Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Globálny automobilový priemysel oslabuje

26. 8. 2024 Poukazuje na to nová štúdia. Celkové tržby všetkých skupín vzrástli o 3,7%, ale prevádzkový zisk klesol o 7,8%. Výrobcovia v Nemecku zaznamenali v prvej polovici roka opäť pokles zisku. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá sa odvolala na novú štúdiu audítorskej a poradenskej spoločnosti EY. Nemecké automobilové giganty Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz od januára do júna 2024 spoločne dosiahli zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) vo výške 25,9 miliardy eur, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje pokles o 18 %. Spoločnosť EY na účely analýzy vyhodnotila finančné údaje 16 najväčších výrobcov automobilov na svete. Hoci tržby všetkých skupín v prvom polroku celkovo vzrástli o 3,7 % na viac ako jeden bilión eur, prevádzkový zisk bol o 7,8 % nižší ako v predchádzajúcom roku a dosiahol 80,4 miliardy eur.
Na druhej strane sa darilo najmä automobilkám z Japonska, ktoré zaznamenali nárast zisku o 37,1 % pri 14,2-percentnom náraste tržieb. To podľa EY odráža najmä pokračujúce znehodnocovanie jenu, vďaka čomu sú japonské výrobky v zahraničí lacnejšie.
Rast japonských výrobcov v dôsledku menových vplyvov zakryl celkovo náročnejšiu situáciu v globálnom automobilovom priemysle, upozornil analytik Constantin Gall z EY. Výrobcovia budú čeliť rastúcemu tlaku na zisky v dôsledku vysokých investícií do elektromobility, problémov s dodávkami komponentov, zmien modelov a zľavových kampaní, čo povedie k rozsiahlym opatreniam v oblasti znižovania nákladov, priblížil Gall.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Desať prikázaní pre recesiu

28. 1. 2009 Mnohé podniky a spoločnosti sú v problémoch. Ak si prijmú vlastné riešenie, môžu ich prekonať.
To si však vyžaduje ujasniť vlastné konkrétne problémy, uchrániť svoje kľúčové služby a zmeniť pravidlá, teda vytvoriť stratégiu, ktorá  by reagovala na súčasné výzvy a na základe ktorej je možné  získať konkurenčné výhody. V prípade problémov nestačí len rozlíšiť mieru nákladov, ale treba komunikovať                    s verejnosťou, veriteľmi a predovšetkým vlastnými zamestnancami. V recesii je možné pridržiavať sa týchto desatoro: 1. Ujasnenie  si priorít biznisu  a kľúčových služieb 
2. Ujasnenie si,  akému problému  čelíte
3. Zrozumiteľnosť a úprimnosť voči zamestnancom, veriteľom a okoliu
4. Vytrvalosť,  najmä pokiaľ ide o dialóg so zamestnancami
5. Schopnosť manažovať zmluvné vzťahy
6. Zabezpečenie stálej  hotovosti/likvidity
7. Redukcia  a kontrola nákladov 
8. Voľba vhodnej cenotvorby 
9. Meranie všetkého, nielen finančnej  výkonnosti 
10.  Poznanie stratégie a expanzia. Mnohé firmy dnes napríklad uprednostňujú pred plošným prepúšťaním skracovanie pracovného týždňa na štyri dni, predĺženie víkendov, umožnujú  zamestnancom vybrať si dočasné pracovné voľno a počas neho sa zamestnať inde. Aj na reklame a propagácii, bez toho, že by firma prestala komunikovať s okolím, sa dajú ušetriť náklady. Treba využívať e-maily, umiestňovanie článkov a informácií na webe firmy a podobne. Kríza vo svete ukázala, že výhrou je aj mať hotovosť.  Škodlivé je zatajovanie problémov, prípadne "barikádovanie sa" pred verejnosťou. Neskoro oznámené správy sú horšie, ako správy povedané načas. Podnik tým stráca kredit nielen v očiach verejnosti a zamestnancov, ale aj veriteľov. V čase recesie by nemala byť výnimkou ani spolupráca konkurentov. Ak majú rovnaké zameranie, podobné služby a dokážu vytvoriť spoločný model spolupráce, môžu ušetriť náklady napríklad aj spoločným nákupom tovaru. Podľa odborníkov je chybou, ak sa firmy už teraz strategicky nepripravujú na budúcu expanziu, stiahnu sa z trhov, ktoré sú perspektívne, respektíve sa na ne nepokúsia orientovať.
(Zdroj: HNONLINE)

Ministerstvo financií avizuje, že sa bude šetriť a investovať

28. 1. 2009 Kríza postihuje ekonomiky Európy viac, než sa čakalo, a tak sú príjmy z daní a odvodov ohrozené.
(Zdroj: HNONLINE)

Finančná kríza ani euro Tatrám nepomohlo

27. 1. 2009 Tatranské svahy napriek výborným snehovým podmienkam zatiaľ zívajú prázdnotou. Nepomohlo ani zníženie cien, ani euro. Na poklese sa podpísali plynová a hospodárska kríza, ale i ďalšie skutočnosti.
Turistov odlákali aj akcie rakúskych aeroliniek, hotelov a vlekov, ktoré im ponúkli až tridsaťpercentné zľavy na lyžovačku v Alpách. Rozhodnutie zahraničných turistov navštíviť Tatry však ovplyvňuje  nielen cena, ale aj spokojnosť s úrovňou služieb.  To všetko spôsobuje, že turisti Vysoké  Tatry obchádzajú, individuálna turistika stagnuje, firmy rušia pobyty. Lepšie sa darí na druhej strane Tatier v Poľsku. Masívna reklama a štátna podpora domácej turistiky je úspešná.
(Zdroj: SME)

Nájsť prácu pre ľudí z priemyslu je dnes zložité

26. 1. 2009 Kríza postihla naše hutnícke giganty Železiarne Podbrezová aj U. S. Steel. Pre ľudí z priemyslu je hľadanie práce viac ako zložité.
Kto nemá obchodné skúsenosti alebo nevie programovať zostane doma. Také sú totiž súčasné ponuky pracovných miest. Ministerstvo práce odporúča nezamestnaným  rekvalifikáciu alebo flexibilitu. Novovzniknutá Rada pre hospodársku krízu by mala zhodnotiť doterajšie opatrenia na zmiernenie dosahov krízy a mala by navrhovať nové riešenia a spôsoby, ako situáciu zlepšiť.  
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Júlia, Juliana
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner