Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Všetko má svoj koniec

Ak máš pochybnosti o budúcom vývoji, predpokladaj, že zlý trend bude pokračovať.

Život je najrozšírenejšia a najchytľavejšia pohlavná choroba, ktorá sa v sto percentách prípadov končí smrťou.

Tajomstvom pružného postoja je nerozhodnosť.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Typy ľudí - VI. večer

V dnešnom pretechnizovanom svete vraj existujú iba tieto dva typy ľudí: 1. Tí, ktorí rozumejú tomu, čo nemôžu riadiť. 2. Tí, ktorí riadia to, čomu nerozumejú.

Ak bolo na schôdzi niečo schválené, nič to, ešte stále môžeme využiť zákony odkladania.

Kto nevie ani učiť ani šéfovať, ten vymýšľa predpisy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.

Opakujúca sa kríza je dôkazom nedbalosti a lenivosti šéfa.

Krátke časové úseky, aj keď ich je veľký počet, sú nanič, pretože sa neustále začína od začiatku.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Ako bojovať s klebetou

O klebetení platí dvojnásobne, že zručnosť sa získava cvičením.

V boji s klebetou sa nedá zvíťaziť, nanajvýš prežiť.

Po tom, ako sa vám zdá, že všetky klebety o vás už boli vymyslené, sa objaví nová séria.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Úvod k Murphyho večerom

Múdreho fajka inšpiruje a hlupákovi nahrádza cumlík.

Ak vidíte niekoho od pľúc nadávať, určite ide o jehodného z dlhého radu obdivovateľov Murphyho zákonov, ktorý si overil platnosť zákona: Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

Z času na čas sa človek potkne o pravdu, ale najčastejšie vstane a ide bez obzretia ďalej.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Potraviny na Slovensku lacnejú

15. 5. 2024 Tento trend by mohol pokračovať, predpovedajú analytici. Lacnejšie o minimálne desať percent sú rastlinné oleje, múka, vajcia i čerstvá a chladená zelenina. Veľká časť potravín na Slovensku postupne lacnie. Do konca marca tohto roka zlacnelo oproti minulému roku 40 percent kategórií potravín, čo je viac ako priemer Európskej únie. Trend zlacňovania potravín by mohol pokračovať. Zhodnotili to analytici Národnej banky Slovenska (NBS) Michal Marenčák a Rastislav Čársky v blogu o vývoji cien potravín. "Dobrou správou je, že veľká časť potravín u nás už lacnie. Na Slovensku narástli ceny od júna 2021 do marca 2023 o takmer 40 percent, pričom za posledný rok sa rast spomalil na 0,6 percenta. Nie je to ešte celkový pokles cien potravín, no do konca marca už zlacnelo medziročne 40 percent kategórií potravín. To je viac ako priemer Európskej únie," priblížili analytici NBS.
Ceny v Európe sú podľa analytikov NBS synchronizované. Jedlé oleje, maslo či mliečne produkty sú lacnejú naprieč celou Európou, je to spôsobené poklesom cien relevantných agrokomodít a poľnohospodárskych produktov na svetových trhoch.
Trend zlacňovania potravín by mohol aj naďalej pretrvávať. Podľa analytikov by ceny potravín už nemuseli rásť, keďže začali klesať náklady poľnohospodárov v EÚ. "Odráža to aj desaťpercentný medziročný pokles farmárskych a veľkoobchodných cien. Rovnako ceny hnojív, ako významný náklad v poľnohospodárskej výrobe, medziročne klesli o 40 percent. Výrazne sa zmiernil aj rast výrobných cien potravín a nižšie náklady sa prenášajú aj do spotrebiteľských cien," zhodnotili analytici Národnej banky Slovenska.
Doplnili, že takzvané momentum inflácie potravín, teda pohľad na trojmesačnú, sezónne očistenú infláciu v eurozóne, sa znížilo z dvojciferných úrovní na takmer jedno percento. "Spomaľuje sa aj na Slovensku a s ohľadom na doterajší výrazný nárast potravinárskych cien existuje priestor na pokračujúcu stabilizáciu," priblížili analytici.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Protikrízové opatrenie roka 2009

12. 3. 2010 Spoločnosť 4Fruit zo Zlatnej na Ostrove získala absolútne ocenenie Protikrízové opatrenie roka 2009. Jej manažéri sa nebáli pokračovať vo svojich rozvojových plánoch. Kým ostatní prepúšťajú, spoločnosť vytvorila niekoľko desiatok pracovných miest a upevnila si pozíciu na trhu.
Spoločnosť 4Fruit vznikla ako obchodník s ovocím a zeleninou v roku 2003. O tri roky neskôr sa vo vedení spoločnosti rozhodli zákazníkom ponúknuť aj pridanú hodnotu a začali rozmýšľať nad vlastnou produkciou. Rozhodli sa pre pestovanie rajčín. Vhodnú lokalitu na výstavbu skleníkov našli v Zlatnej na Ostrove neďaleko Komárno. Onedlho sa tu začalo s výstavbou prvých skleníkov. Napriek problémom s investičnými a rozvojovými aktivitami sa rozhodli v pestovaní pokračovať. Zrýchlili realizáciu investičných zámerov v oblasti využitia obnoviteľných zdrojov energie v poľnohospodárstve a preinvestovali sedem miliónov eur do pokrokových pestovateľských technológií - geotermálne vrty, využitie vlastného zemného plynu, tepelné čerpadlá, moderné skleníky.
Dnes je spoločnosť 4Fruit najväčším pestovateľom skleníkových rajčín na Slovensku, a lacné náklady na energiu im dávajú veľkú výhodu. Oproti konkurencii môžu vysádzať o vyše mesiac skôr. Stav zamestnancov sa za posledný rok zvýšil z 80 na 105.
(Zdroj: HNONLINE)

Bezpečnostný poplatok na letenkách

12. 3. 2010 Leteckí pasažieri v EÚ nájdu na letenke možno už čoskoro nový poplatok, ale do budúcnosti by mal byť vidieť samostatne. S poplatkom počíta nová smernica únie, o ktorej jednajú ministri dopravy. Smernicu musí schváliť aj Európsky parlament. Zatiaľ nie je jasné, či bezpečnostný poplatok bude musieť byť uvedený na letenkách na všetkých letiskách v Európskej únii. Poplatok má zahŕňať nielen výdavky za stráženie letiska, ale napríklad aj náklady na bezpečnostné rámy, vrátane nových röntgenových skenerov.
O nasadení bezpečnostných rámov sa začalo diskutovať najmä po nevydarenom atentáte, ktorý sa odohral počas minuloročných Vianoc v americkom lietadle smerujúcom z Amsterdamu do Detroitu. Nigérijský útočník použil výbušninu, ktorú klasické bezpečnostné rámy neboli schopné odhaliť. Zatiaľ nie je jasné, či bezpečnostný poplatok bude musieť byť uvedený na letenkách na všetkých letiskách v Európskej únii. Podľa informácií ČTK chce väčšina členských štátov takúto povinnosť len pre letiská, ktorými prejde viac ako päť miliónov pasažierov ročne. Letisko Praha napríklad tento rok očakáva, že jeho bránami prejde 11,8 milióna pasažierov. Europoslanci sa ale usilujú o to, aby bol poplatok uvádzaný na všetkých letiskách v únii. Niektoré krajiny túto prax však považujú za veľmi drahú a v prípade veľmi malých letísk aj za likvidačnú. Nový poplatok na letenkách nie je jedinou zmenou, ktorá by mala v dohľadnej dobe letectvo v Európskej únii stretnúť. K zmenám by malo dôjsť aj pri určení časového limitu pri zverejnení zoznamu cestujúcich v prípade nehody. Nie je vylúčené, že členské štáty skrátia časový limit na jednu hodinu.
(Zdroj: PRAVDA, HNONLINE)

Štrajková pohotovosť zamestnancov Volkswagenu

12. 3. 2010 Zamestnanci bratislavského automobilového závodu Volkswagen v stredu vstúpili do štrajkovej pohotovosti za vyššie mzdy. Pre ČTK to dnes potvrdil zástupca odborov. Očakáva, že odborári sa s vedením dohodnú. Odbory nechcú nič horibilné, len aspoň o pár percent navýšiť ľuďom mzdy. Zástupca odborov pripomenul, že štrajkovou pohotovosťou chcú tiež apelovať na ostatných zamestnancov vo všetkých regiónoch na Slovensku, aby sa nebáli zabojovať za svoje práva. Odmietol špekulácie o tom, čo bude nasledovať, ak sa s vedením nedohodnú.
Priemerná mzda v automobilke na nemanažérskych pozíciách bola minulý rok na úrovni 1200 eur. Pracovníci hovoria údajne o 3,6 percentnom zvýšení miezd a očakávajú aj ďalšie výhody. Automobilka Volkswagen patrí k ťahúňom ekonomiky. Je jedným z najväčších nemeckých investorov na Slovensku. Nedávno firma oznámila zámer vyrábať v Bratislave nový model malého rodinného auta. Na Slovensku pôsobia ešte ďalšie dve veľké automobilky - PSA Peugeot Citroën a KIA Motors. Ročne vyrábajú niekoľko stotisíc automobilov.
(Zdroj: ETREND)

Slovenské železnice prehĺbili stratu

11. 3. 2010 Správca železničnej infraštruktúry Železnice SR (ŽSR) prehĺbil v minulom roku stratu medziročne zhruba dva a pol násobne na 90,91 milióna eur. Vyplýva to z predbežných neauditovaných výsledkov hospodárenia, ktoré na svojej internetovej stránke zverejnil podnik. ŽSR sa okrem iného starajú aj o údržbu koľajníc. Štát im vlani poskytol úver 69,91 milióna eur na preklenutie nepriaznivých dopadov hospodárskej krízy.
V minulom roku náklady ŽSR mierne klesli na 525,76 milióna eur. Znížili sa tiež príjmy podniku z poplatku za dopravnú cestu. Príjmy spoločnosti boli vlani okrem iného negatívne ovplyvnené znížením výkonov nákladného prepravcu ZSSK Cargo Slovakia v dôsledku krízy. Za používanie koľajníc Cargo platí ŽSR rovnako ako osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Za prepravcov má časť tohto poplatku v budúcnosti hradiť štát. Podľa zverejnených údajov priemerná mzda v ŽSR sa v minulom roku zdvihla na 757,72 eura, v roku 2008 dosiahla 733,52 eura. Podnik ku koncu vlaňajška zamestnával 17 070 ľudí, čo bolo o 556 menej ako v závere roka 2008. Podľa zámeru vlády by sa ŽSR mala v budúcnosti opäť spojiť s Cargom aj osobným prepravcom Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Ešte v roku 2002 sa Slovenské železnice rozdelili na dve spoločnosti - ŽSR a ZSSK. V roku 2005 sa od osobnej prepravy v ZSSK nákladná doprava oddelila a vznikla spoločnosť ZSSK Cargo.
(Zdroj: HNONLINE)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Edita
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner