Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Globálny automobilový priemysel oslabuje

26. 8. 2024 Poukazuje na to nová štúdia. Celkové tržby všetkých skupín vzrástli o 3,7%, ale prevádzkový zisk klesol o 7,8%. Výrobcovia v Nemecku zaznamenali v prvej polovici roka opäť pokles zisku. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá sa odvolala na novú štúdiu audítorskej a poradenskej spoločnosti EY. Nemecké automobilové giganty Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz od januára do júna 2024 spoločne dosiahli zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) vo výške 25,9 miliardy eur, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje pokles o 18 %. Spoločnosť EY na účely analýzy vyhodnotila finančné údaje 16 najväčších výrobcov automobilov na svete. Hoci tržby všetkých skupín v prvom polroku celkovo vzrástli o 3,7 % na viac ako jeden bilión eur, prevádzkový zisk bol o 7,8 % nižší ako v predchádzajúcom roku a dosiahol 80,4 miliardy eur.
Na druhej strane sa darilo najmä automobilkám z Japonska, ktoré zaznamenali nárast zisku o 37,1 % pri 14,2-percentnom náraste tržieb. To podľa EY odráža najmä pokračujúce znehodnocovanie jenu, vďaka čomu sú japonské výrobky v zahraničí lacnejšie.
Rast japonských výrobcov v dôsledku menových vplyvov zakryl celkovo náročnejšiu situáciu v globálnom automobilovom priemysle, upozornil analytik Constantin Gall z EY. Výrobcovia budú čeliť rastúcemu tlaku na zisky v dôsledku vysokých investícií do elektromobility, problémov s dodávkami komponentov, zmien modelov a zľavových kampaní, čo povedie k rozsiahlym opatreniam v oblasti znižovania nákladov, priblížil Gall.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Korektúry v ďalšom šrotovnom

31. 3. 2009 Štát dá do šrotovného ďalší balík peňazí. Po dnešnom rokovaní Rady pre hospodársku krízu to oznámil predseda vlády. Dodal, že väčšina členov rady ohodnotila toto opatrenie ako významné a odporučila v ňom pokračovať.
K určitým korektúram, ktoré sa môžu týkať ceny kupovaného nového vozidla, alebo veku starého vozidla, pri ktorého zošrotovaní bude možné o podporu požiadať, však dôjde. O konkrétnych podmienkach nového balíka šrotovného, aj o celkovej sume, ktorú štát poskytne, budú ešte rokovať experti a ministri financií a hospodárstva. Podľa premiéra by druhý balík mal byť zároveň posledným. Šrotovné podľa nových podmienok by sa mohlo začať vyplácať už na budúci týždeň.
(Zdroj: HNONLINE)

Prostriedky na zatepľovanie domov a bytov

31. 3. 2009 Rada pre hospodársku krízu sa venovala aj problematike zatepľovania. Členovia rady sa dohodli, že o vyčlenení konkrétnej výšky prostriedkov na zatepľovanie sa rozhodne na ďalšom rokovaní.
Premiér oznámil, že rada je pripravená rozhodnúť o zvýšení objemu finančných prostriedkov, ktoré sú v Štátnom fonde rozvoja bývania.  Vyčlenené prostriedky by mali uspokojiť všetky požiadavky, ktoré na fond v súčasnosti sú. Premiér zároveň oznámil, že rada v  ďalšom období nebude prijímať opatrenia, ktoré by zvyšovali deficit štátneho rozpočtu.
(Zdroj: HNONLINE)

Správca ciest zodpovedá za jamy na ceste i za škodu na aute

30. 3. 2009 Nabehli ste autom na výtlk a poškodili ste si pnemumatiku alebo podvozok? Určite nie ste tento rok ani prvý ani posledný. Najmä počas prvých jarných týždňov si treba dávať pozor.
Ak sa  jame predsa len nevyhnete, za škodu, ktorá sa vám stala, je zodpovedný správca cesty. Pri cestách  druhej a tretej triedy je ním krajská samospráva, pri cestách prvej triedy Slovenská správa ciest, v prípade diaľnic Národná diaľničná spoločnosť a obec, ak sa vám to stane za jej označením.
K peniazom sa ľahšie dostanete v prípade, že  máte uzavretú havarijnú poistku. Poisťovňu by ste mali volať kvôli obhliadke.  Poisťovňa škodu nahradí a následne ju bude vymáhať od správcu. Ak nemáte havarijnú poistku, o odškodnenie žiadajte sami. Výsledok by mal byť taký istý. Poškodený, aj keď má  uzatvorené iba povinné zmluvné poistenie, má nárok na odškodnenie vo výške škody, aká mu bola spôsobená a danie motorového vozidla do pôvodného stavu.  
V oboch prípadoch by mal poškodený dostať náhradu v plnej výške. Poškodený je však povinný dostatočne preukázať príčinu vzniku škody, ako aj jej výšku. Pre tento účel je nevyhnutné škodu, ktorá vznikla, zdokumentovať.
Ak pri vymáhaní peňazí budú chýbať dôkazy, škodu vám nikto nepreplatí. Správca komunikácie sa zodpovednosti zbaví v prípade, ak preukáže, že nebolo v medziach jeho možností tieto chyby odstrániť, ani na ne predpísaným spôsobom upozorniť.
(Zdroj: HNONLINE)

Slovensko najmenej rizikové

27. 3. 2009 V porovnaní s ostatnými krajinami strednej a východnej Európy (SVE) je Slovensko vnímané pri hodnotení dopadov hospodárskej krízy ako jedna z najmenej rizikových krajín.
Konštatuje sa to v analýze Inštitútu finančnej politiky (IFP) pri Ministerstve financií SR. Slovensko toto hodnotenie získalo na základe nízkej zadĺženosti obyvateľstva, stabilnému makroekonomickému prostrediu a vďaka zavedeniu eura v úvode tohto roka. Pozícia Slovenska je relatívne stabilná  z pohľadu dopadov nízkeho prílevu kapitálu. Úvery sú bezpečne kryté domácimi depozitmi. Slovensko v posledných rokoch znižovalo deficit verejných financií a deficit bežného účtu bol na relatívne udržateľnej úrovni.  Podľa inštitútu je Slovensko  vnímané  ako jedna z najmenej rizikových krajín  v regióne SVE, aj vďaka vstupu do eurozóny začiatkom roka 2009. 
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Zina
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner