Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Život s Murphyho zákonmi

Negatívne predpovede sa splnia do bodky a ihneď. Na splnenie kladných sa stále čaká.

Čokoľvek sa udeje, stane sa to naraz a bez predchádzajúcej výstrahy.

Predtým, ako sa do čohokoľvek pustíte, zistite si cenu, ktorú za to zaplatíte.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Rady podnikateľom

Nemať veľké oči. Karkulka učí vlka marketingové triky.

Všetko sa dá dosiahnuť vytrvalou prácou. Syzifos pri prejave k pracovníkom firmy „Hore vrchom kotúľaj“.

Kto nič nemá, nič nestratí.

(Myšlienky bez cla)
Newtonove zákony

Keď sa pokúsite pohnúť jednou vecou, zistíte, že je viazaná na celý vesmír.

Hocijaké teleso v pohybe má sklon ostať v pohybe, pokiaľ nezaintervenuje iná pevná hmota.

Teleso umiestnené v priestore zostane na mieste, až kým si neuvedomí svoju situáciu.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Ja nič, to Murphy

O vašom mieste pod Slnkom bude rozhodovať len a len to, akú veľkú informáciu budete mať. V živote prestane platiť: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa“ a začne platiť nové: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale byť prvý!

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

To, že viete, na koho zvalíte vinu, problém nevyrieši, ale človeku to náramne pomôže.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Bezproblémové riadenie - IV. večer

Pod tlakom vonkajších okolností sa môže aj zo všeobecne neschopnej osoby stať osoba schopná.

Snažte sa čo najviac ukazovať v spoločnosti významných ľudí - budú si myslieť, že patríte k nim.

Snažte sa dvere svojej kancelárie mať vždy zamknuté! Návštevníkom to naháňa strach a pôsobí to dojmom akoby ste stále boli na dôležitej porade.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Na budúci rok potrebuje Slovensko konsolidovať o 2 až 2,5 miliardy eur

16. 11. 2023 Bez prijatia opatrení by bol podľa ministra Kamenického deficit v budúcom roku „absolútne mimo kontroly" a dosiahol by vyše 9 miliárd eur. Nová vlády preberá verejné financie v katastrofálnom stave. Už tento rok je deficit najvyšší v EÚ a v tom budúcom by bol bez prijatia ozdravných opatrení ešte horší. Aj keď sa vláda v programovom vyhlásení zaväzuje k zníženiu schodku oproti tomuto roku o 0,5 % hrubého domáceho produktu (HDP), na jeho dosiahnutie bude potrebná jedna z najvyšších konsolidácii v histórii, upozornil po pondelkovom rokovaní kabinetu minister financií Ladislav Kamenický (Smer-SD). Označil to za dedičstvo predchádzajúcich vlád. Nestačí preto prijať opatrenia v objeme 0,5 % HDP, čo by bolo približne 650 miliónov eur. "Ak sa chceme dostať na tú pol percentnú konsolidáciu, ktorú máme v programovom vyhlásení vlády, bavíme sa o 2 až 2,5 miliarde eur. Čiže to bude jedna z najväčších konsolidácii, aké sme tu mali," vyčíslil Kamenický.
Konkrétne parametre ozdravných opatrení zatiaľ komentovať nechcel, o konsolidačnom balíku musí ešte rokovať a dohodnúť sa na ňom koaličná rada. „Za mňa môžem povedať, že budem vyberať také opatrenia, ktoré budú mať najmenší dopad na tých sociálne slabých, na tých chudobnejších na Slovensku, aby sa to čo najmenej dotklo ich životov," zdôraznil minister financií.
Podľa vlastných slov nie je zástancom plošného zvýšenia dane z pridanej hodnoty (DPH). Ide o jedno z opatrení, ktoré navrhovala ešte vláda odborníkov pod vedením Ľudovíta Ódora.
Vláda v PVV avizuje aj zvýšenie zdanenia nehnuteľností. Minister detaily novej právnej úpravy zatiaľ nepriblížil, malo by sa to však podľa neho týkať predovšetkým bohatších ľudí, ktorí vlastnia viac nehnuteľností. Upozornil, že aj keď je potrebné prijímať opatrenia veľmi rýchlo, nie každé bude účinné hneď od začiatku budúceho roka.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Bezpečnostný poplatok na letenkách

12. 3. 2010 Leteckí pasažieri v EÚ nájdu na letenke možno už čoskoro nový poplatok, ale do budúcnosti by mal byť vidieť samostatne. S poplatkom počíta nová smernica únie, o ktorej jednajú ministri dopravy. Smernicu musí schváliť aj Európsky parlament. Zatiaľ nie je jasné, či bezpečnostný poplatok bude musieť byť uvedený na letenkách na všetkých letiskách v Európskej únii. Poplatok má zahŕňať nielen výdavky za stráženie letiska, ale napríklad aj náklady na bezpečnostné rámy, vrátane nových röntgenových skenerov.
O nasadení bezpečnostných rámov sa začalo diskutovať najmä po nevydarenom atentáte, ktorý sa odohral počas minuloročných Vianoc v americkom lietadle smerujúcom z Amsterdamu do Detroitu. Nigérijský útočník použil výbušninu, ktorú klasické bezpečnostné rámy neboli schopné odhaliť. Zatiaľ nie je jasné, či bezpečnostný poplatok bude musieť byť uvedený na letenkách na všetkých letiskách v Európskej únii. Podľa informácií ČTK chce väčšina členských štátov takúto povinnosť len pre letiská, ktorými prejde viac ako päť miliónov pasažierov ročne. Letisko Praha napríklad tento rok očakáva, že jeho bránami prejde 11,8 milióna pasažierov. Europoslanci sa ale usilujú o to, aby bol poplatok uvádzaný na všetkých letiskách v únii. Niektoré krajiny túto prax však považujú za veľmi drahú a v prípade veľmi malých letísk aj za likvidačnú. Nový poplatok na letenkách nie je jedinou zmenou, ktorá by mala v dohľadnej dobe letectvo v Európskej únii stretnúť. K zmenám by malo dôjsť aj pri určení časového limitu pri zverejnení zoznamu cestujúcich v prípade nehody. Nie je vylúčené, že členské štáty skrátia časový limit na jednu hodinu.
(Zdroj: PRAVDA, HNONLINE)

Štrajková pohotovosť zamestnancov Volkswagenu

12. 3. 2010 Zamestnanci bratislavského automobilového závodu Volkswagen v stredu vstúpili do štrajkovej pohotovosti za vyššie mzdy. Pre ČTK to dnes potvrdil zástupca odborov. Očakáva, že odborári sa s vedením dohodnú. Odbory nechcú nič horibilné, len aspoň o pár percent navýšiť ľuďom mzdy. Zástupca odborov pripomenul, že štrajkovou pohotovosťou chcú tiež apelovať na ostatných zamestnancov vo všetkých regiónoch na Slovensku, aby sa nebáli zabojovať za svoje práva. Odmietol špekulácie o tom, čo bude nasledovať, ak sa s vedením nedohodnú.
Priemerná mzda v automobilke na nemanažérskych pozíciách bola minulý rok na úrovni 1200 eur. Pracovníci hovoria údajne o 3,6 percentnom zvýšení miezd a očakávajú aj ďalšie výhody. Automobilka Volkswagen patrí k ťahúňom ekonomiky. Je jedným z najväčších nemeckých investorov na Slovensku. Nedávno firma oznámila zámer vyrábať v Bratislave nový model malého rodinného auta. Na Slovensku pôsobia ešte ďalšie dve veľké automobilky - PSA Peugeot Citroën a KIA Motors. Ročne vyrábajú niekoľko stotisíc automobilov.
(Zdroj: ETREND)

Slovenské železnice prehĺbili stratu

11. 3. 2010 Správca železničnej infraštruktúry Železnice SR (ŽSR) prehĺbil v minulom roku stratu medziročne zhruba dva a pol násobne na 90,91 milióna eur. Vyplýva to z predbežných neauditovaných výsledkov hospodárenia, ktoré na svojej internetovej stránke zverejnil podnik. ŽSR sa okrem iného starajú aj o údržbu koľajníc. Štát im vlani poskytol úver 69,91 milióna eur na preklenutie nepriaznivých dopadov hospodárskej krízy.
V minulom roku náklady ŽSR mierne klesli na 525,76 milióna eur. Znížili sa tiež príjmy podniku z poplatku za dopravnú cestu. Príjmy spoločnosti boli vlani okrem iného negatívne ovplyvnené znížením výkonov nákladného prepravcu ZSSK Cargo Slovakia v dôsledku krízy. Za používanie koľajníc Cargo platí ŽSR rovnako ako osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Za prepravcov má časť tohto poplatku v budúcnosti hradiť štát. Podľa zverejnených údajov priemerná mzda v ŽSR sa v minulom roku zdvihla na 757,72 eura, v roku 2008 dosiahla 733,52 eura. Podnik ku koncu vlaňajška zamestnával 17 070 ľudí, čo bolo o 556 menej ako v závere roka 2008. Podľa zámeru vlády by sa ŽSR mala v budúcnosti opäť spojiť s Cargom aj osobným prepravcom Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Ešte v roku 2002 sa Slovenské železnice rozdelili na dve spoločnosti - ŽSR a ZSSK. V roku 2005 sa od osobnej prepravy v ZSSK nákladná doprava oddelila a vznikla spoločnosť ZSSK Cargo.
(Zdroj: HNONLINE)

Netradičné metódy kórejských zamestnávateľov

10. 3. 2010 V Lednických Rovniach pri Púchove má sídlo spoločnosť Yura Corporation Slovakia, ktorá vyrába súčiastky pre automobilový priemysel. Hoci domáci sú radi, že firma zamestnala stovky ľudí, na druhej strane sa sťažujú na podmienky v nej.
Zamestnanci údajne musia robiť dvanásťhodinové zmeny, nemajú čas na oddych a šikanujú ich. Sú tam celkom iné podmienky ako v slovenských fabrikách. Pri robote sa nesmú rozprávať a nemôžu mať pri sebe mobil. Vedenie firmy obvinenia odmieta. Takéto prípady rieši Inšpektorát práce. Pokiaľ ide o sťažnosti zamestnancov na zahraničných zamestnávateľov, ide o sťažnosti na kórejské firmy. Potvrdilo sa, že medzi zmenami ľudia nemajú zabezpečený dostatočný odpočinok. Oprávnené sa ukázali aj sťažnosti na zlé pracovné prostredie, najmä v lete. Viaceré pracovné úrazy boli zaznamenané z dôvodov, že zo strojov boli demontované ochranné kryty, aby sa zvýšila produktivita práce. Nedostatky boli vyčítané slovenským manažérom. To sa ukázalo ako nedostatočné. Na budúci týždeň preto dôjde k rokovaniu s kórejským konateľom.
(Zdroj: PRAVDA)
október 2025
T po ut st št pi so ne
40 29 30 1 2 3 4 5
41 6 7 8 9 10 11 12
42 13 14 15 16 17 18 19
43 20 21 22 23 24 25 26
44 27 28 29 30 31 1 2
45 3 4 5 6 7 8 9
Dnes má meniny Arnold
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner