Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Márnivosť môže byť nebezpečná

Ak si nevieš pomôcť sám, sotva ti pomôžu iní. Len blázni sa uchádzajú o pomoc u tých, ktorí dokážu len škodiť.

Kamaráta nepodtrhni skôr, ako si sám v bezpečí.

Čim je človeku lepšie, tým menej myslí na zadné kolieska.

(Murphyho zákony v bájkach)
Otázky na rádio Jerevan

Milé slovo otvára dvere chatrčí dokorán. Čo otvára brány palácov? Klopanie plnou dlaňou.

Čo to je manna nebeská? Niečo, čo vám padne do huby bezpohnutia prstom, podobne, ako štátny podnik privatizérovi.

Ktorý je prvý známy boj o trh? Boj medzi Kainom a Ábelom o priazeň Hospodina.

(Myšlienky bez cla)
Kolíska práva

Nie je vládca nad zákonmi, ale zákony nad vládcom.

Dobromyseľnosť vyžaduje, aby sa urobilo, čo sa dohodlo.

Neznalosť práva každému škodí.

(Myšlienky bez cla)
Murphy o láske

Neskoro doručená informácia môže byť príčinou rozvodu.

Keby sa všetky styky, aj sexuálne, udržiavali výlučne prostredníctvom advokátov, počet rodinných hádok by značne klesol.

Zbraňou mladíka je jeho mladosť, zbraňou je jeho mladosť, zbraňou starca sú jeho peniaze.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Kde končí pozemská púť

Pán Winterstein stretne pohrebný sprievod. Zastane a naraz vidí, že za pohrebným vozom kráča Kohn. Nenápadne sa k nemu pridá a šeptom sa pýta: - Čože Kohn? Manželka? – Nie, svokra, - informuje Kohn. Winterstein pokýva uznanlio hlavou: - Svokra? No – tiež dobré!

Človek počas svojej pozemskej púte narobí svojim blízkym často starosti. A zo zotrvačnosti v tejto zábave pokračuje aj po smrti.

Smrť sa neriadi našim plánmi. (Moliére)

(Zrnká úsmevu)

Lákali na výhodné investície, za čo dostali pokutu od NBS

29. 5. 2024 Národná banka Slovenska dlhodobo upozorňuje ľudí, aby v prípade záujmu o investovanie na finančných trhoch dôkladne zvážili, s akými firmami vstúpia do zmluvného vzťahu, a overili si, či majú potrebné povolenie.
Družstevníci zo Salus Populi vyprodukovali miliónové straty: Družstvo Salus Populi niekoľko rokov pôsobilo na našom trhu a lákalo ľudí na spoločné investovanie. Na tieto praktiky upozornila ešte v roku 2021 Národná banka Slovenska (NBS), ktorá u nás vykonáva dozor nad finančným trhom.
Už vtedy NBS informovala, že toto družstvo nemá od nej potrebné povolenie, ktoré by ho oprávňovalo k činnosti. Investičná spoločnosť však v reakcii uviedla, že komunikuje s centrálnou bankou od počiatku svojho fungovania a povolenie nepotrebuje. Svoje tvrdenie opierala o právny posudok, v ktorom sa tvrdilo, že Salus Populi nespadá do regulácie.
NBS dlhodobo upozorňuje ľudí, aby v prípade záujmu o investovanie na finančných trhoch dôkladne zvážili, s akými firmami vstúpia do zmluvného vzťahu, a overili si, či majú potrebné povolenie.
Celý spor medzi regulátorom a družstvom Salus Populi vyvrcholil v marci tohto roka, keď mu udelil 20-tisícovú pokutu, ktorú nakoniec aj zaplatilo. Dôvodom uloženia pokuty je porušenie zákona o kolektívnom investovaní. Družstvo podľa národnej banky neoprávnene vykonávalo činnosť bez jej povolenia. Zároveň družstvu nariadila ukončiť nepovolenú činnosť.
Vedenie Salus Populi najnovšie na svojom webe uvádza, že „neposkytuje investičné služby, investičné poradenstvo a ani nevykonáva žiadnu činnosť spadajúcu pod dohľad Národnej banky Slovenska“.
Okrem toho o sebe družstvo tvrdí, že sú skupina ľudí, ktorá pre seba spoločne nakupuje rôzne aktíva s potenciálom rastu na základe aktuálnych trendov...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Českým firmám utekajú dlžníci

25. 2. 2010 Svoju negatívnu skúsenosť s novým insolvenčným zákonom hlási čoraz viac českých firiem. Dlžníci utekajú a mnohí využívajú možnosť predať zadlžený podnik aj počas insolvenčného konania. Jeden z odborníkov na insolvenčné právo vyhlásil, že pokiaľ v krátkom čase dôjde k viacnásobnému predaju firmy, skutočný majiteľ alebo konateľ sa horšie vyhľadáva a vlastnícka štruktúra sa úspešne zahmlieva.
Podľa právnikov, ktorých oslovil internetový denník E15 sa to deje v desiatkach prípadov. Vo väčšom rozsahu sa tak vracia prax nastrčených majiteľov, takzvaných bielych koní. Poškodené firmy môžu síce podať trestné oznámenie, ale aby sa na súde presadili, museli by dokázať, že išlo o trestný čin, teda úmysel konateľa alebo vlastníka poškodiť veriteľa. To je podľa právnikov veľmi zložité, ba až nemožné. Predaj firmy nastrčenému kupcovi nie je v Česku novým javom. Firma v konkurze sa v Česku dala predať už aj v minulosti. Rastúci počet firemných bankrotov a alarmujúca nedobytnosť pohľadávok však vytvárajú problém, ktorý môže ohroziť desiatky firiem, pokiaľ je s pohľadávkami spojená ich existencia. Od leta 2009 platí v Česku novela insolvenčného zákona. Skúsenosti popredných advokátskych kancelárií, ktoré sa špecializujú na konkurzné právo ukazujú, že správcovia často nemajú záujem po niekoľkonásobnej zmene majiteľa firmy konať. Prípadom buď nerozumejú, alebo nechcú strácať čas prenikaním do právnického uzla, ktorý sa im napokon nemusí podariť rozmotať. Poškodené firmy zase nemajú financie, aby si najali špičkových právnikov, ktorí by vinníkov pohnali k trestnej zodpovednosti. Kým v roku 2008 sa dostalo v Česku do bankrotu 2913 firiem, vlani ich už bolo 4570. Počet prípadov nesolventnosti zvyšuje hospodárska kríza aj v západnej Európe a v Spojených štátoch.
(Zdroj: HNONLINE)

Návratná finančná výpomoc Cargu

25. 2. 2010 Súkromné koľajové firmy vyhlásili vojnu štátnej Železničnej spoločnosti Cargo. Rezorty financií a dopravy však tvrdia, že by nikdy nepodporili nedovolenú štátnu pomoc a už vôbec nie znevýhodňovanie konkurencie. Návratná finančná výpomoc bola podľa vlády poskytnutá v súlade s pravidlami Európskej únie. A svoje rozhodnutie vláda považuje za správne.
Rezort dopravy túto pôžičku presadil, aby v železničných firmách zamedzil prepúšťaniu. Podľa šéfa rezortu by totiž štát na železničiarov doplácal, aj keby ich prepustil - cez príspevky v nezamestnanosti. Minister počíta s tým, že firmy budú od budúceho roka opäť v zisku a
(Zdroj: HNONLINE)

Prognózy hovoria o oživení slovenskej ekonomiky

25. 2. 2010 Po vlaňajšom prepade o 4,7 % predpovedajú analytici aj aktuálne oficiálne prognózy Ministerstva financií SR a NBS oživenie ekonomiky. Podľa ministerstva vzrastie tento rok hospodárstvo Slovenska o 2,8 % a podľa NBS až o 3,1 %.
Hrubý domáci produkt podľa nedávneho rýchleho odhadu Štatistického úradu v štvrtom kvartáli 2009 medziročne klesol o 2,7 %, v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom však vzrástol o 2 %. Slovenské hospodárstvo sa za celý minulý rok prepadlo o 4,7 %. Vývoj slovenskej ekonomiky bol podľa NBS v poslednom vlaňajšom štvrťroku mierne pozitívnejší v porovnaní s očakávaniami. Oficiálne prognózy mierne prekonal. NBS ešte v decembri predpovedala jej prepad o 4,9 %. Ministerstvo financií čakalo pokles 4,8 %.
(Zdroj: HNONLINE)

Toyota počas silnej expanzie zanedbala starostlivosť o kvalitu

24. 2. 2010 Priznal to šéf Toyoty Akio Tojoda. Vyslovil „hlboké poľutovanie“ nad tým, k čomu došlo a najmä nad stratou ľudských životov. Dôraz na rast výroby spôsobil, že zo zorného poľa sa vytratil výcvik ľudí a vývoj podniku. Na vozidlách Toyoty v Spojených štátoch došlo v dôsledku technických porúch k početným haváriám a podľa posledných informácií pri týchto haváriách prišli o život takmer tri desiatky cestujúcich.
Americké úrady majú k dispozícii sťažnosti na nedostatky vozidiel od zákazníkov koncernu od roku 2003. Tojoda prisľúbil, že situácia v koncerne v oblasti kvality sa zásadne zmení. Šéfa Toyoty k takémuto kroku vyzval aj americký minister dopravy. Celkove musí Toyota opraviť asi 8,5 milióna vozidiel. Na väčšine poruchových vozidiel dochádza k zasekávaniu plynových pedálov. Na ďalších nastáva blokovanie pedálov rohožkami alebo dochádza k oneskorenému stlačeniu brzdového pedála na nerovnom teréne.
(Zdroj: HNONLINE)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Edita
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner