddych a šikanujú ich. Sú tam celkom iné podmienky ako v slovenských fabrikách. Pri robote sa nesmú rozprávať a nemôžu mať pri sebe mobil. Vedenie firmy obvinenia odmieta. Takéto prípady rieši Inšpektorát práce. Pokiaľ ide o sťažnosti zamestnancov na zahraničných zamestnávateľov, ide o sťažnosti na kórejské firmy. Potvrdilo sa, že medzi zmenami ľudia nemajú zabezpečený dostatočný odpočinok. Oprávnené sa ukázali aj sťažnosti na zlé pracovné prostredie, najmä v lete. Viaceré pracovné úrazy boli zaznamenané z dôvodov, že zo strojov boli demontované ochranné kryty, aby sa zvýšila produktivita práce. Nedostatky boli vyčítané slovenským manažérom. To sa ukázalo ako nedostatočné. Na budúci týždeň preto dôjde k rokovaniu s kórejským konateľom.
(Zdroj: PRAVDA)

Fond ochrany vkladov je v strate

9. 3. 2010 K 31. decembru 2009 Fond ochrany vkladov (FOV) zaznamenal aktíva vo výške 75,76 milióna eur. Z toho pohľadávky za vyplatené náhrady predstavovali hodnotu 50,92 milióna eur. Podľa informácie predsedu Prezídia FOV dosiahla strata sumu 442 661 €.
Predseda Prezídia pripomenul, že od 1. januára 2009 sa zmenil spôsob účtovania príspevkov bánk. Tieto boli predtým účtované a vykazované ako výnosy. Od roku 2009 už príspevky bánk výsledok hospodárenia FOV neovplyvňujú, ale sú zúčtovávané priamo do fondu príspevkov ako zdroja pre prípadné vyplácanie náhrad. Ku koncu roka 2009 banky na Slovensku spravovali vklady v celkovom objeme 43,06 miliardy eur. Chránené vklady z toho predstavovali 23,01 miliardy eur, teda 53,4 %. V porovnaní s rokom 2008 bol zaznamenaný mierny pokles chránených vkladov. Pokles predstavoval 2,3 % čo je suma 549,7 milióna eur.
(Zdroj: HNONLINE)

Železnice ponúkajú zájazdy

8. 3. 2010 Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali ponúkať pobytové a poznávacie zájazdy pre verejnosť. Správca železničnej infraštruktúry zájazdy ponúka prostredníctvom organizačnej zložky - Závodu služieb železníc. Okrem dovolenky do bulharského Sozopolu, ktorú už inzeroval v dennej tlači, zahrnuje ponukový katalóg aj poznávacie výlety do Ríma, Paríža, Londýna, Moskvy či do Nórska a Maroka.
Železnice začali zájazdy predávať už vlani, zo začiatku len pre vlastných zamestnancov. Dovolenku si u nich tento rok môžu zakúpiť aj ďalší záujemcovia. Ako štátna organizácia zatiaľ nemajú uzatvorené poistenie proti úpadku. Ponuku spoločnosti v roku 2009 využilo 146 železničiarov a ich rodinných príslušníkov. Zamestnanci železničných spoločností sú využívaním voľných zahraničných cestovných lístkov zvýhodnení, pretože tie im umožňujú cestovať niekedy lacnejšie až o polovicu. Na Slovensku podniká v tejto oblasti aj osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko a nákladný prepravca Železničná spoločnosť Cargo Slovakia. U železničiarov je záujem o cestovanie po koľajniciach stále veľký a napriek súčasnému rozmachu cestovných kancelárií a leteckých spoločností cestovanie po koľajniciach cenovo výhodnejšie.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viola
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner