Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Kolíska práva

Falošný svedok neostane bez trestu a ten, kto klame, sa nezachráni.

Falošný svedok neostane bez trestu a ten, kto klame, sa nezachráni.

Zisk, nech má hocijaký pôvod, vonia príjemne.

(Myšlienky bez cla)
Manželstvo a rodina

Sedadlo, z ktorého sa najlepšie ovláda vozidlo, je to vedľa šoféra. Každý, kto práve nešoféruje, je viac kvalifikovaný na vedenia auta ako šofér.

Muž nemôže mať všetko - aj teplú večeru, aj vernú manželku.

Čím dlhšie zostane človek slobodný, tým je slávnejší.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphy v parlamente

Zákon funkčnosti: Čím má poslanec menej funkcií, tým lepšie plní svoje poslanie.

Zákon objektívneho zaradenia: Kto vie robiť, ten robí. Kto nevie poriadne robiť, ten učí. Kto nevie poriadne robiť, ani poriadne učiť, ten riadi. Kto nevie ani poriadne robiť, ani učiť, ani riadiť, ten ide do politiky.

Futbalový zákon: Pravidlá v parlamente určuje ten, kto vyhral voľby.

(Murphyho zákonník)
Typy ľudí - VI. večer

Drobné záležitosti vezmi do rúk hneď, dôležité sa aj tak nevybavia nikdy.

Na maličkostiach stroskotá nakoniec aj ten najväčší génius.

Kto nevie ani učiť ani šéfovať, ten vymýšľa predpisy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Veci sa kazia

Hlavný rozdiel medzi človekom a strojom je v tom, že dobre namazaný stroj nerobí taký hluk.

Nezamestnaný otec piatich detí dá posledné peniaze jasnovidke, aby mu vyveštila, aká budúcnosť ho čaká. Jasnovidka začne: Ste otcom troch detí... Nie troch, piatich – opravuje ju zákazník. To si myslíte vy.

Manželská hádka po hodine ustane a rozhostí sa ticho. Do toho ticha manžel prehovorí: Som rád, že som ťa nakoniec presvedčil o tom, že mám pravdu. Aký koniec?! Ja len chytám druhý dych!

(Murphyho zrnká II)

Novela zákona o energetike

12. 1. 2023 Novela zákona č. 251/2012 Z. z. o energetike zabezpečuje implementácio nariadenia Rady (EÚ) 2022/1854 zo 6. októbra 2022 o núdzovom zásahu s cieľom riešiť vysoké ceny energie.
Nariadenia Európskej Únie sú zo svojej povahy právnymi aktami, ktoré sa uplatňujú priamo, v prípade nariadenia (EÚ) 2022/1854 však ide o právny predpis, ktorý nie je bez vnútroštátnej právnej úpravy použiteľný. Nariadenie ponecháva členským štátom široký adaptačný priestor ako v otázkach hmotnoprávnych, tak aj v otázkach procesných, nakoľko nerieši, akým spôsobom sa nadmerné príjmy budú vyberať. Neupravuje ani tak zásadnú otázku, akou je uloženie povinnosti konkrétnym výrobcom strpieť odvedenie časti svojich výnosov. Je preto nevyhnutné, aby zákonná právna úprava určila pravidlá pre určenie a inkaso povinného peňažného plnenia, pre ktoré sa zvolilo označenie odvod z nadmerných príjmov. Odvod z nadmerných príjmov bude z procesného hľadiska spravovaný ako daň podľa daňového poriadku.
Charakter povinného peňažného plnenia, pre ktoré sa na účely implementácie nariadenia zvolilo označenie odvod, vyplýva zo samotného nariadenia (EÚ) 2022/1854 a spôsobu jeho prijatia. Ide o nástroj pre reguláciu trhu s elektrickou energiou, ktorý má celoeurópsky charakter, aj keď v niektorých čiastkových parametroch sa členským štátom umožňuje zohľadniť individuálne vnútroštátne špecifiká. Materiálne ide o zákonné nastavenie hranice povolených trhových príjmov, kedy pri presiahnutí tejto hranice dochádza k odvodu do štátneho rozpočtu.
Zatiaľ čo príležitostné a krátkodobé cenové špičky možno považovať za normálnu vlastnosť trhu s elektrinou a pre niektorých investorov môžu byť užitočné na to, aby sa im vrátili investície do výroby elektriny, extrémny a trvalý nárast cien elektriny pozorovaný od februára 2022 sa výrazne líši od normálnej situácie na trhu s príležitostnými cenovými špičkami. Preto by sa strop príjmov na trhu nemal stanoviť pod primeranými očakávaniami účastníkov trhu, pokiaľ ide o priemernú úroveň cien elektrickej energie v hodinách, keď bol dopyt po elektrickej energii najvyšší, pred ruskou vojnou proti Ukrajine.
Súčasná energetická kríza nepriaznivo ovplyvnila všetky členské štáty Európskej únie. Prudký nárast cien energií výrazne prispel k celkovej inflácii v eurozóne a spomaľuje hospodársky rast v Európskej únii. Únia na tento vývoj reagovala okrem iného prijatím nariadenia, ktoré sa zaoberá vysokými cenami energií a ktorého súčasťou je aj otázka tzv. stropu trhových príjmov a rozdelenie nadmerných príjmov a príjmov z preťaženia medzi konečných spotrebiteľov elektriny, ktoré sa bude uplatňovať od 1. decembra 2022.
Novelou zákona sa zavádza povinnosť označovania ruskej ropy dodanej do Slovenskej republiky ropovodom a ropných výrobkov vyrobených z takejto ropy, ako aj povinnosť vedenia evidencie nakladania s takto označenými výrobkami. Súčasne sa precizujú a dopĺňajú niektoré ustanovenia zákona č. 250/2012 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach v znení neskorších predpisov v oblasti uplatňovania cenovej regulácie v regulovaných činnostiach. Zavádza sa nový inštitút tzv. krízovej regulácie, ktorý sa zaraďuje do zákona o regulácii za mimoriadnu reguláciu. Upravuje sa postup a podmienky pre uplatnenie cenovej regulácie za regulované činnosti v tepelnej energetike určením limitu nárastu ceny, ktorý určí vláda nariadením. Taktiež rozširuje použitie ustanovení zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších o poskytovanie dotácií na pokrytie rozdielu cien tepla.
S

Rakúska Oberbank AG mieri na Slovensko

14. 1. 2009 Začiatok vykonávania bankových činností rakúskou Oberbank AG je plánované na 1. apríl 2009. V súčasnosti sa uskutočňujú prípravné procesy pre zabezpečenie testovania pobočky na prístup do medzibankového platobného systému a do aplikačného programového systému.
Banka tak pribudne k deviatim pobočkám zahraničných bánk, ktoré na Slovensku aktívne vykonávajú svoju činnosť. Okrem Rakúska Oberbank AG aktívne pôsobí na ďalších troch trhoch. V Nemecku od roku 1990, v Česku od roku 2004 a v Maďarsku od roku 2007.  Banka ponúka kompletné bankové služby pre privátnu aj firemnú klientelu.  
(Zdroj: HNONLINE)

Výpadok plynu bude mať dopady na ekonomiku aj daňové príjmy

14. 1. 2009 Výpadok dodávok plynu na Slovensku bude mať vplyv na tohoročný rast slovenskej ekonomiky aj na daňové príjmy štátu. Presná kvantifikácia týchto dopadov zatiaľ nie je možná. Vyhlásil to minister financií.
Napriek problémom sa SPP snaží udržiavať plynárenský systém na celom území Slovenska stabilným, a to aj  vďaka dodatočným dodávkam zemného plynu od zahraničných plynárenských spoločností.
Veľkí odberatelia však stále môžu čerpať plyn len na zabezpečenie bezpečnostného minima a nie na svoju bežnú prevádzku.  
(Zdroj: TOPKY)

Slovenská elektronizačná prenosová sústava našla riešenie na stabilizovanie

14. 1. 2009 Medzi stanovenými podmienkami garancie dodávok elektrickej energie je energia z vodnej elektrárne Čierny Váh, pomoc z Maďarska, Poľska a Česka a dodávky garantuje aj dominantný výrobca elektriny Slovenské elektrárne. Tieto garancie zmenili zámer vlády spustiť do prevádzky blok V1 v Jaslovských Bohuniach.

 
(Zdroj: PRAVDA)

Ako získať členov vernostného klubu

13. 1. 2009 Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
 Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli. Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám. Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba málo vernostných systémov.  Predstava, že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu                       k zákazníckemu servisu. Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu dobrej kvality
- uvedomiť si, že  niektoré produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez program
-  návratnosť investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program, ktorý má hodnotu  z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by malo byť jednoduché
- zákazníci by vernostnému programu mali rozumieť.
(Zdroj: TREND)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner