Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Rady podnikateľom

Kto nič nemá, nič nestratí.

Ako si kto ustelie, tak bude ležať. Reklamný slogan, ktorý vymyslel známy výrobca postelí Prokrustos.

Staňte sa menšími a menšími, až budete najmenšími na svete. Návod Alexandra Veľkého na zníženie počtu pracovníkov.

(Myšlienky bez cla)
Murphy o láske

Neskoro doručená informácia môže byť príčinou rozvodu.

Všetkého moc škodí. Aj lásky. Cnosť potrestá sama seba.

Stredný vek je doba medzi časom, keď nevieš ako, a časom, keď už nemôžeš.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Manželstvo je podnik

Najhoršie je, keď vypukne panika a všetci sa tlačia von. Vtedy žiadne argumenty nezaberajú, ak len za argument nepovažujeme poriadne zaucho.

Susedov trávnik sa nám vidí vždy zelenší ako náš. (Židovské príslovie)

Ak sa niekomu nechce pracovať, je lenivec. Na pomenovanie tvora, ktorému sa veľmi chce pracovať, slovenčina nemá – ak vylúčime výraz hlupák – dostatočne expresívne označenie. Musíme si, tak ako sa to stáva tradíciou, požičať od Američanov. Tí namiesto hlupák hovoria workaholic...

(Zrnká úsmevu)
Sláva a peniaze...

Nájsť, v čom je problém, je dôležitejšie, ako nájsť riešenie, pretože otázka obsahuje v sebe viac ako odpoveď. (Walter Rathenau)

Najväčším omylom je nazdávať sa, že sa nikdy nemýliš. (T. Carlyte)

Kto sa nevie ovládať, nemá sily viesť iných. (Samuel Smiles)

(Myšlienky bez cla)
Život je žart...

Vždy si požičaj peniaze od pesimistu, pretože ten nikdy nečaká, že mu ich niekedy vrátiš.

Muž zavolá na letisko a pýta sa: „Viete mi povedať, ako dlho trvá let odtiaľto do Paríža?“ „Moment, pane...“ „Hmmm, celkom rýchlo. Ďakujem.

Absolútny Škót je ten, kto pri ceste vlakom odloží do puzdra okuliare, ak za oknom práve nie je pekná krajina.

(Myšlienky bez cla)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

O falošné bankovky už nie je záujem.

22. 7. 2010 Bratislava – Záujem o falošné bankovky na Slovensku v 1. polroku tohto roku výrazne klesol.
Zachytených bolo 652 kusov v hodnote 45 800 eur. V porovnaní s minulým rokom je to o dve pätiny menej než za rovnaké obdobie minulého roku. Naopak, viac ako trojnásobne stúpol počet zistených nepravých eurových mincí.Informovala o tom Národná banka Slovenska (NBS).

Rusko zvýši daň na ťažbu plynu až o 61%

22. 7. 2010 Moskva - Ruské ministerstvo financií navrhuje zvýšiť daň na ťažbu zemného plynu od budúceho roka až o 61 percent.
Zároveň usiluje o stanovenie paušálneho cla na vývoz ropných produktov od roku 2013, ktoré má predstavovať 60 % z cla na vývoz ropy. Zvýšenie dane z ťažby plynu by bolo prvé od roku 2005. Vyššia daň spolu s ďalšími fiškálnymi opatreniami by v budúcom roku mala priniesť rozpočtu ďalších 200 miliárd rubľov (5,12 miliardy eur ). Producenti plynu v Rusku v súčasnosti platia daň 147 rubľov (približne 30,25 eur) za tisíc metrov kubických.

Nárast zákaziek na aerosalóne

21. 7. 2010 Na medzinárodnom aerosalóne vo Farnborough pri Londýne dnes pokračoval súboj zákaziek, v ktorom bodovali najväčší svetoví výrobcovia Airbus a Boeing, ale výrazne sa presadil aj brazílsky Embraer a európsky výrobca turbovrtuľových lietadiel ATR.
Pokračujúci nárast nových zákaziek od pondelkového otvorenia najväčšej tohtoročnej prehliadky leteckej techniky naznačuje, že sektor leteckej prepravy sa postupne vymaňuje z dlhej krízy. Prvý deň aerosalónu bol úspešný pre obidvoch konkurentov, Airbus a Boeing, ktorí získali objednávky na nové lietadlá v celkovej hodnote takmer 18 miliárd USD.

Slovensko chystá plán úspor

20. 7. 2010 Slovenské ministerstvo financií chystá na budúci rok úsporný balík na ozdravenie štátnych financií v hodnote 1,66 miliardy eur, čo predstavuje 2,5 percenta ročného výkonu ekonomiky Slovenska.
Hospodárenie vlády sa minulý rok kvôli ekonomickému poklesu výrazne zhoršilo. Ministerstvo po júnových parlamentných voľbách zverejnilo novú prognózu, podľa ktorej sa bilancie verejných financií na budúci rok najmä kvôli výpadku príjmov z daní a odvodov zhorší proti doterajším odhadom o 1,15 miliardy eur (1,6 percenta HDP).
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viktória
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner