Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Ako si komplikovať život - II. večer

Dobre vymyslené podanie mizernej zásady vždy prekoná zlé podanie vynikajúcej zásady.

To, čo sa má točiť, sa točí vždy opačným smerom ako sa očakávalo.

Ak funguje prototyp zariadenia bezchybne, sériovo vyrábané zariadenia budú poruchové.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Hlúposti sa medze nekladú

Nikto nie je múdry natoľko, aby odolal lichoteniu.

Starého osla neprerobíš. Ani mladého somára neprerobíš. Napriek tomu sa každý každého snaží preinačiť na svoj obraz.

Ak sa veci majú pokaziť, tak sa pokazia nezávisle od miesta, kam ich schováme.

(Murphyho zákony v bájkach)
Žiadna hlava nie je dokonalá

Vždy, keď už poznáte odpovede na všetky otázky, vymenia otázky.

Všetko sa dá vyhrať a všetko sa dá stratiť.

Nie všetky hlavy sú dokonalé. Niektoré majú ešte vlasy.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Parkinsonove zákony - V. večer

Niekedy sa nedá vedieť, kto má pravdu, ale vždy sa dá vedieť, kto je šéfom.

Keď už nevieš čo robíš, rob to aspoň precízne.

Ako stúpame po rebríčku hierarchie nahor, úmerne stúpa chaos.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Deti naše poklady

Učiteľka sa pýta v škole malého Móricka: - Móricko, vraj sa vám narodili dvojčatá. Je to pravda? Áno prosím, A už vieš, ako sa budú volať? Ocko povedal, že Himl a Hergot

Ak je mladosť chybou, tak sa jej veľmi skoro zbavíme. (Goethe)

Ak sa človek chce dožiť vysokého veku, musí sa v mladosti šetriť a nesmie sa umývať. Prečo sa nesmie umývať? Preto, lebo ľudová múdrosť hovorí, že čistota je pol života. Kto teda chce život celý, nesmie byť čistý, ergo – nesmie sa umývať...

(Zrnká úsmevu)

Lákali na výhodné investície, za čo dostali pokutu od NBS

29. 5. 2024 Národná banka Slovenska dlhodobo upozorňuje ľudí, aby v prípade záujmu o investovanie na finančných trhoch dôkladne zvážili, s akými firmami vstúpia do zmluvného vzťahu, a overili si, či majú potrebné povolenie.
Družstevníci zo Salus Populi vyprodukovali miliónové straty: Družstvo Salus Populi niekoľko rokov pôsobilo na našom trhu a lákalo ľudí na spoločné investovanie. Na tieto praktiky upozornila ešte v roku 2021 Národná banka Slovenska (NBS), ktorá u nás vykonáva dozor nad finančným trhom.
Už vtedy NBS informovala, že toto družstvo nemá od nej potrebné povolenie, ktoré by ho oprávňovalo k činnosti. Investičná spoločnosť však v reakcii uviedla, že komunikuje s centrálnou bankou od počiatku svojho fungovania a povolenie nepotrebuje. Svoje tvrdenie opierala o právny posudok, v ktorom sa tvrdilo, že Salus Populi nespadá do regulácie.
NBS dlhodobo upozorňuje ľudí, aby v prípade záujmu o investovanie na finančných trhoch dôkladne zvážili, s akými firmami vstúpia do zmluvného vzťahu, a overili si, či majú potrebné povolenie.
Celý spor medzi regulátorom a družstvom Salus Populi vyvrcholil v marci tohto roka, keď mu udelil 20-tisícovú pokutu, ktorú nakoniec aj zaplatilo. Dôvodom uloženia pokuty je porušenie zákona o kolektívnom investovaní. Družstvo podľa národnej banky neoprávnene vykonávalo činnosť bez jej povolenia. Zároveň družstvu nariadila ukončiť nepovolenú činnosť.
Vedenie Salus Populi najnovšie na svojom webe uvádza, že „neposkytuje investičné služby, investičné poradenstvo a ani nevykonáva žiadnu činnosť spadajúcu pod dohľad Národnej banky Slovenska“.
Okrem toho o sebe družstvo tvrdí, že sú skupina ľudí, ktorá pre seba spoločne nakupuje rôzne aktíva s potenciálom rastu na základe aktuálnych trendov...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Prognózy hovoria o oživení slovenskej ekonomiky

25. 2. 2010 Po vlaňajšom prepade o 4,7 % predpovedajú analytici aj aktuálne oficiálne prognózy Ministerstva financií SR a NBS oživenie ekonomiky. Podľa ministerstva vzrastie tento rok hospodárstvo Slovenska o 2,8 % a podľa NBS až o 3,1 %.
Hrubý domáci produkt podľa nedávneho rýchleho odhadu Štatistického úradu v štvrtom kvartáli 2009 medziročne klesol o 2,7 %, v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom však vzrástol o 2 %. Slovenské hospodárstvo sa za celý minulý rok prepadlo o 4,7 %. Vývoj slovenskej ekonomiky bol podľa NBS v poslednom vlaňajšom štvrťroku mierne pozitívnejší v porovnaní s očakávaniami. Oficiálne prognózy mierne prekonal. NBS ešte v decembri predpovedala jej prepad o 4,9 %. Ministerstvo financií čakalo pokles 4,8 %.
(Zdroj: HNONLINE)

Toyota počas silnej expanzie zanedbala starostlivosť o kvalitu

24. 2. 2010 Priznal to šéf Toyoty Akio Tojoda. Vyslovil „hlboké poľutovanie“ nad tým, k čomu došlo a najmä nad stratou ľudských životov. Dôraz na rast výroby spôsobil, že zo zorného poľa sa vytratil výcvik ľudí a vývoj podniku. Na vozidlách Toyoty v Spojených štátoch došlo v dôsledku technických porúch k početným haváriám a podľa posledných informácií pri týchto haváriách prišli o život takmer tri desiatky cestujúcich.
Americké úrady majú k dispozícii sťažnosti na nedostatky vozidiel od zákazníkov koncernu od roku 2003. Tojoda prisľúbil, že situácia v koncerne v oblasti kvality sa zásadne zmení. Šéfa Toyoty k takémuto kroku vyzval aj americký minister dopravy. Celkove musí Toyota opraviť asi 8,5 milióna vozidiel. Na väčšine poruchových vozidiel dochádza k zasekávaniu plynových pedálov. Na ďalších nastáva blokovanie pedálov rohožkami alebo dochádza k oneskorenému stlačeniu brzdového pedála na nerovnom teréne.
(Zdroj: HNONLINE)

Hyundai v Čechách porušoval Zákonník práce

23. 2. 2010 Inšpektori zistili v nošoviskom závode Hyundai takmer päťdesiat porušení Zákonníka práce. Patrilo k nim to, že zamestnanci v dôsledku nariadených nadčasov často denne museli pracovať až jedenásť hodín denne. Tieto hodiny inšpekcia práce vyhodnotila ako neoprávnene nariadené. Na ďalší nadčas odmietlo vlani v decembri nastúpiť 400 zamestnancov. Postavili sa za nich odbory, ktoré vyhlásili štrajkovú pohotovosť.
Priemerná základná mzda robotníka v českom závode Hyundai dosiahla vlani 14 700 Kč (570,87 eura). Táto mzda bola o polovicu nižšia než v Škode Auto a táto mzda bola nižšia aj oproti kolínskemu závodu Toyoty a Peugeotu-Citroëna (TPCA) v Kolíne. Ďalšie nedostatky inšpektori Štátneho úradu inšpekcie odhalili v nedostatočnej prevencii rizík práce, oneskorenom uskutočnení zdravotných prehliadok zamestnancov pracujúcich najmä v noci a nesprávne nariaďovanie nadčasov. Išlo napríklad o to, že v prípade nadčasov zamestnanci od pondelka do štvrtka často pracovali desať hodín. Platených mali však len osem hodín riadnej zmeny a dve hodiny nadčasov s príplatkom 25 %. Dohodnutú hodinu na desiatu a obed, ako určovala kolektívna zmluva, im Hyundai neplatil. Automobilke začala plynúť štrnásťdňová lehota, v ktorej môže požiadať o preskúmanie postupu pri kontrole. Ak by sa inšpektorát práce rozhodol pre správne konanie, firme by hrozila pokuta až do dvoch miliónov Kč. Informácie poskytol český denník Hospodářské noviny.
(Zdroj: HNONLINE)

Súperenie autobusov a vlakov sa zostrí

22. 2. 2010 Kolísanie cien pri cestovaní autobusmi môže nahrať do kariet najväčšiemu konkurentovi autobusovej dopravy – železnici. Súperenie vlakov a autobusov sa pravdepodobne zostrí. V prvom mesiaci roku však zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa počet cestujúcich vlakmi zvýšil.
Mýto však pravdepodobne bude mať dosah na diaľkovú autobusovú dopravu. Zavedenie mýta pre autobusy je však spravodlivé. Vlaky za každý kilometer používania koľajníc platia už roky. Je načase, aby autá a autobusy platili za cesty. Aj v cestnej doprave by mal platiť rovnaký meter ako v železničnej.
(Zdroj: PRAVDA)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Václav
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner