Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Život je obchod

Nie je umenie nakupovať, keď človek má peniaze. Ale kúpiť za päť prstov a šiestu dlaň dokáže len umelec.

Veľké peniaze sa nezarábajú, veľké peniaze sa vymýšľajú.

Život obchodníka je jedným veľkým dobrodružstvom. Ak jeho tovar nejde na odbyt, je zle. Ak jeho tovar ide na odbyt, tiež to nemusí byť dobre.

(Zrnká úsmevu)
Kde končí pozemská púť

Smrť sa neriadi našim plánmi. (Moliére)

V živote existujú len dve istoty: to, že človek raz zomrie, a to, že dokiaľ nezomrie, musí platiť dane. Aj keď o tom všetci vedia, každý sa tomu bráni – smrti aj plateniu.

Kým človek chodí po matičke zemi, robí hlúposti a tára hlúposti. Keď zomrie, píšu mu zasa príbuzní hlúposti na náhrobný kameň. Možno preto, aby nebožtíka trochu pobavili.

(Zrnká úsmevu)
Sláva a peniaze...

Ak mi niečo vysvetlíš, zabudnem, ak mi to ukážeš, zapamätám si to, ale ak sám urobím, pochopím. (Čínske príslovie)

Hlavy, ktoré prečnievajú, sú často sťaté. Priemerní sú veční. (Žáček)

Kto nepozná prístav, do ktorého sa chce plaviť, tomu nie je žiadny vietor priaznivý. (Seneca)

(Myšlienky bez cla)
Na čo má človek rozum

Nikto ti neporadí tak dobre ako ty sám. (Cicero)

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

Jedným z paradoxov našej doby je skutočnosť, že najviac sa dá zarobiť a biede iných. Pravda, nie vždy sa možnosť zmení na skutočnosť.

(Zrnká úsmevu)
Život je žart...

Absolútny Škót je ten, kto pri ceste vlakom odloží do puzdra okuliare, ak za oknom práve nie je pekná krajina.

Na policajnej stanici píše policajt zápisnicu o prepadnutí. „Mohli by ste mi povedať, ako ten útočník vyzeral?“ pýta sa policajt. „Samozrejme,“ odvetí muž. „Práve som mu to hovoril, keď ma začal mlátiť.“

Vždy si požičaj peniaze od pesimistu, pretože ten nikdy nečaká, že mu ich niekedy vrátiš.

(Myšlienky bez cla)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Klasické internetové kaviarne už na seba nezarobia

16. 2. 2009 Lacné ponuky internetových pripojení pre domácnosti a bezdrôtové pripojenie väčšinu prevádzok donútilo opustiť tento biznis.
Tíe, čo zostali, sú nútené postupne meniť klasický model poskytovania prístupu na internet. Možnosť preháňať sa po informačnej diaľnici sa tak často stáva len doplnkovou službou gastronomických zariadení. Predávať pripojenie po minútach má dnes zmysel len turistom. Rozmáhajúca sa sieť bezplatného internetu v knižniciach a na verejných miestach rapídne zredukovali počty kaviarní s pripojením na sieť. Väčšina firiem chápe, že len z internetu nevyžijú. Pokiaľ chcú v tomto biznise zotrvať, musia zmeniť stratégiu. Z internetu, ako z hlavného produktu sa tak stáva len doplnková služba. Čoraz obľúbenejšie sa tak stávajú hybridné pohostinné zariadenia, ktoré kombinujú bar, kútik na surfovanie spolu s herňou a priestorom na sedenie.  
(Zdroj: HNONLINE)

Vyhliadky lízingových spoločností

13. 2. 2009 Spomaľovanie hospodárskeho vývoja ovplyvnilo záujem podnikateľov o prenájom. Pokles zasiahol financovanie nákladných a úžitkových automobilov a strojov a zariadení. Výnimkou boli osobné automobily, o prefinancovanie ktorých záujem neklesá.
Vývoj lízingového trhu zatiaľ nie je možné predvídať. Takmer všetky lízingové spoločnosti sú vlastnené bankami a nemôžu si dovoliť neisté obchody.    
(Zdroj: HNONLINE)

Pokles trhu s nehnuteľnosťami pokračuje

12. 2. 2009 Realitní analytici očakávajú, že celosvetovo padne o ďalších päť percent v porovnaní s vlaňajškom. Ešte horšie to bude v Európe. Tam sa prepad cien predpokladá dokonca až do desiatich percent.
Týka sa to tak kancelárskych priestorov, nákupných a zábavných centier ako aj apartmánov. Dôvodom, na ktorom sa analytici zhodujú, je predovšetkým pokračujúca absencia úverovania zo strany bánk a  recesia. Tento objem už minulý rok padol celosvetovo o 59 percent na 435 miliónov dolárov, čo je podľa štatistík najnižší objem od roku 2004. Kým v minulom roku bol prepad hlavne za Atlantikom,  pesimistickú štafetu tento rok preberie Európa. Trh avizuje predovšetkým prebytok luxusných prenájmov kancelárií a hotelov. Aktivitu na strane developerov by mohla zvýšiť výstavba "na mieru" pri  priestoroch  pre oblasť priemyslu a logistiky. 
(Zdroj: HNONLINE)

Slovenská ekonomika na konci roka spomalila

12. 2. 2009 Podľa analytikov slovenská ekonomika v závere vlaňajška prudko pribrzdila. Analytici predpokladajú, že medziročný rast hrubého domáceho produktu (HDP) sa vo štvrtom kvartáli spomalil na 2,5 percenta zo siedmich percent v treťom štvrťroku.
Do ekonomiky sa tak premietli vplyvy globálnej hospodárskej a finančnej krízy, ktorá oslabila priemyselnú produkciu a otriasla dôverou podnikov i spotrebiteľov. Prvý odhad rastu HDP za posledný kvartál minulého roku štatistický úrad zverejní v piatok. Pôjde len o rýchly odhad o raste ekonomiky a vývoji zamestnanosti. Detailnejšie dáta štatistici uvoľnia začiatkom marca. Ekonómovia odhadujú, že ke postupnému oživeniu ekonomiky by mohlo prísť v druhom kvartáli alebo počas druhého polroka 2009. Dôležité je, aby sa situácia začala zlepšovať aj v západnej Európe, kam Slovensko exportuje veľkú časť produkcie.  Napriek očakávanému zvoľneniu rastu HDP by sa však Slovensko malo udržať v popredí EÚ.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner