Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Zákony života

Dajte veciam pokoj – ony samy vedia, kedy je najpríhodnejší čas na pokazenie!

Optimisti sú ľudia, ktorí veria, že nešťastie sa valí iba na pesimistov.

Človek sa dostane len na chvíľočku na výslnie slávy a do konca života má z toho pripečený mozog.

(Murphyho zákonník)
Murphyho múdre pravdy

Každé vyriešenie známeho problému v sebe skrýva nové problémy.

Význam a úžitok porady je nepriamoúmerný počtu zúčastnených a dobe trvania porady.

Proti hlúposti niet účinnej obrany – hlupáci sú vždy v ofenzíve.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Mnoho je na svete mocného...

Viac nás ničí vlastné pochlebníctvo, ako cudzie. (Seneca)

Šťastný je ten, komu bolo aj v starobe dopriate ísť za múdrosťou a správnym úsudkom. (Platón)

Život je ako divadelná hra. Vôbec nezáleží na tom, ako dlho trvalo predstavenie. Podstatné je to, ako dobre bolo odohrané. (Seneca)

(Myšlienky bez cla)
Svetlá budúcnosť

Štyria slordi pravidelne kažý štvrtok hrávajú v klube bridž. Až raz namiesto slorda Cesnacka príde jeho sluha Ďuro s odkazom: „Jeho slordstvo má dámsku návštevu. Odkazuje vám, že ak bude môcť, tak nepríde, a ak nebude môcť, tak príde.“

Storočného slovenského slorda sa pýtajú na jeho záľuby. „Ženy a poľovačky.“ „A na čo najradšej poľujete?“ „No predsa na ženy.“

Raz po preflámovanej noci sa slord pýta svojho služobníka Ďura: „Ďuro, povedzte mi, má náš záchod dvojkrídlové dvere?“. „Nie, pane.“ „Dofrasa, tak potom som včera použil skriňu.“

(Myšlienky bez cla)
Kde končí pozemská púť

Do staroby som sa staral, aby som dobre žil, v starobe o to, aby som dobre umrel.

Pán Winterstein stretne pohrebný sprievod. Zastane a naraz vidí, že za pohrebným vozom kráča Kohn. Nenápadne sa k nemu pridá a šeptom sa pýta: - Čože Kohn? Manželka? – Nie, svokra, - informuje Kohn. Winterstein pokýva uznanlio hlavou: - Svokra? No – tiež dobré!

Človek počas svojej pozemskej púte narobí svojim blízkym často starosti. A zo zotrvačnosti v tejto zábave pokračuje aj po smrti.

(Zrnká úsmevu)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Inflácia na Slovensku spomalila na 2,4 percenta

13. 2. 2013 Medziročná miera inflácie na Slovensku v januári spomalila na 2,4 % z 3,2 % v decembri.
Dosiahla tak najnižšiu hodnotu od konca roka 2010. Spotrebiteľské ceny v prvom mesiaci roka medzimesačne stúpli o 0,6 %, vlani v decembri klesli o 0,1 %. V prvom mesiaci tohto roka sa oproti vlaňajšku zvýšili ceny hlavne za vzdelávanie o 6,3 %. O 5,9 % zdraželi potraviny a nealkoholické nápoje, ktoré majú veľkú váhu v spotrebiteľskom koši. V medzimesačnom porovnaní potraviny v januári zdraželi až o 2%. Ministerstvo financií odhadlo, že spotrebiteľské ceny v priemere za celý tento rok stúpnu o 2,3 % oproti vlaňajšiemu nárastu o 3,6 %.

Nezamestnanosť na Slovensku opäť vyššia ako priemer EÚ

13. 2. 2013 Priemerná miera nezamestnanosti v členských krajinách OECD sa v decembri v porovnaní s predošlým mesiacom nezmenila a zostala na úrovni 8 %.
Nezamestnanosť v eurozóne bola prvýkrát od mája 2011 stabilná dva mesiace po sebe, a to na úrovni 11,7 %, predtým 17 mesiacov nepretržite rástla. Na Slovensku sa však nezamestnanosť v decembri oproti novembru zvýšila, a to na 14,7 % z úrovne 14,5 %.

Potravinári nechcú špeciálny odbytový fond

12. 2. 2013 Fond na propagáciu slovenských potravín prinesie vyššiu nezamestnanosť, drahšie potraviny a zlikviduje potravinárske podniky.
Tvrdí to Potravinárska komora Slovenska. Samotní poľnohospodári však špeciálny odbytový fond, do ktorého by mali poľnohospodári a potravinári odvádzať 0,06 percenta z tržieb, nezavrhujú. Jeho realizácia si vyžaduje širší konsenzus. Štát by mal pripraviť celú koncepciu predaja slovenských výrobkov.

V priemysle vlani stúpla hrubá mzda na 857 eur

11. 2. 2013 V priemere za rok 2012 mali najvyššiu priemernú nominálnu mesačnú mzdu zamestnanci v informačných a komunikačných činnostiach 1 743 Eur.
Mzda v priemysle dosiahla hodnotu 857 Eur, vo vybraných trhových službách 818 Eur, veľkoobchode 768 Eur, predaji a oprave motorových vozidiel 753 Eur, doprave a skladovaní 738 Eur, stavebníctve 607 Eur, ubytovaní 569 Eur, maloobchode 562 Eur, v činnostiach reštaurácií a pohostinstiev 361 Eur.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viliam
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner