Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Prečo máme radi informáciu?

Kto chce prežiť, musí sa správať ako rímske husi – vedieť, kedy zagágať a kedy držať zobák.

Užitočné informácie treba z človeka vytĺkať, neužitočné ho utlčú.

Cena informácie sa mení podľa toho, na ktorej strane kontajnera sa nachádzate.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Žiadna správa nie je iba dobrá

Dnes je toľko informácií o všetkom, že už ničomu nerozumieme.

V určitých situáciách je nadávanie rovnako účinné ako modlitba.

Miesto, z ktorého sa najlepšie kibicuje, je vždy hráčovi za chrbtom.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho zákony a komentáre

Priateľ sa pýta priateľa. „Tak ako ti dopadli skúšky v autoškole?“ „Ešte neviem. Keď ma pustili z nemocnice, policajt a inštruktor ešte neboli pri vedomí.“

Ak vám niekto sľúbi nápravu, to ešte neznamená, že sa veci obrátia k lepšiemu.

Kedysi platilo: Dajte cisárovi, čo je cisárovo a Bohu, čo je božie. Dnes platí: Nebabri sa s tým a navaľ to všetko mne!

(Murphyho zrnká II)
Kolíska práva

Kto zlému pomáha, ten časom ľutuje.

Otcov zločin alebo trest nemôže nijako poškvrniť syna.

Dobromyseľnosť vyžaduje, aby sa urobilo, čo sa dohodlo.

(Myšlienky bez cla)
Murphyho postrehy

Problém zajtrajška: „Čo človek má z toho, že zajtra bude lepšie, keď vždy, keď sa zobudí, je ešte iba dnes...“.

Žena bez mužov zvädne, muž bez žien zblbne.

V práci sa človek nemá naháňať. Veď nie je na love!

(Murphyho zrnká II)

Ekonomický pokles nemá vplyv na spotrebný tovar

15. 11. 2019 Sektoru pomáha dostupnosť na internete. Sektor spotrebného tovaru najviac profituje z ochoty nakupovať cez internet a darí sa mu aj počas ekonomického poklesu, aký sme zažili napríklad v rokoch 2009 až 2010. Ako povedal produktový a marketingový špecialista Across Private Investments Igor Gogoľ, celosvetový objem tržieb e-commerce (obchodovanie cez internet, pozn. red.) sa od roku 2014 strojnásobil na viac ako 3,5 mld. USD ročne.
Ani Slováci v tomto trende nezaostávajú. Podľa Slovenskej asociácie e-shopov pretečie takmer každé desiate euro, ktoré minieme na tovary a služby, cez stránky e-shopov. Je to vidieť aj na ich tržbách, ktoré na Slovensku a v Česku rastú každoročne o 15 percent. "V tomto predaji sa výnimočne darí najmä elektronike a módnemu priemyslu. Práve ten zažíva silné časy s medziročným nárastom tržieb až o 40 percent," uviedol Gogoľ. Faktory, akými sú schopnosť lepšie odolávať ekonomickým cyklom a rýchlo sa prispôsobovať novým trendom, podľa Gogoľa dokazujú, že sektor spotrebného tovaru môže byť trhom, kde sa investíciám bude dariť aj v neľahkých časoch. Neznamená to však podľa neho, že necyklické investície sú ochránené pred nervozitou, s ktorou sa v ťažkých časoch investori stretávajú. Preto aj kôš akcií necyklických spoločností zažil v rokoch 2008 až 2009 poklesy. Boli síce výrazne menšie ako všeobecné akciové indexy, ale stále na úrovni 25 percent. Možným riešením pre klienta je podľa Gogoľa konkrétnejší výber „necyklickej“ investície. Sľubných sektorov je viacero. Jeden z mála, ktorý zvyšuje svoje tržby aj v časoch ekonomickej recesie, je časť módneho priemyslu zameraného na predaj oblečenia pre masový segment," skonštatoval Gogoľ. Príkladom úspešného hráča na tomto poli je módna skupina CS Apparel Group, ktorá prevádzkuje dve značky na Slovensku a v Českej republike zamerané na návrh, výrobu a predaj oblečenia. Prvá, známa najmä v Česku, je SAM 73, v segmente „rodinnej módy“ s viac ako 100 kamennými pobočkami. "Investícia do takejto spoločnosti by bola žiarivým príkladom „necyklickej investície“, keďže najlepšie hospodárske výsledky dosiahla práve v rokoch 2008 až 2009," skonštatoval Gogoľ. Skupina neskôr rozšírila svoje portfólio akvizíciou druhej spoločnosti, ktorá je exkluzívnym distribútorom jednej z najviac cenených značiek oblečenia - Under Armour. Pre slabý rozvoj kapitálového trhu a nemožnosť kúpiť si akcie takýchto spoločností, ponúka finančný trh iné riešenie. Možnosť profitovať na úspechu tohto segmentu je podľa Gogoľa zabezpečená prevažne cez emisie vlastných podnikových dlhopisov. "Netreba však zabúdať aj na existujúce riziká, najmä na dôveru, ktorú investor vkladá do spoločnosti, resp. do jej schopnosti vrátiť investovaný kapitál v dohodnutom čase a za dohodnutých podmienok," dodal Gogoľ.
(Zdroj: ekonomika.sme.sk)





máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Pankrác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner