Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Ako sa správajú veci - VIII. večer

Ak aj máte veľa záujmov, tak naozaj vynikajúci môžete byť iba v jednom z nich.

Ak budete zisťovať, čo určitému pracovníkovi nemôžete dať robiť, tak vaše pochybnosti nebudú mať konca.

Je prekvapujúce, ako dlho trvá dotiahnuť niečo do konca, ak človek na tom pracuje.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Žiadna hlava nie je dokonalá

Človek v podnikaní je natoľko zamestnaný urgentnými vecami, že vôbec nemá čas na veci dôležité.

Skúsenosť je to, čo získate, keď sa vám nepodarí dostať to, čo ste chceli.

Nič nevie korumpovať tak dobre ako peniaze.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Nebo je v nebi

Každý má takého boha akého si zaslúži. (Troyat)

A čo to, pán Kohn, že vaša pani tak náhle zomrela? Čo jej bolo? Ale, ja ani sám neviem. Takto v noci ma zobudí a vraví: „Ty, Max, mne akosi nie je dobre.“ No a ja som jej povedal: „Ale, Sára, a komu je dnes dobre?!“

O Bohu je známe, že je všemohúci a vševediaci. Napriek tomu sa nikdy nemieša do obchodov, ktoré robia medzi sebou smrteľníci. Zlé jazyky tvrdia, že preto, lebo raz sa už popálil.

(Zrnká úsmevu)
Nevytesané pravdy - I. večer

Najvýhodnejšia príležitosť prichádza vždy v najnevhodnejšej chvíli.

Čas potrebný na uvedenie vecí do pôvodného stavu je nepriamo úmerný času, potrebnému na jej poškodenie.

Každé vyriešenie známeho problému v sebe skrýva nové problémy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Život je smiešny

Pýta sa nepodnikateľ svojho priateľa podnikateľa: „Poraď mi, čo mám robiť?! Lekár mi povedal, že mi hrozí úplná strata pamäti.“ „Najlepšie urobíš, ak začneš robiť veľké dlžoby.“

„Uveďte príklad na neproduktívne uloženie kapitálu!“ „Pozvať na koňak do baru vlastnú manželku.“

Klient požiada advokáta, aby mu pomohol vymôcť pochybnú pohľadávku. Dohodli sa, že honorárom bude päťdesiat percent z vymáhanej sumy. O týždeň advokát telefonuje klientovi: „Vážený pane! S nadľudskou námahou sa mi podarilo vymôcť polovicu. Žiaľ, vaša polovica je stratená.“

(Myšlienky bez cla)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Česi sa počas krízy zmenili, pristupujú k požičiavaniu peňazí oveľa zodpovednejšie

2. 8. 2010 Správanie Čechov, ktorí žiadajú o úver či pôžičku, sa počas hospodárskej krízy výrazne zmenilo.
Ľudia viac sporia a menej si požičiavajú. Úverové spoločnosti sa v ankete ČTK zhodli, že ich klienti sa stali oveľa obozretnejšími, prestali si požičiavať na dovolenky alebo na zábavy. Priemerná výška hotovostnej osobnej pôžičky sa v Čechách zvýšila na 150.000 korún (čo je približne 4979 eur) a klienti investujú tieto prostriedky do dlhodobých projektov, rekonštrukcií a renovácii. Klesá objem pôžičiek na dovolenku a na ďalšie podobné, neúčelové a krátkodobé projekty.

Slovenská sporiteľňa dosiahla čistý zisk 60 mil. eur

30. 7. 2010 Bratislava - Slovenská sporiteľňa v prvom polroku medziročne zdvojnásobila čistý zisk na 60 mil. eur.
Podľa podpredsedu predstavenstva banky Štefana Mája, sa Slovenskej sporiteľne podarilo dosiahnuť 48 % nárast, čo pri silnom dôraze na kontrolu prevádzkových nákladov a obozretné riadenie rizika viedlo k zdvojnásobeniu čistého zisku na úroveň 60 miliónov eur. Najväčšia banka v krajine, ktorá patrí do skupiny rakúskej Erste Bank, poskytla viac úverov, vklady jej však klesli.

Ceny v priemysle v júni vzrástli o 0,8%

29. 7. 2010 Bratislava -V júni tohto roku sa ceny priemyselných výrobcov v SR naďalej zvyšovali.
Medziročný rast tak zrýchlil svoje tempo z májových 0,5 % na 0,8 %. Podľa aktuálnych údajov Štatistického úradu SR vývoj ovplyvnil 3,2 %-ný rast cien pre export, zatiaľ čo ceny pre tuzemsko pokračovali v prepade a klesali už 15. mesiac po sebe, medziročne o 1,9 %.

O poľnohospodársku pôdu je opäť záujem

28. 7. 2010 Situácia na trhu s pozemkami v SR je v súčasnej dobe pokojná a do konca roka by sa ceny pozemkov nemali ani meniť.
Požadované ceny stavebných pozemkov na výstavbu bytov a komerčné objekty sa medziročne znížili v priemere o 10 %, pričom do konca roka 2010 sa z výraznými zmenami ani nepočíta. Vyplýva to z prieskumu slovenskej pobočky medzinárodnej realitnej konzultantskej spoločnosti Colliers International (CI).
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viktória
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner