Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Informácie pre šéfa

Poriadny dlh je na nezaplatenie.

Ak je teoretická pravdepodobnosť, že získate stopercentne spoľahlivú informáciu, blízka jednej, tak v skutočnosti je rovná nule.

Možnosť, že sa na základe príchodu novej informácie veci zmenia, je tým vyššia, čím menej táto informácia s vecou súvisí.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Rady podnikateľom

Točí sa mi hlava. Galileo pri recepcie na počesť svojho objavu.

Konečne mi svitlo! T. A. Edison, vynálezca žiarovky potom, ako sa vrátil domov, prvýkrát zapol svetlo v spálni a našiel vo vlastnej posteli suseda.

Kde je moľa v kožuchu, ryba na suchu, vlk v košiari, cap v záhrade a trubiroh na porade, tam sa iste škoda stane.

(Myšlienky bez cla)
Život je obchod

Veľké peniaze sa nezarábajú, veľké peniaze sa vymýšľajú.

Rozdiel medzi majstrom a plagiátorom je v tom, že majster má invenciu, zatiaľ čo plagiátor vie len napodobňovať. Preto majstrov treba hľadať so sviečkou.

Nôž najlepšie len iným nožom nabrúsiš. (Židovské príslovie)

(Zrnká úsmevu)
Ako bojovať s klebetou

Ak ste sa stali predmetom klebety, nemôžete jednoducho vystúpiť z hry.

Ta istá klebeta jedného pochová, iného vynesie do výšin

Ohňom a mečom ničia nepriateľa barbari. V civilizovanej spoločnosti na to stačí jedovatý jazyk.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Kde končí pozemská púť

Pán Winterstein stretne pohrebný sprievod. Zastane a naraz vidí, že za pohrebným vozom kráča Kohn. Nenápadne sa k nemu pridá a šeptom sa pýta: - Čože Kohn? Manželka? – Nie, svokra, - informuje Kohn. Winterstein pokýva uznanlio hlavou: - Svokra? No – tiež dobré!

Kým človek chodí po matičke zemi, robí hlúposti a tára hlúposti. Keď zomrie, píšu mu zasa príbuzní hlúposti na náhrobný kameň. Možno preto, aby nebožtíka trochu pobavili.

Človek počas svojej pozemskej púte narobí svojim blízkym často starosti. A zo zotrvačnosti v tejto zábave pokračuje aj po smrti.

(Zrnká úsmevu)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Zrýchľujúca sa inflácia znižuje dopyt po čokoláde

18. 7. 2022 Zmena správania spotrebiteľov viedla firmy k tomu, že začali svoje pôvodné balenia zmenšovať, pričom cenu ponechali rovnakú, čo je jav známy ako shrinkflation. Takýto krok urobila v niektorých prípadoch aj Hershey, ako aj konkurenčná spoločnosť Mondelez.
S rastúcimi cenami a zhoršujúcou sa životnou úrovňou klesá v USA aj Európe dopyt po čokoláde. Naznačujú to najnovšie údaje, ako aj výsledky prieskumu medzi najväčšími výrobcami čokolády. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Ako v rozhovore pre Reuters povedala viceprezidentka cukrovinkárskej spoločnosti Hershey Melissa Pooleová, za posledných pár mesiacov klesol objem predaja čokoládových výrobkov tejto firmy o 2 až 3 percentá. Výsledky predaja spoločnosti Hershey pritom signalizujú vývoj aj v prípade ďalších výrobcov čokolády.
V minulom období, keď spotrebiteľov ovplyvňovali opatrenia proti novému koronavírusu, sa predaj čokolády prudko zvýšil, najmä v USA. Domácnosti využívali vládnu podporu a vo veľkom nakupovali. V súčasnosti však výrobcovia čokolády pozorujú zmeny v správaní spotrebiteľov. Namiesto v minulosti bežného nákupu väčších balení kúpia často iba jednu čokoládovú tyčinku.
(Zdroj: hnonline.sk)

Predpoveď ohľadom HDP sa nenaplní

15. 7. 2022 Prognóza eurokomisie uvádza rast ekonomiky o 1,5 percenta namiesto 2,3 percenta, ako to predpovedala v máji. Rast ekonomiky Európskej únie bude v budúcom roku oproti pôvodným odhadom výrazne pomalší, najmä kvôli dopadom ruskej invázie na Ukrajinu.
Vo svojej letnej prognóze to dnes uviedla Európska komisia, podľa ktorej hrubý domáci produkt dvadsaťsedmičky členských krajín vzrastie o 1,5 percenta namiesto 2,3 percenta, ako očakávala v májovej predpovedi.
Komisia zároveň výrazne zvýšila odhadovanú mieru inflácie, ktorú tento rok v priemere očakáva na rekordných 8,3 percenta. Minulý odhad počítal s hodnotou 6,8 percenta.
Podľa exekútívy Únie by sa nič nemalo zmeniť na tohtoročnom raste úniovej ekonomiky, ktorý dosiahne 2,7 percenta - aj vďaka pozitívnym dopadom silného minuloročného oživenia a relatívne nízkej nezamestnanosti.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Rast cien na Slovensku pokoril 22-ročný rekord

15. 7. 2022 „Každá ďalšia dodávka tovaru je drahšia,“ hovorí pre HN obchodný riaditeľ PPG Group Gabriel Galeštok. Skupina na Slovensku vlastní sieť obchodov so športovými potrebami Exisport. „Aj napriek tomu reagujeme na požiadavky našich zákazníkov a znižujeme ceny podľa aktuálneho dopytu na trhu,“ dodáva.
Súčasťou ich sortimentu sú aj odevy a obuv, ktoré sú na trhu v súčasnosti v niečom výnimočné. Ide o kategóriu, na ktorej sa zdražovanie v júni prejavilo najmenej. Ceny v nej medziročne vzrástli „len“ o 3,4 percenta. Podobných výnimiek je však ako šafranu. Slováci si celkovo priemerne za produkty a služby v júni priplácali o 13,2 percenta viac ako pred rokom. Inflácia tak pokorila 22-ročné rekordy. Do akej miery sú za zdražovaním ťahy ruského prezidenta Vladimira Putina? Prečo ceny rastú tak rýchlo, ktoré položky stúpajú najviac a kedy nastane úľava? HN sa pozreli na najdôležitejšie otázky, ktoré sa v súčasnosti spájajú s najväčším zdražovaním za posledné roky.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Európe hrozia nepokoje

11. 7. 2022 Ak by EÚ aj v čase energetickej krízy pokračovala v znižovaní spotreby uhlia, mohlo by to viesť k zvýšeniu spoločenského napätia, upozornil viceprezident Európskej komisie. Krátkodobý návrat k fosílnym palivám by mohol pomôcť odvrátiť hroziace občianske nepokoje, povedal pre britské noviny The Guardian viceprezident Európskej komisie Frans Timmermans.
"Musíme zabezpečiť, aby náš priemysel fungoval v čo možno najväčšej miere pretože nepokoje v spoločnosti by mohli hrať v Putinov prospech," vyhlásil v súvislosti s aktuálne prebiehajúcou energetickou krízou spôsobenou konfliktom na Ukrajine.
Timmermans varoval, že Európe v priebehu nadchádzajúcej zimy hrozia ničivé konflikty spojené s vysokými cenami energií. Podľa neho musí mať preto riešenie tejto situácie prednosť pred krotením klimatickej krízy.
V rozhovore pre The Guardian v tomto kontexte zdôraznil, že ľudia majú podľa neho väčšie obavy z bezprostrednej krízy ako z tých dlhotrvajúcich, medzi ktoré patrí aj kríza spojená s globálnym otepľovaním.
Obyvateľov Európskej únie chce preto ubezpečiť, že v priebehu nadchádzajúcej zimy nebudú čeliť problémom spojeným s vykurovaním svojich obydlí.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
júl 2025
T po ut st št pi so ne
27 30 1 2 3 4 5 6
28 7 8 9 10 11 12 13
29 14 15 16 17 18 19 20
30 21 22 23 24 25 26 27
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
Dnes má meniny Božena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner