Oznámenia používané vo verejnom obstarávaní a ich obsah
5. 10. 2023
Od 25. septembra 2023 sa zrušuje vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie č. 152/2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o oznámeniach používaných vo verejnom obstarávaní a o ich obsahu, a nadobúda účinnosť nová vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie č. 367/2023 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o oznámeniach používaných vo verejnom obstarávaní a o ich obsahu, schválená 18. septembra 2023.
Vyhláška nadväzuje na ustanovenie § 186 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Oznámenie o uverejnení predbežného oznámenia v profile, oznámenie o uverejnení pravidelného informatívneho oznámenia v profile, predbežné oznámenie, pravidelné informatívne oznámenie, predbežné oznámenie použité na skrátenie lehoty na predkladanie ponúk a pravidelné informatívne oznámenie použité na skrátenie lehoty na predkladanie ponúk musia obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 1. Pravidelné informatívne oznámenie s výzvou na súťaž, predbežné oznámenie o koncesii na sociálne a iné osobitné služby, oznámenie o existencii kvalifikačného systému, oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania, oznámenie o subdodávke a oznámenie o vyhlásení súťaže návrhov musia obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 2. Oznámenie o zámere uzavrieť zmluvu musí obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 3. Oznámenie o výsledku verejného obstarávania a oznámenie o výsledku súťaže návrhov musia obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 4. Oznámenie o zmene zmluvy, rámcovej dohody a koncesnej zmluvy musia obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 5.
Výzva na predkladanie ponúk, informácia o zadávaní podlimitnej koncesie, oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania pre podlimitné zákazky v oblasti obrany a bezpečnosti a oznámenie o subdodávke pre podlimitné zákazky v oblasti obrany a bezpečnosti musia obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 6. Oznámenie o použití priameho rokovacieho konania musí obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 7. Oznámenie o výsledku verejného obstarávania musí obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 8. Oznámenie o zmene zmluvy a rámcovej dohody musia obsahovať informácie uvedené v prílohe č. 9.
Znenie všetkých príloh je súčasťou tejto vyhlášky.
K
Írsko tlmí obavy z úspor novým rozpočtom na rok 2011
22. 9. 2010
Írska vláda plánuje v rozpočte na budúci rok ušetriť menej ako 4 miliardy eur, pričom obavy trhov o stav írskych financií sa zmiernia až po tom ako vláda schváli tento rozpočet.
Írsko podobne ako ďalšie krajiny eurozóny bojuje s vysokým rozpočtovým deficitom, ktorý v roku 2009 dosiahol 14,3 % hrubého domáceho produktu (HDP), čo je najviac v Európskej únii (EÚ). V rovnakom roku verejný dlh dosiahol 64 % HDP.
Šesť firiem prišlo o 1,2 mil. eur z ESF
21. 9. 2010
Sociálna implementačná agentúra odstúpila od zmluvy so 6 spoločnosťami, ktorým bola schválená finančná pomoc z Európskeho sociálneho fondu (ESF).
Spoločnostiam bolo priznaných spolu vyše 1,2 milióna eur. Podľa ministerstva práce však mali byť vylúčené z procesu posudzovania, keďže ich žiadosti neboli v súlade so Schémou štátnej pomoci na podporu vzdelávania a adaptability zamestnancov.
Od budúceho roka nebudú vklady chránené celé
21. 9. 2010
Od budúceho roka bude štát garantovať vklady maximálne do výšky 100 000 eur, takže krytie vkladov v bankách v plnej výške úplne zanikne.
Ministerstvo financií tento návrh predložilo vláde a čaká na zaradenie do programu rokovania.
Predchádzajúca vláda zaviedla od roku 2008 plné krytie vkladov, pričom štát ručí za všetky vklady bez obmedzenia v plnej výške.
V súčasnosti bola v EÚ stanovená minimálna úroveň krytia vo výške 50-tisíc eur. Od budúceho roka má byť limit 100-tisíc eur jednotný pre všetky štáty, takže niektoré štáty nebudú môcť ísť nad rámec tejto sumy. Predkladanou novelou sa má tiež skrátiť lehota na vyplácanie nedostupných vkladov, ktorá je v súčastnosti stanovená na 3 mesiace s možnosťou predĺžiť ju na 9 mesiacov.
Na výstavbu kanalizácií bude chýbať 1,28 miliardy eur
21. 9. 2010
V roku 1991 nadobudol účinnosť jeden z rozhodujúcich dokumentov pre nakladanie s odpadovými vodami v EÚ. Ide o smernicu, ktorá sa týka zberu, čistenia a vypúšťania komunálnych odpadových vôd.
Jej implementácia je však ekonomicky veľmi náročná. Ako sa uvádza v správe o vodnom hospodárstve Ministerstva pôdohospodárstva podľa odhadovaných nákladov na dosiahnutie súladu stavu s uvedenou smernicou bol v roku 2008 v SR deficit finančných prostriedkov vo výške 1,24 mld.eur. Pre rok 2010 sa deficit odhaduje na 1,28 mld.eur a v roku 2015 sa predpokladá vo výške 1,76 mld.eur.