Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Zákony života

Keď sa vám vidí, že najhoršie máte už za sebou, ste obrátený na opačnú stranu.

Človek tým, že sa narodí, sa automaticky stáva hráčom v hre o život bez nádeje na víťazstvo či aspoň remízu.

Ak ste na dne, nevyskakujte, ale radšej sa dobre držte, aby ste sa cezeň nepreborili.

(Murphyho zákonník)
Murphy a šťastie

Hlúposť sa nedá eliminovať peniazmi, vzdelaním alebo zákonom.

To, že máte šťastie, ešte nezaručí, že vyhráte.

Na to, aby človek mal šťastie nestačí byť hlúpym.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Kolíska práva

Falošný svedok neostane bez trestu a ten, kto klame, sa nezachráni.

Otcov zločin alebo trest nemôže nijako poškvrniť syna.

Nijaký zákon nie je dosť výhodný pre všetkých.

(Myšlienky bez cla)
Murphyho postrehy

Problém zajtrajška: „Čo človek má z toho, že zajtra bude lepšie, keď vždy, keď sa zobudí, je ešte iba dnes...“.

Náboženstvo tvrdí, že dobré dievčatá sa dostanú do neba. Život ukazuje, že zlé dievčatá sa dostanú všade.

Jeden iniciatívny blbec je horší ako teroristické komando!

(Murphyho zrnká II)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Umenie nie je upútať na seba pozornosť, ale vyhnúť sa následkom.

Tí, ktorí sú prvý v rade, sú vždy aj prví na rane.

Čo nebije priamo do očí, zostane nepovšimnuté.

(Murphyho zákony v bájkach)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Operatívny leasing na dopravnú techniku

4. 2. 2009 Včera zanikla obchodná značka OTP Leasing a nahradila ju česká finančná spoločnosť Credium. Súčasne sa zmení aj meno ďalšej spoločnosti OTP Poisťovací Maklér na Optimalit Slovakia.
Českú finančnú spoločnosť Credium vlastní francúzska firma Sofinco. Credium chce na Slovensku posilniť spotrebiteľské financovanie a rozširovať operatívny lízing na dopravnú techniku. Zároveň sa chce zamerať aj na efektívne riadenie kreditného rizika.  
(Zdroj: HNONLINE)

Výrobné ceny v eurozóne klesli

3. 2. 2009 Eurostat dnes oznámil, že hladina výrobných cien v krajinách eurozóny zaznamenala ďalší výrazný pokles. Spolu s prudkým spomalením rastu spotrebiteľských cien v januári sa tak zvyšuje pravdepodobnosť, že Európska centrálna banka na štvrtkovom zasadnutí opäť zníži úrokové sadzby.
Výrobné ceny sú významným indikátorom  tlakov na rast spotrebiteľských cien. Ak infláciu neabsorbujú vo svojich maržiach predajcovia, odrazí sa nakoniec v spotrebiteľských cenách. Prudké spomalenie inflácie je podľa ekonómov neprijemným prekvapením a oživuje úvahy o deflácii, teda o absolútnom medziročnom poklese cien, ktorý by mohol ekonomiku eurozóny tvrdo zasiahnuť. Môže sa negatívne odraziť v poklese tržieb firiem a podniky sú nútené šetriť náklady, čo sa môže odraziť na nezamestnanosti.
(Zdroj: HNONLINE)

Alibizmus môže firmu zničiť

2. 2. 2009 Vo svete biznisu sa za chyby platí dvojnásobne. V podnikaní naberá podobu straty dôvery zákazníkov a zníženia zákaziek. Napriek tomu nemusí každé šliapnutie vedľa znamenať koniec sna o úspešnej firme.
Kríza každej firmy je špecifická. Nie je preto možné ponúknuť jednotný návod ako sa z nej dostať von. Stiahnutie chybného produktu z trhu, ospravedlnenie sa spotrebiteľom, kompenzácia poškodených a proaktívna pozitívna komunikácia s cieľom znovuvybudovania dôveru však určite k takýmto krokom patrí. Naopak, unáhlené kroky a panika sú veľmi zlé a chybné. 
(Zdroj: HNONLINE)

Stavebné firmy potrebujú zákazky

2. 2. 2009 Nateraz žijú z realitného boomu z predchádzajúcich rokov. No už v lete ich čakajú problémy. Aby udržali krok s doterajším vývojom, potrebujú zákazky za päť miliárd eur.
Na takýto objem je nastavená štruktúra firiem. Ak bude peňazí menej, musia znižovať počty zamestnancov alebo presúvať aktivity na východné trhy. Budú sa musieť zaujímať o každý jeden kontrakt, nielen o veľké a lukratívne zákazky. V roku 2009 bude stavebníctvo viac závislé od verejných zákaziek a aktivít, na ktoré štát prispieva z peňazí daňových poplatníkov. Diaľnice a rýchlostné cesty podržia najmä lídrov, nie menšie firmy alebo živnostníkov. Štatistiky ukazujú, že stavebné firmy majú prácu ešte na najbližšieho pol roka a žijú                 z objednávok, ktoré nazbierali ešte v čase realitného boomu. Po tomto období hrozí pokles. Chýbať budú najmä peniaze súkromných investorov. Napriek tomu podľa ministerstva sa v stavebníctve dramatického poklesu obávať netreba. Živnostníci sa okrem nedostatku práce obávajú aj novej konkurencie ľudí, ktorí sa vracajú zo zahraničia. Ak budú kvalitnejší, stavebné firmy ich začnú uprednostňovať. Konkurenciou navrátilcov sú najviac ohrození životnostníci, ktorých živila nová výstavba alebo sa zameriavali na dokončovacie práce. Teda murári, obkladači či inštalatéri. Niektorí sa možno preorientujú. Napríklad strechári na staré domy, ktoré sa po desiatkach rokov zatepľujú či rekonštruujú.
(Zdroj: SME)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner