Novela zákona o cenných papieroch
15. 5. 2024
Cieľom zmien v zákone o cenných papieroch a investičných službách sa rozšíruje súbor finančných nástrojov aj o DLT finančné nástroje. Dôsledkom takejto úpravy sa bude súčasný regulačný mechanizmus pre finančné nástroje v plnej miere vzťahovať aj na DLT finančné nástroje.
Zákonom sa rieši zánik záložného práva v oblasti práva výkupu za účelom väčšej právnej istoty. Zároveň v nadväznosti na úpravu dlhopisov sa umožňuje burze obchodovať s cennými papiermi s nízkym rizikovým profilom, ktoré sa neobchodujú na regulovanom trhu alebo mnohostrannom obchodnom systéme organizovanom burzou. Ministerstvu financií Slovenskej republiky v spolupráci s Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky vykonať opatrenia na zníženie rizika v oblasti legalizácie výnosov z trestnej činnosti a financovania terorizmu pri emitovaní dlhopisov nevyžadujúcich predloženie prospektu takou právnickou osobou, ktorá nie je regulovaným subjektom alebo subjektom, ktorého akcie nie sú verejne obchodovateľné.
K
Platené parkovanie v Petržalke zatiaľ nebude.
27. 10. 2015
Nové spoplatnenie parkovania v Petržalke zatiaľ nebude. Spoločnosť EEI, ktorá vyhrala v kontroverznej súťaži, odstúpila od zmluvy.
Spoločnosť EEI konštatuje, že útoky na firmu, znevažovanie jej dobrého mena, odbornosti a schopností, prekročili únosnú mieru. EEI zároveň vyhlasuje, že odmieta slúžiť ako nástroj politického boja, ktorý nemá s odborným riešením katastrofálnej situácie ohľadne parkovania v Petržalke nič spoločné.
Spoločnosť, ktorá je dnes najväčším operátorom parkovacích systémov na Slovensku ďalej uvádza, že aj v iných mestách Slovenska bolo zavádzanie rezidentských parkovacích systémov vždy spojené so vzrušenou diskusiou, ktorá ale nikdy nenadobudla také absurdné rozmery, ako teraz v prípade Petržalky.
zdroj: hnonline.sk
Štát zaplatil vyše štyristo miliónov eur za diaľnicu R1
19. 10. 2015
Súkromná rýchlostná cesta R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou vyšla štát od roku 2011 spolu na 411 miliónov eur. Toľko za ňu zaplatilo ministerstvo dopravy na splátkach odvtedy, čo sa dali v roku 2011 do užívania prvé úseky cesty.
Rýchlostná cesta R1 je vybudovaná a prevádzkovaná ako PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva). Ide o prvý a doteraz jediný takýto dopravný projekt na Slovensku, tvoria ho úseky z Nitry po Tekovské Nemce a obchvat Banskej Bystrice. Cestu postavila a teraz ju udržiava spoločnosť Granvia, ktorej platí štát ročné splátky. Tie sa pohybujú na úrovni približne 120 miliónov eur.
zdroj: hnonline.sk
Analytici upozorňujú na predražený obchvat Bratislavy
13. 10. 2015
Podľa analýzy je výstavba D4 predražená. Dôvodom majú byť údaje, ktoré rezort použil pri vyčíslení nákladov na stavbu projektu ako PPP. Tie označil inštitút za skreslené. Ministerstvo sa však bráni, ide o útok pred nadchádzajúcimi voľbami.
Diaľničný obchvat Bratislavy by nás podľa predpokladov mal vyjsť na 4,5 miliardy eur, súkromníkom by sme sa tak zaviazali, že ho budeme splácať 30 rokov. Zmluva však ešte nie je podpísaná. Nultý obchvat Bratislavy má odbremeniť kolabujúcu dopravu v Bratislave. Nemusí byť však tým najlepším riešením.
zdroj: hnonline.sk
Nová investícia v Brne ponúka príležitosť aj slovenským IT-čkárom
5. 10. 2015
Konica Minolta otvorila prevádzku prvého výskumného a vývojového R&D centra v Európe. Investícia nadväzuje na otvorenie inovačného centra BIC (Business Innovation Centre) Konica Minolta, ktoré sa tu uskutočnilo tento rok v marci.
eho úlohou je vyhľadávanie aktívnych obchodných príležitostí, zber nápadov a prianí od zákazníkov a vznik nových obchodných modelov. Na základe zadania od BIC sa špecialisti R&D centra následne postarajú o technologický vývoj a realizáciu inovačných riešení. Obe brnenské centrá by mali do troch rokov zamestnávať viac ako 100 IT odborníkov.
zdroj: hnonline.sk