Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphy optimista

Ak ste klopali a nebolo vám otvorené, skúste ešte ukázať tisícku.

Ak vám všetci nadávajú do svíň, nezúfajte! Po zakáľačke vás budú velebiť.

Ak vaše slová prestávajú počúvať, je čas na zmenu štýlu: menej slov a viac úplatkov.

(Murphyho zákonník)
Parkinsonove zákony - V. večer

Pomyselná dôlžitosť a zložitosť práce rastie úmerne s časom, ktorý je na jej vykonanie.

Informácia sa obmieňa tak, ako sa posúva nahor po byrokratoch.

Tímová práca je dôležitá tým, že dáva možnosť za neúspech obviniť druhých.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphyho zákony po slovensky

Nešťastie chodí po horách, pomedzi ľudí, čaká na teba za rohom, chodí ti oproti a práve teraz sa ti ide prihodiť.

Nešťastie nechodí po horách ale medzi ľuďmi.

Veci zásadne spejú od zlého k horšiemu.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Priateľ vám najlepšie pomôže s tým, čo vôbec nepotrebujete.

Pekné prázdne hlavy často využijú tie chytrejšie hlavy.

O čo bezpečnejšie miesto, o to rýchlejšie vás oberú.

(Murphyho zákony v bájkach)
Dobrá rada stojí groš

Dobrá rada stojí groš. Dve dobré rady stoja za dva groše. A tri dobré rady? Za figu borovú.

Ortodoxní veriaci nachytali nového rabína, ako sa na ulici rozpráva s krásnym mladých dievčaťom: - Takého rabína, čo má pletky s dievčatami, tu nepotrebujeme! – hovoria mu pobúrene. – Ale priatelia, - tíši ich rabín. – Je predsa lepšie rozprávať sa s dievčaťom a myslieť na Všemohúceho, ako modliť sa k Všemohúcemu a myslieť pritom na dievča!

Pýta sa mladý študent učeného profesora Kohna na rôzne náboženské záhady a nechápe hlavne jednu vec: - Ako to, že rabín má aj deti? Veď on nerobí nič iné, len študuje, vzdeláva sa a rozjíma. – To ti môžem vysvetliť. Večer, keď študuje a je už veľmi unavený, pristúpi k nemu štyridsaťtisíc anjelov. Dvetisíc anjelov ho vezme za hlavu, dvetisíc za nohy, dvetisíc za ruky a potom ho odnesú do postele k jeho manželke. – A čo robí tých ostatných tridsaťštyritisíc anjelov? – Tí sú na to, aby ho dotiahli z postele znovu ku knihe.

(Zrnká úsmevu)

Dôvera v ekonomiku mierne stúpla

29. 11. 2021 Dôvera v slovenskú ekonomiku v novembri 2021 mierne stúpla, naďalej sa nachádza pod úrovňou dlhodobého priemeru. Informoval o tom Štatistický úrad. Napriek výraznému zhoršeniu epidemiologickej situácie slovenskí podnikatelia v priemysle, v službách a aj v obchode nestratili optimizmus. V stavebníctve ostala dôvera na rovnakej úrovni ako minulý mesiac, u spotrebiteľov klesla. Najväčšie obavy prejavili spotrebitelia z vývoja nezamestnanosti.
Sezónne upravený indikátor ekonomického sentimentu (IES) vzrástol o 2,8 bodu na hodnotu 99,8 a pohybuje sa približne na úrovni obdobia pred začiatkom pandémie koronavírusu. Aktuálna hodnota je zároveň výrazne optimistickejšia ako v rovnakom období minulého roka, naďalej sa však nachádza pod úrovňou dlhodobého priemeru (o 2,7 bodu).
Po výraznom októbrovom znížení optimizmu podnikateľov v priemysle sa ich dôvera napriek pokračujúcim problémom v dodávateľskom reťazci, ktoré brzdia výrobu, mierne zvýšila. Indikátor dôvery v priemysle po sezónnej úprave v novembri vzrástol o 4,7 percentuálneho bodu na hodnotu 0.
Vývoj priaznivo ovplyvnilo najmä očakávané zvýšenie produkcie v nasledujúcich troch mesiacoch a rast objednávok.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Slovglass v konkurze čaká na nového vlastníka

29. 1. 2009 V júli minulého roku podal Slovglass na seba návrh na konkurz. O novom majiteľovi sklární majú veritelia rozhodnúť v druhej polovici februára.
Záujemcovia sa môžu uchádzať buď o ktorýkoľvek z troch závodov Slovglassu, alebo o celú časť sklární bez dlhu. Pohľadávky sklární majú zostať v konkurze. To však nemení nič na tom, že päťsto ľudí pracujúcich v sklárňach dostáva v týchto dňoch výpovede. Možno predpokladať, že zamestnancov sklární príjme do pracovného pomeru nový majiteľ Slovglassu.
(Zdroj: HNONLINE)

Ak ste v úpadku, môžete vyhlásiť osobný bankrot

29. 1. 2009 Vinou globálnej krízy sa časť ľudí môže dostať do situácie, keď si nebudú vedieť s dlhmi poradiť. Skrývať sa pred dlžníkmi nie je riešením.
Lepšie je vyhlásiť osobný bankrot. Kto uvažuje o tejto možnosti, mal by sa oboznámiť s pravidlami, ktoré pre túto situáciu upravuje  zákon. V každom prípade je dobré  prizvať si na pomoc advokáta.  Od januára 2006 na Slovensku môže bankrot vyhlásiť aj fyzická osoba. Tento inštitút sa zatiaľ   v praxi nevyužíva často. V roku 2008 bolo na základe súdnych rozhodnutí len päť dlžníkov        v konaní o oddlžení. Záujemcovia si informácie o osobnom bankrote môžu nájsť na stránke ministerstva spravodlivosti - www.justice.gov.sk.
(Zdroj: SME)

Firmy, ktoré získali pred časom štátnu pomoc, v kríze odchádzajú

29. 1. 2009 Jednou z nich je americká spoločnosť Molex. Výrobca konektorov pre automobilový priemysel pôsobil na Slovensku od februára 2000.
Štátnu pomoc Molexu poskytol Daňový úrad v Košiciach a v marci 2004 ju schválil Úrad pre štátnu pomoc.  Investícia bola poskytnutá s tým, že ju firma musí využívať najmenej päť rokov. Dodržiavanie zmluvných podmienok, na základe ktorých bola zahraničným investorom poskytnutá štátna pomoc, je v čase hospodárskej krízy zvlášť zaujímavé. Ak niektorá firma zmluvné podmienky neplní, mali by nastúpiť sankcie. Najprv je však potrebné rokovať               s vedením firmy.
(Zdroj: SME)

Desať prikázaní pre recesiu

28. 1. 2009 Mnohé podniky a spoločnosti sú v problémoch. Ak si prijmú vlastné riešenie, môžu ich prekonať.
To si však vyžaduje ujasniť vlastné konkrétne problémy, uchrániť svoje kľúčové služby a zmeniť pravidlá, teda vytvoriť stratégiu, ktorá  by reagovala na súčasné výzvy a na základe ktorej je možné  získať konkurenčné výhody. V prípade problémov nestačí len rozlíšiť mieru nákladov, ale treba komunikovať                    s verejnosťou, veriteľmi a predovšetkým vlastnými zamestnancami. V recesii je možné pridržiavať sa týchto desatoro: 1. Ujasnenie  si priorít biznisu  a kľúčových služieb 
2. Ujasnenie si,  akému problému  čelíte
3. Zrozumiteľnosť a úprimnosť voči zamestnancom, veriteľom a okoliu
4. Vytrvalosť,  najmä pokiaľ ide o dialóg so zamestnancami
5. Schopnosť manažovať zmluvné vzťahy
6. Zabezpečenie stálej  hotovosti/likvidity
7. Redukcia  a kontrola nákladov 
8. Voľba vhodnej cenotvorby 
9. Meranie všetkého, nielen finančnej  výkonnosti 
10.  Poznanie stratégie a expanzia. Mnohé firmy dnes napríklad uprednostňujú pred plošným prepúšťaním skracovanie pracovného týždňa na štyri dni, predĺženie víkendov, umožnujú  zamestnancom vybrať si dočasné pracovné voľno a počas neho sa zamestnať inde. Aj na reklame a propagácii, bez toho, že by firma prestala komunikovať s okolím, sa dajú ušetriť náklady. Treba využívať e-maily, umiestňovanie článkov a informácií na webe firmy a podobne. Kríza vo svete ukázala, že výhrou je aj mať hotovosť.  Škodlivé je zatajovanie problémov, prípadne "barikádovanie sa" pred verejnosťou. Neskoro oznámené správy sú horšie, ako správy povedané načas. Podnik tým stráca kredit nielen v očiach verejnosti a zamestnancov, ale aj veriteľov. V čase recesie by nemala byť výnimkou ani spolupráca konkurentov. Ak majú rovnaké zameranie, podobné služby a dokážu vytvoriť spoločný model spolupráce, môžu ušetriť náklady napríklad aj spoločným nákupom tovaru. Podľa odborníkov je chybou, ak sa firmy už teraz strategicky nepripravujú na budúcu expanziu, stiahnu sa z trhov, ktoré sú perspektívne, respektíve sa na ne nepokúsia orientovať.
(Zdroj: HNONLINE)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Laura
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner