Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho zákony a komentáre

Polovičná pravda má rovnakú cenu ako celá lož.

Sľuby sa sľubujú a blázni nosia husi pod pazuchou.

To, čo najmenej chceš, príde vždy samo.

(Murphyho zrnká II)
Ja nič, to Murphy

Každý má toľko, koľko si zaslúži.

Aj keď pochopíte princíp, ktorý hýbe vesmírom, ženská logika pre vás navždy zostane tajomstvom.

To, že viete, na koho zvalíte vinu, problém nevyrieši, ale človeku to náramne pomôže.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Informácie pre šéfa

Reči sa hovoria a chlieb sa je, alebo inými slovami, informácia, ktorú krvopotne získate, sa netýka toho, čím sa práve zaoberáte.

Najprekvapivejšou informáciou je tá, ktorá hovorí, že veci sú také, ako majú byť.

Keď dvaja dostanú tú istú informáciu, nikdy z nej nevyvodia ten istý záver.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Typy ľudí - VI. večer

Kto nevie ani učiť ani šéfovať, ten vymýšľa predpisy.

Ak stretneš hlupáka, nepúšťaj sa s ním do diskusie.

Ak riešenie problému vyžaduje zvolanie väčšieho počtu porád, potom sa tieto porady nakoniec stanú dôležitejšími, ako problém.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
O podnikaní a vede - VII. večer

Stavbári svojim zákazníkom môžu odporučiť, aby si pod krivé múry domov vysadili popínavé rastliny, chyby lekárov však končia v hrobe.

Odpusť svojim vinníkom, ale vry si ich do pamäti.

Nikdy neskúšaj niekoho upokojovať na vrchole jeho zlosti.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Inflácia ovplyvnila aj dovolenkové plány Slovákov, každý tretí nepôjde

27. 6. 2023 Väčšina dovolenkujúcich sa plánuje dostať s nákladmi na letnú dovolenku pod 1200 eur. Najväčšia skupina, takmer štvrtina respondentov, sa chce zmestiť do rozpočtu od 401 do 800 eur. Letnú dovolenku si tento rok neužije vyše 30 percent Slovákov, ďalší sa ešte rozhodujú. Je za tým aj zdražovanie a vysoká inflácia. Na druhej strane, 44 percent ľudí sa v lete určite chystá dovolenkovať. Štvrtina Slovákov chce ísť do zahraničia, najčastejšie na sedem až desať dní. V tuzemsku bude dovolenkovať asi 40 percent opýtaných a pobudnú tu o niečo kratšie, štyri až šesť dní.
Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý na prelome mája a júna tohto roka realizovala agentúra STEM/MARK pre spoločnosť Home Credit. Tohtoročná situácia spojená s výrazným rastom cien vplýva aj na to, či vôbec, kam a za koľko sa Slováci počas leta vyberú na dovolenku. "Ako nám ukázal najnovší prieskum, aktuálny rast cien je pre 4 z 10 Slovákov dôvodom necestovať tento rok na dovolenku do zahraničia. Ďalších 15 percent sa vyjadrilo, že pôjdu na kratšiu dobu, 14 percent si zabezpečí vlastné stravovanie a deväť percent pre zdražovanie nepôjde na dovolenku vôbec. Je tu však aj 22 percent takých, pre ktorých súčasná situácia spojená s vyššími cenami nemá na ich dovolenkové plány žiadny vplyv," priblížil analytik trhu Home Credit Jaroslav Ondrušek.
"V porovnaní nákladov na tohtoročnú a vlaňajšiu dovolenku najviac, 44 percent opýtaných hovorí, že tie ich budú približne na rovnakej úrovni. Trochu vyššie očakáva 25 percent a výrazne vyššie 16 percent respondentov. Naopak, menej peňazí plánuje minúť 15 percent ľudí," dodal Ondrušek.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Zákon proti byrokracii

3. 7. 2019 Prijatím zákona č. 177/2018 Z. z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy došlo v súlade s princípom „jedenkrát a dosť“ v tzv. prvej vlne znižovania administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb.
K znižovaniu administratívnej záťaže došlo pri využívaní informačných systémov verejnej správy - došlo k zrušeniu povinností predkladania výpisov z obchodného registra, živnostenského registra, katastra nehnuteľností a registra trestov ako povinných príloh v listinnej podobe. Fyzické osoby a právnické osoby sú v mnohých konaniach na základe osobitných zákonov naďalej povinné preukazovať prostredníctvom výpisov a potvrdení orgánom verejnej moci ďalšie skutočnosti, ktoré sú evidované v informačných systémoch verejnej správy. Cieľom ďalšej novely zákona je v súlade s princípom „jedenkrát a dosť“ pokračovať v snahe o odbúranie administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb prostredníctvom tzv. druhej vlny znižovania administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb využívaním informačných systémov verejnej správy, rozšíriť rozsah údajov evidovaných v informačných systémoch verejnej správy, ktoré už fyzické osoby a právnické osoby nebudú musieť orgánom verejnej moci predkladať v listinnej podobe. Ide o nasledovné potvrdenia a výpisy •potvrdenie o daňových nedoplatkoch, •potvrdenie o nedoplatkoch na sociálnom poistení, •potvrdenie o nedoplatkoch na zdravotnom poistení, •potvrdenie o návšteve školy a •výpisy z registra mimovládnych neziskových organizácií.

Malí nezávislí obchodníci postupne zanikajú

2. 7. 2019 Aj napriek tomu, že Slováci čoraz viac uprednostňujú nakupovanie v malých predajniach, mnohí z takýchto obchodníkov ukončujú svoju činnosť. Dôvodom je neschopnosť malých predajcov konkurovať nákupným sieťam.
Kým ešte v roku 2015 fungovalo na Slovensku 3821 nezávislých predajní, minulý rok to bolo už len 3227. Výhodou malých predajcov je zrejme len sloboda rozhodovania o sortimente, jeho štruktúre a prípadne voľno v otváracích hodinách. Ich konkurencia má naopak viacero výhod, ktoré im výrazne napomáhajú k jednoduchšej činnosti. Patria medzi ne napr. úspora z rozsahu či stabilný sortiment, ktorého kvalita, alebo požiadavka na ňu, je nastavená politikou centrály. Predpokladá sa, že pokles malých predajní bude pokračovať.
(Zdroj: aktuality.sk )

Obranná štandardizácia, kodifikácia a štátne overovanie kvality tovarov

2. 7. 2019 Cieľom novely zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 11/2004 Z. z. o obrannej štandardizácii, kodifikácii a štátnom overovaní kvality tovarov a služieb na účely obrany, je úprava definície pojmov v oblasti obrannej štandardizácie, precizovanie súvisiacich činnosti, skvalitnenie kodifikačných činnosti v súlade s požiadavkami Severoatlantickej aliancie a zefektívnenie procesov štátneho overovania kvality výrobkov a služieb na účely obrany.
Zákon o obrannej štandardizácii, kodifikácii a štátnom overovaní kvality výrobkov a služieb na účely obrany vznikol v období príprav vstupu Slovenskej republiky do Severoatlantickej aliancie. Pristúpením k Severoatlantickej zmluve Slovenská republika prevzala záväzok udržiavať a rozvíjať svoju individuálnu a kolektívnu schopnosť odolávať ozbrojenému útoku. Od prijatia zákona nastal v oblasti obrannej štandardizácie vývoj vyžadujúci zmeny predovšetkým v terminológii. Novelou zákona sa mení a dopĺňa vymedzenie niektorých pojmov, ktoré v texte zákona tvoria normatívny pojmový aparát. V oblasti kodifikácie prebieha nepretržitý vývoj kodifikačného systému Severoatlantickej aliancie, čo sa odráža aj na vývoji kodifikačného systému Slovenskej republiky a má vplyv na procesy kodifikácie a činnosť vykonávanú Úradom pre obrannú štandardizáciu, kodifikáciu a štátne overovanie kvality. Úrad za účelom zabezpečenia súladu s kodifikačným systémom Severoatlantickej aliancie pravidelne (jedenkrát ročne) aktualizuje slovenský obranný štandard (SOŠ) „Príručka NATO na Kodifikáciu ACodP-1“ obsahujúci opis postupov pri kodifikačných činnostiach v rámci kodifikačného systému Slovenskej republiky. Vzhľadom na uvedené, ako aj v nadväznosti na poznatky vyplývajúce z aplikačnej praxe, sa novelou zákona upravujú vzťahy medzi úradom, používateľom produktu, agentúrami pre kodifikáciu a dodávateľmi produktu. Upravuje sa pre dodávateľov produktov a agentúry pre kodifikáciu možnosť spracovať návrhy kodifikačných údajov prostredníctvom elektronického prístupu do modulu kodifikačného informačného systému. Zároveň sa upravila pôsobnosť úradu v oblasti prideľovania prístupu do kodifikačného informačného systému a poskytovania údajov z neho. Novela ďalej precizuje dôvody zamietnutia žiadosti na štátne overovanie kvality a ustanovuje podmienky na autorizáciu právnickej osoby na vykonávanie dozoru nad kvalitou alebo auditu kvality.

Ochrana dlžníkov prevyšuje ochranu veriteľa

1. 7. 2019 Doplatia na to daňoví poplatníci a slušní, platiaci občania. Podľa Asociácie slovenských inkasných spoločností sa tak bude diať po zavedení zákona o ukončení niektorých exekučných konaní. Zákon vnímajú nie ako pomoc čestným a zodpovedným občanom, ale skôr ako nabádanie na nepoctivosť.
Minimálne tretinu exekúcií, ktoré chce parlament zastaviť, predstavujú dlžníci štátu, ktorí zväčša nezaplatili ani istinu dlhu. Na ich dlhy a odmenu exekútorom sa tak poskladajú všetci občania, aj napriek tomu, že by tieto dlhy mohli byť získané od dlžníkov.
(Zdroj: teraz.sk)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner