Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Firma a práca

Práca je pre ľudí, ktorí nevedia ako loviť v mútnych vodách.

Preháňanie vždy škodí - hlavne vtedy, keď ide o práce.

Nebuďte nenahraditeľní. Nenahraditeľného nemôžu povýšiť.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Len somár sa snaží o to, na čo nemá, bežať ako kôň.

Čim je človeku lepšie, tým menej myslí na zadné kolieska.

Najväčším nebezpečím pre človeka je jeho márnivosť.

(Murphyho zákony v bájkach)
Murphyho rady

Dbaj na to, aby si v živote dosiahol to, čo sa ti páči. V opačnom prípade zistíš, že musíš nájsť záľubu v tom, čo si dosiahol.

S manželkou je to ako s pištoľou. Keď ju máš dlhšiu dobu, máš chuť strieľať.

Kto sa žení pre peniaze, má v porovnaní s tým, čo sa žení z lásky, aspoň pochopiteľný dôvod.

(Murphyho zrnká II)
Hlúposti sa medze nekladú

Nesťažuj si, že máš za šéfa poleno, mohol by si dostať workoholika.

Je zdraviu škodlivé hovoriť iné, ako chcú počuť mocní. Kto chce byť "in" riadi sa vekmi osvedčeným pravidlom: "Kam vietor, tam plášť."

Ak sa veci majú pokaziť, tak sa pokazia nezávisle od miesta, kam ich schováme.

(Murphyho zákony v bájkach)
Človek a múdrosť

Múdry páli mosty za sebou, hlupák pred sebou.

Múdrosť je schopnosť vyvarovať sa dokonalosti.

Tam, kde múdry potrebuje odvahu, hlúpemu stačí šťastie.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Kríza sa prejavila v zníženej kúpyschopnosti Slovákov

19. 1. 2009 K múru pritlačeným európskym predajcom automobilov tak pravdepodobne pribudnú aj tí naši. Očakáva sa nielen pokles trhu predaja vozidiel ale tiež zníženie cien vo všetkých kategóriách áut.
Automobiloví predajcovia sa tak pravdepodobne vrátia do roku 2007.  Toyta Motor Slovakia napríklad očakáva desaťpercentný pokles. Ešte skeptickejší pohľad má Asociácia európskych výrobcov automobilov, ktorá odhaduje pokles predaja minimálne o 15 percent. Úvodné fázy  hospodárskeho spomaľovania, kedy jeho dôsledky ešte tak citlivo nedopadajú na domácnosti a ich kúpyschopnosť, by však zároveň mohli predajcovia využiť na rôzne akciové zlacnenia. Akciové zlacnenia sa ukazujú byť účinným nástrojom na prebudenie potenciálneho dopytu.
(Zdroj: HNONLINE)

Nová fabrika na výrobu batérií

16. 1. 2009 V okrese Bánovce nad Bebravou by mala vyrásť nová nemecká fabrika na výrobu priemyselných batérií. Investor rokuje so starostom obce.
Vo fabrike by sa malo zamestnať okolo 240 ľudí, z toho 190 na robotníckych pozíciách. Začiatok výroby sa predpokladá v roku 2011.    
(Zdroj: TREND)

Kríza slovenského zahraničného obchodu

16. 1. 2009 Podľa údajov Štatistického úradu klesol v novembri export SR medziročne o 16 % a import o 13 %. Sú to najhoršie výsledky za ostatných desať rokov.
Slovensko ako otvorená ekonomika tak v novembri pocítilo krízu už naplno. Aj keď štruktúra zahraničného obchodu nebola zatiaľ zverejnená, možno očakávať, že export najviac ťahá ku dnu vývoz automobilov.  
(Zdroj: TREND)

Neprimerané podmienky v obchodnom vzťahu

16. 1. 2009 Protimonopolný úrad, dodávatelia, obchodné reťazce a ministerstvo hospodárstvo majú rozdielne názory na novelu zákona o neprimeraných podmienkach v obchodnom vzťahu.
Protimonopolný  úrad SR (PMÚ) kritizuje  návrh novely zákona o neprimeraných podmienkach  v obchodných vzťahoch poškodiť domácich dodávateľov. Novelou, ktorú predložilo ministerstvo hospodárstva,  by sa od 1. apríla tohto roka zakázali neprimerané podmienky  v obchodnom vzťahu bez ohľadu na to, či je dodávateľ na odberateľovi ekonomicky závislý alebo nie. Podľa PMÚ novela vychyľuje asymetriu dodávateľsko-odberateľských vzťahov v prospech dodávateľov. Dodávatelia tvrdia, že novelu potrebujú preto, lebo obchodné reťazce, najmä hypermarkety a supermarkety zneužívajú svoju ekonomickú silu vo vzťahoch s nimi. Rezort hospodárstva navrhovanú novelu zdôvodňuje tým, že odberatelia podmieňujú uzatváranie zmlúv s dodávateľmi podpísaním písomného vyhlásenia, že nie sú na odberateľovi ekonomicky závislí. Ako jednu z neprimeraných podmienok v obchodných vzťahoch zákon definuje predaj tovaru konečnému spotrebiteľovi za cenu nižšiu, ako je jeho výrobná alebo nákupná cena, a to na náklady dodávateľa.      
(Zdroj: SME)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner