Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Informácie pre šéfa

Až keď stratíte, poznáte, čo ste mali. Preto je lepšie nemať, ako stratiť – kto nič nemá, nemá čo stratiť.

Peniaze sú koreňom všetkého zla – ale človek potrebuje nejaké korene.

Peniaze sa majú získavať čestným spôsobom. Ak to nejde, tak za každú cenu.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Človek a úspech

To, že ste dnes mali pekelnú smolu, ešte neznamená, že zajtra budete mať svätý pokoj.

Nakoniec bude úspešný ten, kto predposledný urobí chybu.

Napriek tomu, že svet ide neustále dopredu, každý musí vždy začínať od začiatku.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Manželstvo je podnik

Manželstvo je omyl, ktorého by sa mal dopustiť každý muž. (Kessel)

Ak sa niekomu nechce pracovať, je lenivec. Na pomenovanie tvora, ktorému sa veľmi chce pracovať, slovenčina nemá – ak vylúčime výraz hlupák – dostatočne expresívne označenie. Musíme si, tak ako sa to stáva tradíciou, požičať od Američanov. Tí namiesto hlupák hovoria workaholic...

Napriek neodškriepiteľnému pokroku v emancipácii žien, vďaka ktorému už ženy vedia fajčiť ako muži, piť ako muži i nadávať ako muži, sa v jednom pokrok nepohol ani o krok dopredu: mladé dievča treba vydať, zatiaľ čo mladého muža vydávať netreba...

(Zrnká úsmevu)
Na čo má človek rozum

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

Keď je dobre, nerozoznáte príslušníka jedného národa od druhého. Až keď je zle, poznáte Slováka podľa nadávania, Čecha podľa frflania, Nemca podľa disciplíny a Žida podľa toho, že mu nikdy nie je zle, vie sa totiž vynájsť v každej situácii.

Nikto ti neporadí tak dobre ako ty sám. (Cicero)

(Zrnká úsmevu)

Inflácia ovplyvnila aj dovolenkové plány Slovákov, každý tretí nepôjde

27. 6. 2023 Väčšina dovolenkujúcich sa plánuje dostať s nákladmi na letnú dovolenku pod 1200 eur. Najväčšia skupina, takmer štvrtina respondentov, sa chce zmestiť do rozpočtu od 401 do 800 eur. Letnú dovolenku si tento rok neužije vyše 30 percent Slovákov, ďalší sa ešte rozhodujú. Je za tým aj zdražovanie a vysoká inflácia. Na druhej strane, 44 percent ľudí sa v lete určite chystá dovolenkovať. Štvrtina Slovákov chce ísť do zahraničia, najčastejšie na sedem až desať dní. V tuzemsku bude dovolenkovať asi 40 percent opýtaných a pobudnú tu o niečo kratšie, štyri až šesť dní.
Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý na prelome mája a júna tohto roka realizovala agentúra STEM/MARK pre spoločnosť Home Credit. Tohtoročná situácia spojená s výrazným rastom cien vplýva aj na to, či vôbec, kam a za koľko sa Slováci počas leta vyberú na dovolenku. "Ako nám ukázal najnovší prieskum, aktuálny rast cien je pre 4 z 10 Slovákov dôvodom necestovať tento rok na dovolenku do zahraničia. Ďalších 15 percent sa vyjadrilo, že pôjdu na kratšiu dobu, 14 percent si zabezpečí vlastné stravovanie a deväť percent pre zdražovanie nepôjde na dovolenku vôbec. Je tu však aj 22 percent takých, pre ktorých súčasná situácia spojená s vyššími cenami nemá na ich dovolenkové plány žiadny vplyv," priblížil analytik trhu Home Credit Jaroslav Ondrušek.
"V porovnaní nákladov na tohtoročnú a vlaňajšiu dovolenku najviac, 44 percent opýtaných hovorí, že tie ich budú približne na rovnakej úrovni. Trochu vyššie očakáva 25 percent a výrazne vyššie 16 percent respondentov. Naopak, menej peňazí plánuje minúť 15 percent ľudí," dodal Ondrušek.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Platby kartami sa zvýšili o niekoľko percent

16. 2. 2009 Po prechode na euro namiesto kovových či papierových eur používajú Slováci pri platení častejšie plastové karty.
Podľa informácií  bánk sa počet platieb kartami v januári zvýšil v porovnaní so záverom minulého roka približne o 10 percent. Porovnanie prvého mesiaca nového roka s januárom 2008 ukázalo  dokonca nárast v platení kartami od 20 do 40 percent. Okrem toho, že sa karty pri platení používajú častejšie, platí sa nimi aj za menšie nákupy. Tento spôsob využívajú aj ľudia, ktorí tak doteraz nerobili. Od januára je pre Slovákov  lacnejšie aj  používanie kariet aj v zahraničí. Prechod na euro napríklad zlacnil poplatok za výber hotovosti z bankomatu. Platí to však len pre výber eurohotovosti v tých krajinách, kde bankomaty spoločnú menu vydávajú. Skúsenosti bánk z prvého mesiaca tohto roka ukazujú, že  vďaka nižším poplatkom aj spoločnej mene  ľudia vyberajú v zahraničí hotovosť častejšie ako v minulom roku.   Okrem výberov hotovosti  sa podľa bánk karty častejšie využívajú aj na platenie za nákupy v zahraničí.
(Zdroj: PRAVDA)

Klasické internetové kaviarne už na seba nezarobia

16. 2. 2009 Lacné ponuky internetových pripojení pre domácnosti a bezdrôtové pripojenie väčšinu prevádzok donútilo opustiť tento biznis.
Tíe, čo zostali, sú nútené postupne meniť klasický model poskytovania prístupu na internet. Možnosť preháňať sa po informačnej diaľnici sa tak často stáva len doplnkovou službou gastronomických zariadení. Predávať pripojenie po minútach má dnes zmysel len turistom. Rozmáhajúca sa sieť bezplatného internetu v knižniciach a na verejných miestach rapídne zredukovali počty kaviarní s pripojením na sieť. Väčšina firiem chápe, že len z internetu nevyžijú. Pokiaľ chcú v tomto biznise zotrvať, musia zmeniť stratégiu. Z internetu, ako z hlavného produktu sa tak stáva len doplnková služba. Čoraz obľúbenejšie sa tak stávajú hybridné pohostinné zariadenia, ktoré kombinujú bar, kútik na surfovanie spolu s herňou a priestorom na sedenie.  
(Zdroj: HNONLINE)

Vyhliadky lízingových spoločností

13. 2. 2009 Spomaľovanie hospodárskeho vývoja ovplyvnilo záujem podnikateľov o prenájom. Pokles zasiahol financovanie nákladných a úžitkových automobilov a strojov a zariadení. Výnimkou boli osobné automobily, o prefinancovanie ktorých záujem neklesá.
Vývoj lízingového trhu zatiaľ nie je možné predvídať. Takmer všetky lízingové spoločnosti sú vlastnené bankami a nemôžu si dovoliť neisté obchody.    
(Zdroj: HNONLINE)

Pokles trhu s nehnuteľnosťami pokračuje

12. 2. 2009 Realitní analytici očakávajú, že celosvetovo padne o ďalších päť percent v porovnaní s vlaňajškom. Ešte horšie to bude v Európe. Tam sa prepad cien predpokladá dokonca až do desiatich percent.
Týka sa to tak kancelárskych priestorov, nákupných a zábavných centier ako aj apartmánov. Dôvodom, na ktorom sa analytici zhodujú, je predovšetkým pokračujúca absencia úverovania zo strany bánk a  recesia. Tento objem už minulý rok padol celosvetovo o 59 percent na 435 miliónov dolárov, čo je podľa štatistík najnižší objem od roku 2004. Kým v minulom roku bol prepad hlavne za Atlantikom,  pesimistickú štafetu tento rok preberie Európa. Trh avizuje predovšetkým prebytok luxusných prenájmov kancelárií a hotelov. Aktivitu na strane developerov by mohla zvýšiť výstavba "na mieru" pri  priestoroch  pre oblasť priemyslu a logistiky. 
(Zdroj: HNONLINE)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Michal, Michaela
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner