Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Zákony sexu

Jediný spôsob, ako si udržať ženu, je nedať jej všetky peniaze.

Posteľ v živote človeka plní svoju skutočnú funkciu len počas krátkeho obdobie. Toto treba mať na pamäti a využiť ten kus nábytku naplno, ako sa len, respektíve kým sa len dá.

Bohužiaľ, dnes po prvýkrát v histórii ľudstva je sex pre človeka nebezpečnejší ako fajčenie.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Murphyho postrehy

Príslovie hovorí, že to, čo môžeš urobiť zajtra a pozajtra, máš spraviť dnes a budeš mať dva dni voľna. Ale ak to, čo máš urobiť zajtra a pozajtra, odložíš, na popozajtra budeš mať tiež dva dni voľna.

Kde pijú, pi. Kde jedia, jedz. Kde pracujú, radšej nezavadzaj.

Život má aj svoje dobré stránky – len sa k nim dá ťažko prelistovať.

(Murphyho zrnká II)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Čas sa nedá skladovať - včerajší čas je nenávratne za horami a už nikdy sa nevráti. Najhoršie však je, že všetko chce svoj čas.

Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.

Dobré medziľudské vzťahy vo firme sú najproduktívnejšie vzťahy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Žiadna správa nie je iba dobrá

Žiadna správa nie je natoľko zlá, aby za ňou nemohla prísť ešte horšia.

Väčšina správ sa postupne zhoršuje.

Dnes je toľko informácií o všetkom, že už ničomu nerozumieme.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Zákony života

Keď sa vám vidí, že najhoršie máte už za sebou, ste obrátený na opačnú stranu.

Človek problémy nemá riešiť, ale obchádzať.

Ak sa dnes už nedá spoľahnúť na veci, ako sa potom spoliehať na ľudí?!

(Murphyho zákonník)

Niektorí dôchodcovia stále pracujú, no má to obmedzenia

28. 2. 2024 Viac ako sedem percent poberateľov starobného dôchodku pracuje. Možnosť zamestnania využilo 155 608 penzistov z celkového počtu 1,12 milióna poberateľov starobného dôchodku.
Popri poberaní predčasného starobného dôchodku je možnosť pracovať obmedzená. Je to možné na dohodu do výšky odvodovej úľavy 200 eur mesačne. V decembri sa takto rozhodlo privyrobiť si 1280 predčasných penzistov...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Výber mýta dosiahne tento rok rekordné čísla

3. 10. 2017 Príjem štátu z výberu mýta bude tento rok zrejme najvyšší od zavedenia systému. Po prvom septembrovom týždni evidovala Národná diaľničná spoločnosť príjmy vo výške 135 miliónov eur, čo predstavuje oproti minulému roku päťpercentný nárast.
V prípade, že toto tempo vydrží aj po zvyšok roka, celková suma by mohla po prvýkrát presiahnuť 200 miliónov eur. Značná časť týchto prostriedkov však nepôjde na výstavbu nových diaľnic a údržbu ciest. Diaľničiari totiž každoročne platia viac ako polovicu z hrubého výnosu na prevádzku mýtneho systému. Podľa Ondreja Mateja, predsedu správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, by bolo primerané, aby štátu ostalo približne 80 percent z vybraného mýta a na prevádzku by išiel zvyšok. „Ten pomer je napríklad v Rakúsku niekde medzi 10 a 15 percentami a aj inde je to výrazne inak ako na Slovensku,“ hovorí Matej. „Ak by sme posielali firme SkyToll, ktorá mýtny systém prevádzkuje, iba 10 percent z hrubých výnosov, ostalo by nám v porovnaní so súčasnosťou každý rok približne o 80 miliónov eur viac. Za tie by sme napríklad mohli uskutočniť prvú etapu skapacitnenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Sencom, čo je jeden z prioritných úsekov rezortu dopravy.
zdroj: hnonline.sk

Regulácia zaťažuje podnikateľov. Zákony sa menia prirýchlo

3. 10. 2017 Počet regulačných povinností, ktorým podnikatelia pri práci čelia, z roka na rok rastie. Náklady s nimi spojené následne bránia rozvoju podnikateľského prostredia, problémom je aj daňovo-odvodové zaťaženie. Ukázala to Analýza vývoja regulačného zaťaženia, ktorú za posledných desať rokov vypracovala Republiková únia zamestnávateľov.
Zatiaľ čo v roku 2007 bol počet regulačných povinností 1 514, do minulého roku narástol na 1 719. „Regulačná záťaž na Slovensku rastie kontinuálne,“ povedal prvý viceprezident únie Luboš Sirota. Celkové zaťaženie je však v skutočnosti ešte vyššie. „Uvedený počet regulačných povinností vyplýva z desiatich zákonov, ktoré považujeme za dôležité pre podnikanie,“ upozornil člen prezídia únie Ján Oravec. Medzi ne zaradili zákon o dani z príjmov, živnostenský zákon či Zákonník práce. Práve v ňom identifikovali najviac povinností.
Zdroj: hnonline.sk

Diaľnice idú na juh, sever má počkať

28. 9. 2017 Na rozbehnutie výstavby deviatich nových úsekov diaľnic musí štát vyčleniť 510 miliónov navyše. Bez takejto podpory rezortu financií diaľničiari do roku 2019 rozostavajú len dva úseky. Výstavba diaľničných priorít sa v najbližších rokoch sústredí na juh Slovenska. Kľúčové stavby na severe totiž podľa rezortu dopravy potrebujú dotiahnuť projektovú prípravu. Či sa nájdu peniaze navyše a na čo pôjdu, má rozhodnúť koalícia, ktorá v týchto dňoch dokončuje návrh štátneho rozpočtu na rok 2018.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v spolupráci s ministerstvom dopravy počas minulého týždňa zverejnila zoznam deviatich úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, na ktoré je možné v prípade zabezpečenia financií do roku 2019 vyhlásiť verejné obstarávanie. S financovaním prostredníctvom eurofondov môže štát počítať len v prípade úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany. Zvyšné európske peniaze určené na výstavbu diaľnic sú do roku 2020 vyčerpané. Navyše je otázne, či po tomto roku bude pokračovať prílev peňazí z Bruselu, ktorý bude možné použiť na výstavbu štvorprúdoviek.

Ceny elektronických diaľničných známok sa nezmenia

28. 9. 2017 Vodiči osobných áut tak budú aj v roku 2018 platiť za ročnú diaľničnú známku 50 eur, cena mesačnej známky ostane 14 eur a desaťdňovej 10 eur. Ceny elektronických diaľničných známok sa v roku 2018 nezmenia.
Pre TASR to potvrdila hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.„Tak, ako v roku 2017, aj v nasledujúcom roku zostávajú ceny a platnosť elektronických diaľničných známok nezmenené. Rozhodol o tom minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd),“ uviedla Ducká.Vodiči osobných áut tak budú aj v roku 2018 platiť za ročnú diaľničnú známku 50 eur, cena mesačnej známky ostane 14 eur a desaťdňovej 10 eur. Súčasne bude ročná diaľničná známka platiť od 1. januára 2018 do 31. januára 2019.„Rozhodli sme sa, že zachováme rovnakú cenu za používanie diaľnic, a to napriek rozšíreniu diaľničnej siete,“ konštatoval minister Érsek. Slovensko tak podľa jeho slov zostáva krajinou, ktorá má najlacnejšie diaľničné známky v regióne.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner