Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Človek a spoločnosť

Nepočúvajte prosby slabších. Nemali by ste dosť času na vyhovenie príkazom silnejších.

Spoločnosť je ako osol a nie automobil... Ak príliš pritlačíte, začne kopať a pokúsi sa vás vyhodiť zo sedla.

Už je toľko návodov, ako urobiť ľudstvo lepším, že ľudstvo najlepšie urobí, ak ostane také, aké je.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Čas a história

Pekné chvíle trvajú krátko, zlé večne.

História sa opakuje. To je jediná zlá vec na histórii.

Čas je tým, čo bráni, aby sa všetko stalo ešte raz.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Ako si komplikovať život - II. večer

Keď sa veci nedaria, každá snaha o ich zlepšenie vedie len k horšiemu.

Ak by bolo lacnejšie kúpiť nové zariadenie, podnik zo zásady bude opravovať staré.

Každý zákazník sa snaží porušiť prevádzkové podmienky, uvedené v technickom popise.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Kde končí pozemská púť

Kým človek chodí po matičke zemi, robí hlúposti a tára hlúposti. Keď zomrie, píšu mu zasa príbuzní hlúposti na náhrobný kameň. Možno preto, aby nebožtíka trochu pobavili.

Na to, že v živote nič nie je zadarmo, si už človek zvykol. Ale na to, že bez peňazí nemôže človek ani zomrieť, si budeme musieť ešte len zvykať.

Smrť sa neriadi našim plánmi. (Moliére)

(Zrnká úsmevu)
Politika a politici

V politike prostriedy svätia prostriedky.

Len deti, blázni a filozofi hovoria pravdu. Preto deti bijú, bláznov zatvárajú a filozof kameňujú.

Bolo by lepšie, keby politici boli podvodníci pôvodom a nie povolaním.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)

Lákali na výhodné investície, za čo dostali pokutu od NBS

29. 5. 2024 Národná banka Slovenska dlhodobo upozorňuje ľudí, aby v prípade záujmu o investovanie na finančných trhoch dôkladne zvážili, s akými firmami vstúpia do zmluvného vzťahu, a overili si, či majú potrebné povolenie.
Družstevníci zo Salus Populi vyprodukovali miliónové straty: Družstvo Salus Populi niekoľko rokov pôsobilo na našom trhu a lákalo ľudí na spoločné investovanie. Na tieto praktiky upozornila ešte v roku 2021 Národná banka Slovenska (NBS), ktorá u nás vykonáva dozor nad finančným trhom.
Už vtedy NBS informovala, že toto družstvo nemá od nej potrebné povolenie, ktoré by ho oprávňovalo k činnosti. Investičná spoločnosť však v reakcii uviedla, že komunikuje s centrálnou bankou od počiatku svojho fungovania a povolenie nepotrebuje. Svoje tvrdenie opierala o právny posudok, v ktorom sa tvrdilo, že Salus Populi nespadá do regulácie.
NBS dlhodobo upozorňuje ľudí, aby v prípade záujmu o investovanie na finančných trhoch dôkladne zvážili, s akými firmami vstúpia do zmluvného vzťahu, a overili si, či majú potrebné povolenie.
Celý spor medzi regulátorom a družstvom Salus Populi vyvrcholil v marci tohto roka, keď mu udelil 20-tisícovú pokutu, ktorú nakoniec aj zaplatilo. Dôvodom uloženia pokuty je porušenie zákona o kolektívnom investovaní. Družstvo podľa národnej banky neoprávnene vykonávalo činnosť bez jej povolenia. Zároveň družstvu nariadila ukončiť nepovolenú činnosť.
Vedenie Salus Populi najnovšie na svojom webe uvádza, že „neposkytuje investičné služby, investičné poradenstvo a ani nevykonáva žiadnu činnosť spadajúcu pod dohľad Národnej banky Slovenska“.
Okrem toho o sebe družstvo tvrdí, že sú skupina ľudí, ktorá pre seba spoločne nakupuje rôzne aktíva s potenciálom rastu na základe aktuálnych trendov...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Slovenské železnice prehĺbili stratu

11. 3. 2010 Správca železničnej infraštruktúry Železnice SR (ŽSR) prehĺbil v minulom roku stratu medziročne zhruba dva a pol násobne na 90,91 milióna eur. Vyplýva to z predbežných neauditovaných výsledkov hospodárenia, ktoré na svojej internetovej stránke zverejnil podnik. ŽSR sa okrem iného starajú aj o údržbu koľajníc. Štát im vlani poskytol úver 69,91 milióna eur na preklenutie nepriaznivých dopadov hospodárskej krízy.
V minulom roku náklady ŽSR mierne klesli na 525,76 milióna eur. Znížili sa tiež príjmy podniku z poplatku za dopravnú cestu. Príjmy spoločnosti boli vlani okrem iného negatívne ovplyvnené znížením výkonov nákladného prepravcu ZSSK Cargo Slovakia v dôsledku krízy. Za používanie koľajníc Cargo platí ŽSR rovnako ako osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Za prepravcov má časť tohto poplatku v budúcnosti hradiť štát. Podľa zverejnených údajov priemerná mzda v ŽSR sa v minulom roku zdvihla na 757,72 eura, v roku 2008 dosiahla 733,52 eura. Podnik ku koncu vlaňajška zamestnával 17 070 ľudí, čo bolo o 556 menej ako v závere roka 2008. Podľa zámeru vlády by sa ŽSR mala v budúcnosti opäť spojiť s Cargom aj osobným prepravcom Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Ešte v roku 2002 sa Slovenské železnice rozdelili na dve spoločnosti - ŽSR a ZSSK. V roku 2005 sa od osobnej prepravy v ZSSK nákladná doprava oddelila a vznikla spoločnosť ZSSK Cargo.
(Zdroj: HNONLINE)

Netradičné metódy kórejských zamestnávateľov

10. 3. 2010 V Lednických Rovniach pri Púchove má sídlo spoločnosť Yura Corporation Slovakia, ktorá vyrába súčiastky pre automobilový priemysel. Hoci domáci sú radi, že firma zamestnala stovky ľudí, na druhej strane sa sťažujú na podmienky v nej.
Zamestnanci údajne musia robiť dvanásťhodinové zmeny, nemajú čas na oddych a šikanujú ich. Sú tam celkom iné podmienky ako v slovenských fabrikách. Pri robote sa nesmú rozprávať a nemôžu mať pri sebe mobil. Vedenie firmy obvinenia odmieta. Takéto prípady rieši Inšpektorát práce. Pokiaľ ide o sťažnosti zamestnancov na zahraničných zamestnávateľov, ide o sťažnosti na kórejské firmy. Potvrdilo sa, že medzi zmenami ľudia nemajú zabezpečený dostatočný odpočinok. Oprávnené sa ukázali aj sťažnosti na zlé pracovné prostredie, najmä v lete. Viaceré pracovné úrazy boli zaznamenané z dôvodov, že zo strojov boli demontované ochranné kryty, aby sa zvýšila produktivita práce. Nedostatky boli vyčítané slovenským manažérom. To sa ukázalo ako nedostatočné. Na budúci týždeň preto dôjde k rokovaniu s kórejským konateľom.
(Zdroj: PRAVDA)

Fond ochrany vkladov je v strate

9. 3. 2010 K 31. decembru 2009 Fond ochrany vkladov (FOV) zaznamenal aktíva vo výške 75,76 milióna eur. Z toho pohľadávky za vyplatené náhrady predstavovali hodnotu 50,92 milióna eur. Podľa informácie predsedu Prezídia FOV dosiahla strata sumu 442 661 €.
Predseda Prezídia pripomenul, že od 1. januára 2009 sa zmenil spôsob účtovania príspevkov bánk. Tieto boli predtým účtované a vykazované ako výnosy. Od roku 2009 už príspevky bánk výsledok hospodárenia FOV neovplyvňujú, ale sú zúčtovávané priamo do fondu príspevkov ako zdroja pre prípadné vyplácanie náhrad. Ku koncu roka 2009 banky na Slovensku spravovali vklady v celkovom objeme 43,06 miliardy eur. Chránené vklady z toho predstavovali 23,01 miliardy eur, teda 53,4 %. V porovnaní s rokom 2008 bol zaznamenaný mierny pokles chránených vkladov. Pokles predstavoval 2,3 % čo je suma 549,7 milióna eur.
(Zdroj: HNONLINE)

Železnice ponúkajú zájazdy

8. 3. 2010 Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali ponúkať pobytové a poznávacie zájazdy pre verejnosť. Správca železničnej infraštruktúry zájazdy ponúka prostredníctvom organizačnej zložky - Závodu služieb železníc. Okrem dovolenky do bulharského Sozopolu, ktorú už inzeroval v dennej tlači, zahrnuje ponukový katalóg aj poznávacie výlety do Ríma, Paríža, Londýna, Moskvy či do Nórska a Maroka.
Železnice začali zájazdy predávať už vlani, zo začiatku len pre vlastných zamestnancov. Dovolenku si u nich tento rok môžu zakúpiť aj ďalší záujemcovia. Ako štátna organizácia zatiaľ nemajú uzatvorené poistenie proti úpadku. Ponuku spoločnosti v roku 2009 využilo 146 železničiarov a ich rodinných príslušníkov. Zamestnanci železničných spoločností sú využívaním voľných zahraničných cestovných lístkov zvýhodnení, pretože tie im umožňujú cestovať niekedy lacnejšie až o polovicu. Na Slovensku podniká v tejto oblasti aj osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko a nákladný prepravca Železničná spoločnosť Cargo Slovakia. U železničiarov je záujem o cestovanie po koľajniciach stále veľký a napriek súčasnému rozmachu cestovných kancelárií a leteckých spoločností cestovanie po koľajniciach cenovo výhodnejšie.
(Zdroj: HNONLINE)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Margaréta
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner