Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Transformovať krízu na rutinu sa dá tak, že krok za krokom zaznamenáme činnosť šéfa pri prekonávaní pôvodnej krízy a spracujeme ho do pracovného postupu.

Hlavným prínosom odborného pracovníka nie je produkcia hmotných vecí, ale generovanie nových myšlienok a odovzdávanie znalostí.

Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Svetlá budúcnosť

Slovenský slord sa rozčuľuje: „A berte na vedomie, doktorko, že len čo sa postavím na nohy, nájdem si iného osobného lekára!“ „Ale prečo, vaše slordstvo_“ „Môjmu sluhovi Ďurovi ste na angínu predpísali tie isté lieky ako mne!“

Storočného slovenského slorda sa pýtajú na jeho záľuby. „Ženy a poľovačky.“ „A na čo najradšej poľujete?“ „No predsa na ženy.“

Starý lord príde neskoro večer domov. Verný služobník Ďuro mu pomáha vyzliecť si kabát a pritom si potichu mrmle: „Tak čo ty starý krokodíl, už zasa si bol v bare nasávať a obchytávať mladé dievčatá, čo?“ Slord, inokedy hluchý ako poleno, naraz odpovie: „Nie, môj milý, nie. Dnes som si bol kúpiť naslúchací strojček.“

(Myšlienky bez cla)
Žiadna hlava nie je dokonalá

Vždy buď pripravený na najhoršie. Ak to príde, nájde ťa pripraveného, ak nepríde, budeš príjemne prekvapený.

Ak už nemôžete realizovať svoj tajný ideál, idealizujte si realitu.

Nič nevie korumpovať tak dobre ako peniaze.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Bezproblémové riadenie - IV. večer

Ťažkú úlohu zver lenivcovi, on určite vymyslí najjednoduchšie riešenie.

Je jednoduché priviesť koňa k rieke, ale až potom môžeš povedať, že si niečo dokázal, keď ho presvedčíš, aby preplával na chrbe na druhú stranu.

Snažte sa dvere svojej kancelárie mať vždy zamknuté! Návštevníkom to naháňa strach a pôsobí to dojmom akoby ste stále boli na dôležitej porade.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Globálny automobilový priemysel oslabuje

26. 8. 2024 Poukazuje na to nová štúdia. Celkové tržby všetkých skupín vzrástli o 3,7%, ale prevádzkový zisk klesol o 7,8%. Výrobcovia v Nemecku zaznamenali v prvej polovici roka opäť pokles zisku. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá sa odvolala na novú štúdiu audítorskej a poradenskej spoločnosti EY. Nemecké automobilové giganty Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz od januára do júna 2024 spoločne dosiahli zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) vo výške 25,9 miliardy eur, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje pokles o 18 %. Spoločnosť EY na účely analýzy vyhodnotila finančné údaje 16 najväčších výrobcov automobilov na svete. Hoci tržby všetkých skupín v prvom polroku celkovo vzrástli o 3,7 % na viac ako jeden bilión eur, prevádzkový zisk bol o 7,8 % nižší ako v predchádzajúcom roku a dosiahol 80,4 miliardy eur.
Na druhej strane sa darilo najmä automobilkám z Japonska, ktoré zaznamenali nárast zisku o 37,1 % pri 14,2-percentnom náraste tržieb. To podľa EY odráža najmä pokračujúce znehodnocovanie jenu, vďaka čomu sú japonské výrobky v zahraničí lacnejšie.
Rast japonských výrobcov v dôsledku menových vplyvov zakryl celkovo náročnejšiu situáciu v globálnom automobilovom priemysle, upozornil analytik Constantin Gall z EY. Výrobcovia budú čeliť rastúcemu tlaku na zisky v dôsledku vysokých investícií do elektromobility, problémov s dodávkami komponentov, zmien modelov a zľavových kampaní, čo povedie k rozsiahlym opatreniam v oblasti znižovania nákladov, priblížil Gall.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Cargo bude prepravovať lacnejšie

29. 12. 2009 Slovenské Cargo chce prepravovať za rovnakých podmienok ako České. Takéto podmienky by aj v roku 2009 umožnili dosiahnuť pozitívny hospodársky výsledok.
Sektor železničnej nákladnej dopravy bol za posledných 10 rokov až príliš zaťažovaný vysokými poplatkami v nákladnej doprave a realatívne nízkymi poplatkami v osobnej doprave. K vzniku Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. došlo začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a. s. na dve samostatné spoločnosti, pričom ŽS Cargo prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,646 mil. eur a firma je druhým najväčším zamestnávateľom v železničnom sektore a celkovo štvrtým najväčším zamestnávateľom na Slovensku.
(Zdroj: PRAVDA)

Ekologický znamená aj ekonomický

29. 12. 2009 Slovensko má značné rezervy v znižovaní znečisťovania ovzdušia. Pokles vypúšťania skleníkových plynov pomôže ľuďom ušetriť na účtoch za energie. Podľa slov fyzika Emila Bédiho, ktorý sa zúčastnil na rokovaní o klimatických zmenách v Kodani, ekologický znamená aj ekonomický.
Z ďalšieho rozhovoru vyberáme niekoľko názorov fyzika. Oproti západným krajinám má Slovensko vysokú spotrebu tepla. Zatepľovaním by sa dalo usporiť veľmi rýchlo a efektívne. O potrebe znižovania emisií sa hovorí ako o ceste k zlepšovaniu ovzdušia. Kodaň zatiaľ nepriniesla nič, čo by bolo obdobou Kjótskeho protokolu, ktorý bol do istej miery návodom, ako postupovať ďalej. Jeho platnosť v roku 2012 skončí a stále nemá nástupcu. Politici sa dohodli len na tzv. Kodanskom súhlase. Hovorí sa v ňom sa hovorí o tom, že rokovania budú pokračovať, emisie sa budú znižovať a že klimatické zmeny sú najväčšou výzvou, pred ktorou ľudstvo stojí. Kodanský súhlas však neobsahuje nijaké konkrétne záväzky. Krajiny majú do februára predložiť návrhy, čo sú v boji proti otepľovaniu schopné urobiť a čo ponúknuť iným, najmä rozvojovým, krajinám. Slovensko má rovnaký postoj ako Európska únia. Európska dohoda znie: do roku 2020 znížiť emisie o 20 %. Rezervy Slovenska sú najmä na strane spotreby energií. Veľké rezervy oproti západným krajinám máme v spotrebe tepla. Zatepľovaním budov sa úspory v spotrebe energií dajú dosiahnuť veľmi rýchlo a efektívne. Najväčšie množstvo CO2 vyprodukujú veľké priemyselné podniky ako U. S. Steel Košice a uhoľné elektrárne. Možnosti výroby elektriny z vlastných obnoviteľných zdrojov má Slovensko z biomasy alebo solárnej energie. Projekty sa však robia pomalým tempom a v porovnaní s Rakúskom ale aj Českou republikou sme veľmi pozadu. Nielen pokiaľ ide o potenciál vzhľadom na výrobu energií ale aj na tvorbu pracovných miest. Sú to príležitosti pre nové firmy, ktoré u nás zatiaľ neexistujú. Ľudí možno zamestnávať napríklad pri príprave biomasy (drevné štiepky, pelety, odpadové drevo či bioplyn). Pre porovnanie, ak obec vykuruje zemným plynom, platí sa zaň ruským dodávateľom a na prevádzku kotolne stačia dvaja ľudia. Biomasa je z lokálnych zdrojov, pripravujú ju domáci ľudia, domáce firmy ju sprostredkúvajú kotolniam na biomasu, peniaze zostávajú v regióne a obce sú z hľadiska dodávok tepla nezávislé a samostatné. Teplo z biomasy je lacnejšie ako z plynu a ľudia ušetria. Pozitívne sa dajú hodnotiť aj solárne kolektory, ktoré slúžia na prípravu teplej vody. V období od apríla do októbra možno kolektorom pokryť spotrebu teplej vody v celom dome. Podobné riešenia existujú aj pre paneláky, tam je však vždy veľký problém dohodnúť sa medzi vlastníkmi bytov aj s dodávateľmi tepla aby vyrábali ekologickejšie a lacnejšie.
(Zdroj: PRAVDA)

Zvýhodnené mladomanželské pôžičky a hypotekárne úvery

29. 12. 2009 Od apríla budúceho roku budú môcť mladomanželia využiť zvýhodnené podmienky na finančnom trhu a podporu štátu. Štát chce týmto krokom finančne podporiť vznikajúce rodiny a znížiť im tak prípadné preplatenie spotrebných úverov.
Podmienkou získania mladomanželskej pôžičky je, aby manželia v čase podania žiadosti neboli zosobášení viac ako dva roky, neboli starší ako 35 rokov, ich spoločný príjem za predchádzajúci kalendárny rok nebol vyšší ako 2,6-násobok priemernej mesačnej mzdy (približne 1 440 €). Zvýhodnenie bude poskytnuté v podobe nižšieho úroku o 4,5 %. Podmienkou získania hypotekárneho úveru so štátnym príspevkom pre mladých je vek klienta od 18 do 35 rokov (aj spoludlžník), maximálny limit úveru je 49 790,88 €, priemerný mesačný hrubý príjem za predchádzajúci rok každého z manželov dosiahol maximálne 1,3-násobok hrubej mesačnej nominálnej mzdy (aktuálne 952,25 €). Zvýhodnenie na úrokovej sadzbe je 3 % ročne.
(Zdroj: HNONLINE)

Volvo zmenilo majiteľa, vlastnia ho Číňania

24. 12. 2009 Americká automobilka Ford Motor sa dohodla na predaji stratovej švédskej divízie pre výrobu osobných vozidiel Volvo Car čínskej firme Geely. Spoločnosť oznámila, že podpis definitívnej dohody očakávajú v prvom štvrťroku a dokončenie transakcie v druhom štvrťroku budúceho roka. Ide o ďalšiu svetoznámu značku, ktorá vinou ekonomickej krízy skončí v sieti čínskych spoločností, ktoré skupujú v Európe a Amerike oslabené podniky.
Okrem investície a preniknutia na euroamerický trh Číňania by sa kúpou Volva dostali aj k ďalším vyspelým technológiám, ktoré by im pomohli v snahe preorientovať sa z výroby áut pre chudobných na luxusnejšie automobily. Rokovanie začalo už v roku 2008 a teraz dospelo k úspešnému koncu. Príliv čínskeho kapitálu do európskych a amerických automobiliek kráča ruku v ruke s príchodom čínskych áut na európsky a americký automobilový trh. Číňania už odkúpili aj legendárne značky Hummer, Land Rover, Aston Martin či Jaguar. Prednosťou čínskych výrobcov je veľký kapitál, schopnosť rýchlo sa prispôsobiť novým trhom a ochota radikálne znižovať náklady. Ukazuje sa, že čínskej ekonomike môže, ako jednej z mála, globálna ekonomická kríza paradoxne pomôcť.
(Zdroj: AKTUALNE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viola
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner