Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O podnikateľoch

Ak sa všetko hrnie oproti vám, ste v nesprávnom prúde.

Čakanie na šťastie sa líši od čakania na smrť len v tom, že smrti sa dočkáte skôr.

Nikdy nie je čas venovať sa veci poriadne, ale vždy je čas opäť a opäť sa k nej vracať.

(Murphyho zákonník)
Murphyho zákony a komentáre

Komu dal boh úrad, tomu dal i moc. Potom však prišla žena a bolo všetko ináč.

Na Slovensku nové Murphyho zákony znejú: Čo sa dá stransformovať, to sa stransformuje. Čo sa nedá stransformovať, to sa sprivatizuje. Čo sa nedá sprivatizovať, to sa vytuneluje. Čo sa nedá vytunelovať, to nestojí za reč. Čo nestojí za reč, to patrí do Fondu národného majetku.

Vždy chýba tá vec, ktorú práve najviac potrebuješ.

(Murphyho zrnká II)
Všeobecné ustanovenia

Matka príroda je macocha.

Neexistuje cesta, po ktorej by sa dala chyba obísť.

Človek musí vždy robiť viac vecí naraz a vždy sa najskôr pustí do takej, ktorá sa potom ukáže byť plne zbytočnou.

(Murphyho zákonník)
Murphyho rady

Ekonómia je jediná oblasť, kde dvaja ľudia, ktorí tvrdia niečo úplne opačné, môžu dostať Nobelovu cenu za príspevok k zvýšeniu blahobytu ľudstva.

Starý mládenec je muž, ktorý prepásol príležitosť znechuť znechutiť život jednej žene.

Nežeňte sa pre peniaze, dajú sa vypožičať oveľa lacnejšie.

(Murphyho zrnká II)
Otázky na rádio Jerevan

Platí ešte: „Chudoba cti netratí“? Platí, ale všetko ostatné je za peniaze.

Milé slovo otvára dvere chatrčí dokorán. Čo otvára brány palácov? Klopanie plnou dlaňou.

Načo bolo sedem úrodných a sedem neúrodných rokov? Bola to názorná ukážka fungovania trhovej ekonomiky.

(Myšlienky bez cla)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Po pandémii je tu veľké zdražovanie

15. 7. 2021 Biznis počas pandémie utrpel obrovské straty, čo mnohé sektory riešia zdražovaním. Spotrebiteľské ceny sa tak v júni na Slovensku zdvihli až o 2,9 percenta a dosiahli najväčší posun od februára 2020. Jedným z ťahúňov inflácie sú stavebné materiály.
Slováci chceli hneď po druhej vlne pandémie začať s rekonštrukciami, no narazili na slabšiu ponuku. A tehly či dosky, ktoré zohnali, boli zrazu drahšie.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Motor slovenskej ekonomiky sa ocitol pod obrovským tlakom

12. 7. 2021 Na naše automobilky doliehajú popretŕhané dodávateľské reťazce spomaľujúce výrobné linky v Bratislave, Trnave, Nitre aj Žiline. Potvrdzujú to tiež najnovšie čísla Štatistického úradu, podľa ktorých ťahúň nášho zahraničného obchodu už druhý mesiac za sebou klesol.
Automotive sa počas mája ocitol pod obrovským tlakom a ukázalo sa to aj na exporte vozidiel zo Slovenska do zahraničia. Opakované odstávky výroby spôsobili, že podniky vyviezli za hranice vozidlá za 4,2 miliardy eur, čo bolo o pol miliardy menej ako v apríli. V porovnaní s marcovými 5,5 miliardami eur je tento rozdiel ešte vyšší.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Nehnuteľnosti na Slovensku sú po rokoch lacnejšie

9. 7. 2021 Nové bývanie bolo na začiatku tohto roka v porovnaní s koncom vlaňajšieho o čosi dostupnejšie. Po dlhých kvartáloch to vyplýva z najnovšej štatistiky Eurostatu o cenách nehnuteľností.
Kým ešte na konci minulého roka rástli ceny bytov a domov polpercentným tempom, v úvode súčasného sa už o 1,2 percenta prepadli. Stalo sa tak prvýkrát od konca roku 2018. Odborníci to vysvetľujú pandémiou a lockdownom zo začiatku roka, keď medzi ľuďmi ešte vládla väčšia opatrnosť a obavy z budúcnosti.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Ceny nákupov by sa mali zaokrúhľovať

7. 7. 2021 Hodnota nákupov pri platbe v hotovosti by sa mala zaokrúhľovať tak, aby sa významne obmedzil obeh jednocentových a dvojcentových mincí. Dosiahnuť to chce Ministerstvo financií novelou zákona o cenách, ktorú v stredu schválila vláda.
Rezort financií zdôraznil, že jednocentové a dvojcentové mince naďalej zostanú zákonným platidlom. Príjemcovia platieb aj po tom, ako sa zavedie povinné zaokrúhľovanie, budú naďalej povinní prijať pri platbách v hotovosti tieto mince.
"Použitý spôsob zaokrúhľovania predstavuje neutrálny, spravodlivý spôsob pre obe strany, obchodníka aj kupujúceho," konštatuje MF. Mesačný náklad zaokrúhľovania predstavuje rozpätie 0 – 2 centy. Pri platbe do 5 centov sa navrhuje zaokrúhlenie nahor, na 5 eurocentov.
Zaokrúhliť by sa mala až výsledná cena nákupu, ak je platená v hotovosti. Ak by sa celý nákup platil napríklad platobnou kartou, výsledná platená cena sa nezaokrúhľuje. Pri kombinácii platieb sa má zaokrúhľovať len suma hradená v hotovosti. Zaokrúhľovanie by tak malo byť len v prípade hotovostných platieb, keďže cieľom navrhovanej zmeny je obmedzenie obehu mincí, ktoré súvisia s hotovosťou.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
august 2025
T po ut st št pi so ne
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
33 11 12 13 14 15 16 17
34 18 19 20 21 22 23 24
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
Dnes má meniny Dominik, Dominika
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner