Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Márnivosť môže byť nebezpečná

Čím menej vie človek o probléme, tým ľahšie sa mu rieši.

Najväčším nebezpečím pre človeka je jeho márnivosť.

Len somár sa snaží o to, na čo nemá, bežať ako kôň.

(Murphyho zákony v bájkach)
Čo bolo na počiatku?

Na počiatku bola chyba a potom začal vývoj.

Ak sa veci môžu pokaziť, tak sa aj pokazia.

Z malej chybičky vyrastie aj bez polievania chyba veľká. Z veľkej chyby sa zrodí chybisko.

(Murphyho zákonník)
Život je obchod

Rozdiel medzi majstrom a plagiátorom je v tom, že majster má invenciu, zatiaľ čo plagiátor vie len napodobňovať. Preto majstrov treba hľadať so sviečkou.

Vďačnosť je to, čomu sa kedysi hovorilo úzkoprofilový tovar. Napriek tomu by si človek mal pripomínať toho, komu vďačí za svoje bohatstvo. Hlavne vtedy, keď dotyčný už nie je medzi nami...

Priateľ sa pozná podľa toho, čo všetko je schopný urobiť pre toho druhého.

(Zrnká úsmevu)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Ani tá najlepšia lesť nefunguje naveky.

Zlodej, ktorý si chce zachovať celú kožu, musí pohnúť rozumom. Aj keď si to neradi priznávame, zlodeji spravidla hýbu viac rozumom ako poctivci. Asi preto sa majú v živote oveľa lepšie.

Unáhlené konanie máva zlé následky. Múdry si najprv zváži dôsledky každého činu, až potom sa doň pustí.

(Murphyho zákony v bájkach)
Človek a informácie

Kedykoľvek sa treba vyhovoriť, vyhovorte sa na počítač.

Správna informácia ešte nezaručuje správne rozhodnutie. Nesprávna informácia ešte nezaručuje nesprávne rozhodnutie. Informácia, ktorú máte, nie je tá, ktorú práve chcete. Informácia, ktorú chcete, nie je tá, ktorú potrebujete. Informácia, ktorú potrebujete, nie je tá, ktorú môžete získať. Informácia, ktorú môžete získať, stojí viac, ako môžete zaplatiť. Skutočný obsah informácie nie je taký dôležitý ako dojem, ktorý vyvolá.

Všetky počítače vedie čakať tou istou rýchlosťou.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Neprimerané podmienky v obchodných vzťahoch

1. 1. 2009 Od dnešného dňa platí nový zákon o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch (172/2008).
Ako jednu z neprimeraných podmienok zákon definuje predaj tovaru konečnému spotrebiteľovi za cenu nižšiu, ako je jeho výrobná alebo nákupná cena, a to na náklady dodávateľa. Bez dohody s dodávateľom sa zakazuje aj znižovanie cien dodaného tovaru, neodôvodnené vrátenie tovaru či stanovenie  povinnosti neodôvodnenej výmeny dodaného tovaru na náklady dodávateľa. V prípade porušenia ustanovení hrozí predajcom pokuta až do 300 tisíc eur.
(Zdroj: HNONLINE)

Menej automobilov v budúcom roku

31. 12. 2008 Svetoví výrobcovia automobilov sa snažia prežiť prostredníctvom masívneho obmedzovania produkcie.
Výnimkou nie je ani Hyundai, ktorá je s dcérskou automobilkou Kia Motors piatym najväčším výrobcom vozidiel na svete. Kia Motors Slovakia začiatkom mesiaca oznámila pozastavenie výroby počas nadčasov a skrátenie pracovných hodín, aby tak pre klesajúci dopyt obmedzila výrobu.  V budúcom roku by mala automobilka vyrobiť približne rovnaký počet automobilov ako v tomto roku.
(Zdroj: HNONLINE)

Dopady spoločnej euromeny sú pozitívne

31. 12. 2008 Podľa Európskej komisie (EK) je spoločná euromena veľkým úspechom. Splnila to, čo sa od nej očakávalo.
Za desať rokov sa vytvorilo 16 miliónov pracovných miest, zabezpečila sa väčšia cenová stabilita, nižšie úrokové sadzby a spoločenstvo vstupuje do súčasnej krízy s takou  rozpočtovou pozíciou, aká tu dávno nebola.
Európska komisia o tom informovala na svojej internetovej stránke.

(Zdroj: HNONLINE)

Slováci si zamieňajú peniaze aj za české koruny

30. 12. 2008 České zmenárne najmä v pohraničí registrujú v posledných týždňoch zvýšený počet slovenských zákazníkov. Niektorí si vymieňajú slovenskú menu za české koruny, iní za eurá.
České supermarkety sa tiež na príchod slovenského eura pripravili v predstihu. V niektorých už vyše dva mesiace môžu zákazníci platiť aj eurami. Za slovenské koruny je možné u našich susedov nakupovať až do 10. januára 2009. Výdavok zákazníci dostanú v českých korunách.
(Zdroj: SME)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner