Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Kde končí pozemská púť

Na to, že v živote nič nie je zadarmo, si už človek zvykol. Ale na to, že bez peňazí nemôže človek ani zomrieť, si budeme musieť ešte len zvykať.

Kým človek chodí po matičke zemi, robí hlúposti a tára hlúposti. Keď zomrie, píšu mu zasa príbuzní hlúposti na náhrobný kameň. Možno preto, aby nebožtíka trochu pobavili.

Pán Winterstein stretne pohrebný sprievod. Zastane a naraz vidí, že za pohrebným vozom kráča Kohn. Nenápadne sa k nemu pridá a šeptom sa pýta: - Čože Kohn? Manželka? – Nie, svokra, - informuje Kohn. Winterstein pokýva uznanlio hlavou: - Svokra? No – tiež dobré!

(Zrnká úsmevu)
Život je smiešny

Do očnej optiky vošiel zákazník. „Potrebujete okuliare s deviatimi dioptriami,“ povie optik. „Ako viete, že som krátkozraký?“ „Vošli ste cez výklad, nie cez dvere!“

Klient požiada advokáta, aby mu pomohol vymôcť pochybnú pohľadávku. Dohodli sa, že honorárom bude päťdesiat percent z vymáhanej sumy. O týždeň advokát telefonuje klientovi: „Vážený pane! S nadľudskou námahou sa mi podarilo vymôcť polovicu. Žiaľ, vaša polovica je stratená.“

Sudca vojde do sály, buchne kladivkom a oznamuje: „Skôr ako začneme, musím vám povedať jednu vec. Obhajoba mi zaplatila 5 000 €, aby som rozhodol v jej prospech. Obžaloba mi zaplatila 3 000 €, aby som rozhodol v jej prospech. Aby bol proces spravodlivý, vraciam obhajobe 2 000 €.

(Myšlienky bez cla)
Murphy o láske

Všetkého moc škodí. Aj lásky. Cnosť potrestá sama seba.

Nedomáhajte sa pravdivých informácií o svojom manželskom partnerovi.

Keby sa všetky styky, aj sexuálne, udržiavali výlučne prostredníctvom advokátov, počet rodinných hádok by značne klesol.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Novela Zákonníka práce

22. 11. 2021 Po novele zákona, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti s treťou vlnou pandémie ochorenia COVID-19, dochádza aj k zmenám v Zákonníku práce.
V tejto súvislosti upravuje povinnosť zamestnávateľa vykonať kontrolou príslušného dokladu. Ak sa zamestnanec dokladom nepreukáže a v nadväznosti na to zamestnávateľ zamestnanca nevpustí na pracovisko a neumožní mu vykonávanie práce, ustanovil sa právny následok takejto situácie v pracovnoprávnych vzťahoch. Novelou Zákonníka práce sa tiež umožňuje zamestnancovi splnenie povinnosti aj iným spôsobom, ktorým bude umožnenie bezplatného testovania zo strany zamestnávateľa. Až ak zamestnanec odmietne aj tento spôsob, zamestnávateľ aplikuje následok predvídaný zákonom, čo znamená, že sa takáto situácia bude kvalifikovať ako prekážka v práci na strane zamestnanca (t. j. zamestnávateľ nie je povinný zamestnancovi prideľovať prácu) a bez náhrady mzdy. Nemožno však vylúčiť, že strany sa dohodnú na inom režime – napr. náhrade mzdy, čerpaní dovolenky. V nadväznosti na úpravu v Zákonníku práce sa upravila štátna služba v osobitných predpisoch.
K

Ako získať členov vernostného klubu

13. 1. 2009 Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
 Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli. Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám. Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba málo vernostných systémov.  Predstava, že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu                       k zákazníckemu servisu. Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu dobrej kvality
- uvedomiť si, že  niektoré produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez program
-  návratnosť investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program, ktorý má hodnotu  z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by malo byť jednoduché
- zákazníci by vernostnému programu mali rozumieť.
(Zdroj: TREND)

Overovaniu eurových bankoviek treba venovať pozornosť

13. 1. 2009 Európska centrálna banka upozorňuje, že aj keď výskyt falošných eurobankoviek je vzhľadom k celkovému nárastu počtu pravých eurových bankoviek pomerne nízky, je potrebné si dávať pozor na falzifikáty. Trend vývoja zadržaných falzifikátov ukazuje, že ich počet sa môže zvyšovať.
(Zdroj: TASR)

Vo firmách režim temperovania

12. 1. 2009 Firmy, ktorých ročná spotreba plynu je viac ako 60-tisíc kubických metrov plynu museli minulý týždeň na príkaz plynárov prejsť na ôsmy odberový stupeň.
V praxi to znamenalo režim temperovania. Po obnovení dodávok a opätovných nabehnutí výrobných liniek sú  však firmy rozhodnuté  škody minimalizovať úpravou výrobných plánov alebo prijatím iných opatrení. Aby zamestnanci vedeli, kedy majú nastúpiť do práce, zaviedli niektoré firmy napríklad bezplatné telefónne linky. 
(Zdroj: HNONLINE)

Zodpovedné správanie odberateľov plynu je kľúčové pre udržanie plynulých dodávok

12. 1. 2009 Plynárenský systém sa zatiaľ vďaka zdrojom uloženým v podzemných zásobníkoch a pomoci zahraničných akcionárov SPP nezrútil. SPP však stále hľadá dodatočné zdroje dodávok zemného plynu.
V platnosti zostáva obmedzujúci odberový stupeň č. 8 a základná vykurovacia krivka č. 1, to znamená bez obmedzenia odberu plynu.  Po obnovení dodávok plynu z Ruska bude možné odberový stupeň 8 znížiť na stupeň číslo 3, ktorý znamená, že priemyselní odberatelia sa budú môcť vrátiť k štandardnému výrobnému režimu.  
(Zdroj: ATLAS)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Václav
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner