Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Hlúposti sa medze nekladú

Múdry sliepku, čo znáša zlaté vajcia, kŕmi, hlupák ju zje.

Aj malá vec môže byť príčinou veľkej katastrofy. Opatrnosti preto nikdy nie je nazvyš - hlavne vtedy nie, ak má človek dobré miesto.

Veci, ktorých sa vzdáš, môžu byť použité proti tebe.

(Murphyho zákony v bájkach)
Všeobecné ustanovenia

Nevŕtajte do vecí – pokazia sa aj samy!

Proti tým, čom vám chcú dobre, niet ochrany.

Skazené veci vyzerajú vždy lepšie, ako tie neskazené.

(Murphyho zákonník)
Ja nič, to Murphy

Najlepšie je nerobiť nič a pripravovať sa na to, že bude ešte horšie.

To, že viete, na koho zvalíte vinu, problém nevyrieši, ale človeku to náramne pomôže.

O vašom mieste pod Slnkom bude rozhodovať len a len to, akú veľkú informáciu budete mať. V živote prestane platiť: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa“ a začne platiť nové: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale byť prvý!

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho zákonník

Ak sa nepokazila vec, ktorá sa pokaziť mohla, určite by bolo bývalo lepšie, keby sa bola pokazila.

Príroda fandí skrytým chybám.

Bez ohľadu na to, čo zlé sa stane, vždy sa nájde niekto, kto povie, že to predvídal.

(Murphyho zrnká II)
Na čo má človek rozum

Ľudí delíme na chudobných a bohatých, múdrych a hlúpych. Mať okolo seba samých chudobných je často deprimujúce. Ale mať okolo seba len samých hlupákov, to už radšej ísť do pekla. Je to síce miesto, kde neustále horí oheň, vo vzduchu je cítiť síru a ostanú sa tam všetci tí, ktorí zhrešili – cudzoložníci, modloslužobníci, pokrytci, nadutci a nehanebnice. Ale všimnite si, že o žiadnych hlupákoch v pekle sa nikto nezmieňuje...

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

Byť chudobným nie je žiadna hanba, ale to je jediná pozitívna vec, ktorá sa dá o tom povedať. (Židovské príslovie)

(Zrnká úsmevu)

Ekonomický pokles nemá vplyv na spotrebný tovar

15. 11. 2019 Sektoru pomáha dostupnosť na internete. Sektor spotrebného tovaru najviac profituje z ochoty nakupovať cez internet a darí sa mu aj počas ekonomického poklesu, aký sme zažili napríklad v rokoch 2009 až 2010. Ako povedal produktový a marketingový špecialista Across Private Investments Igor Gogoľ, celosvetový objem tržieb e-commerce (obchodovanie cez internet, pozn. red.) sa od roku 2014 strojnásobil na viac ako 3,5 mld. USD ročne.
Ani Slováci v tomto trende nezaostávajú. Podľa Slovenskej asociácie e-shopov pretečie takmer každé desiate euro, ktoré minieme na tovary a služby, cez stránky e-shopov. Je to vidieť aj na ich tržbách, ktoré na Slovensku a v Česku rastú každoročne o 15 percent. "V tomto predaji sa výnimočne darí najmä elektronike a módnemu priemyslu. Práve ten zažíva silné časy s medziročným nárastom tržieb až o 40 percent," uviedol Gogoľ. Faktory, akými sú schopnosť lepšie odolávať ekonomickým cyklom a rýchlo sa prispôsobovať novým trendom, podľa Gogoľa dokazujú, že sektor spotrebného tovaru môže byť trhom, kde sa investíciám bude dariť aj v neľahkých časoch. Neznamená to však podľa neho, že necyklické investície sú ochránené pred nervozitou, s ktorou sa v ťažkých časoch investori stretávajú. Preto aj kôš akcií necyklických spoločností zažil v rokoch 2008 až 2009 poklesy. Boli síce výrazne menšie ako všeobecné akciové indexy, ale stále na úrovni 25 percent. Možným riešením pre klienta je podľa Gogoľa konkrétnejší výber „necyklickej“ investície. Sľubných sektorov je viacero. Jeden z mála, ktorý zvyšuje svoje tržby aj v časoch ekonomickej recesie, je časť módneho priemyslu zameraného na predaj oblečenia pre masový segment," skonštatoval Gogoľ. Príkladom úspešného hráča na tomto poli je módna skupina CS Apparel Group, ktorá prevádzkuje dve značky na Slovensku a v Českej republike zamerané na návrh, výrobu a predaj oblečenia. Prvá, známa najmä v Česku, je SAM 73, v segmente „rodinnej módy“ s viac ako 100 kamennými pobočkami. "Investícia do takejto spoločnosti by bola žiarivým príkladom „necyklickej investície“, keďže najlepšie hospodárske výsledky dosiahla práve v rokoch 2008 až 2009," skonštatoval Gogoľ. Skupina neskôr rozšírila svoje portfólio akvizíciou druhej spoločnosti, ktorá je exkluzívnym distribútorom jednej z najviac cenených značiek oblečenia - Under Armour. Pre slabý rozvoj kapitálového trhu a nemožnosť kúpiť si akcie takýchto spoločností, ponúka finančný trh iné riešenie. Možnosť profitovať na úspechu tohto segmentu je podľa Gogoľa zabezpečená prevažne cez emisie vlastných podnikových dlhopisov. "Netreba však zabúdať aj na existujúce riziká, najmä na dôveru, ktorú investor vkladá do spoločnosti, resp. do jej schopnosti vrátiť investovaný kapitál v dohodnutom čase a za dohodnutých podmienok," dodal Gogoľ.
(Zdroj: ekonomika.sme.sk)





máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Zina
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner