Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho postrehy

Ten, čo nič nerobí, nič nepokazí. A to je dôvod na odmenu.

Práca nie je nákazlivá choroba. To, že pracujú iní, ešte neznamená, že musíš pracovať aj ty.

Svadba je cena, ktorú zaplatia muži za sex. Sex je cena, ktorou zaplatia ženy za svadbu.

(Murphyho zrnká II)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.

Riadiť vlastný čas znamená snažiť sa sledovať, na čo venujete to málo času, o ktorom môžete sám rozhodovať.

Transformovať krízu na rutinu sa dá tak, že krok za krokom zaznamenáme činnosť šéfa pri prekonávaní pôvodnej krízy a spracujeme ho do pracovného postupu.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Rady podnikateľom

Kde je moľa v kožuchu, ryba na suchu, vlk v košiari, cap v záhrade a trubiroh na porade, tam sa iste škoda stane.

Pes dvoch dvorov zdochne hladom.

Na to sa musí ísť od lesa. Robin Hood radí zlodejom dreva v slovenských lesoch.

(Myšlienky bez cla)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Dobré sa rýchlo pominie, bieda akoby nemala konca.

V prvom kole vždy vyhráva krása tela. Občas dôjde aj na druhé kolo a tam jednoznačne vyhráva krása ducha. Problém je len v tom, že dnes sa nikomu nechce čakať na druhé kolo.

Kamaráta nepodtrhni skôr, ako si sám v bezpečí.

(Murphyho zákony v bájkach)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Čím je vo väčšom bezpečí ten, kto radí, tým jeho rada za menej stojí.

Dobrého veľa nebýva, zato zlé prichádza v húfoch.

Kým sa dvaja bijú, tretí si privlastňuje plody ich práce.

(Murphyho zákony v bájkach)

Cestovné kancelárie hlásia oživenie turizmu

10. 6. 2024 V prvých dvoch rokoch pandémie cestovných kancelárii prišli o približne 80 až 90 percent klientov, ročne s nimi cestovalo menej ako 230-tisíc osôb. Služby slovenských cestovných kancelárií a cestovných agentúr v roku 2023 využilo vyše 1,1 milióna osôb. V porovnaní s predchádzajúcim rokom zaznamenali 66-percentný nárast klientov a dorovnali sa tak hodnotám rokov pred pandémiou. V piatok o tom informoval Štatistický úrad. Po troch rokoch ovplyvnených pandémiou sa dostali cestovné kancelárie na čísla rekordného roku 2018, zmenila sa však štruktúra ich klientov.
"Pribudli najmä Slováci cestujúci do zahraničia, ubudlo cudzincov dovolenkujúcich na Slovensku. Bolo ich o 40 percent menej ako pred pandémiou. Pokračoval rast záujmu o exotickejšie destinácie," priblížil Štastistický úrad. V prvých dvoch rokoch pandémie cestovných kancelárii prišli o približne 80 až 90 percent klientov, ročne s nimi cestovalo menej ako 230-tisíc osôb. V nasledujúcom roku 2022 síce počet klientov prudko vzrástol, stále však dosahoval iba mierne nadpolovičné hodnoty najlepších rokov 2018 - 2019. Najväčší, trojštvrtinový podiel na organizovanom cestovnom ruchu tvorili dovolenky obyvateľov Slovenska v zahraničí. Za hranice Slovenska vycestovalo vlani organizovane 825-tisíc osôb. Medziročne počet zahraničných pobytov vzrástol o 78 percent a bol dokonca o pätinu vyšší aj v porovnaní s obdobím pred pandémiou.
Na zahraničnú dovolenku vycestovalo vlani prostredníctvom cestovnej kancelárie najviac obyvateľov Slovenska od roku 2000. Najčastejšie si vyberali destinácie Turecko, Grécko, Egypt a Tunisko," uviedla Veronika Töröková, riaditeľka odboru metodiky a syntézy podnikových štatistík Štatistického úradu. Egypt a Tunisko sa tak opäť vrátili na čelo rebríčka TOP 10 destinácií. Súčasne do týchto štyroch krajín smerovalo spolu viac ako 50 percent klientov cestovných kancelárií.
Z hľadiska dynamiky medziročného vývoja sa podľa Štatististického úradu naďalej zvyšoval záujem o exotickejšie destinácie, najmä Vietnam a Kubu, ale aj Tunisko, Kapverdy, Spojené arabské emiráty a Omán. Nárasty počtu klientov cestujúcich do týchto krajín boli niekoľkonásobné. Až 14-násobne vyšší záujem oproti predchádzajúcemu obdobiu zaznamenal Vietnam, Kuba prilákala 11-násobne vyšší počet klientov. Nákup dovoleniek prostredníctvom cestovných kancelárii do tradičných letných destinácií ako Bulharsko, Chorvátsko a Taliansko síce tiež minulý rok rástol, ale zďaleka nedosiahol predkovidovú úroveň. Záujem o tieto destinácie bol v porovnaní s rokom 2019 len približne polovičný.
zrástol aj počet klientov, ktorí prostredníctvom cestovných kancelárii cestovali v rámci Slovenska. Domáci organizovaný cestovný ruch medziročne zvýšil počty klientov o štyri percentá, na 84-tisíc osôb. Ich počet dokonca prekonal hodnoty spred pandémie (r. 2019) o viac ako desať percent. Pričinili sa o to najmä cestovné kancelárie a agentúry so sídlom v Žilinskom, Trenčianskom a Nitrianskom kraji. Najväčší, dvojnásobný nárast domácich hostí oproti roku 2019 dosiahli subjekty so sídlom v Žilinskom kraji.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Ak od vás správca pýta poplatok za ochranu osobných údajov, ohraďte sa

12. 4. 2019 Na zálohových predpisoch pribudla nová položka. Nie však v súlade so zákonom. Bez pár centov jedno euro za spracovanie a uchovávanie osobných údajov. Niekde aj viac.
Na zálohových predpisoch od niektorých správcovských spoločností pribudla v uplynulých mesiacoch nová položka. Nie je však v súlade so zákonom. GDPR je nariadenie, ktoré sa zaoberá spracovaním a uchovávaním osobných údajov. Platnosť nadobudlo v máji minulého roka. Správca však na takýto poplatok nemá nárok. "Jednoznačne nie je v súlade so zákonom, ak správca účtuje poplatok za spracovanie agendy ochrany osobných údajov vlastníkovi," informoval predseda Združenia pre lepšiu správu bytových domov Marek Perdík.
(Zdroj: ekonomika.sme.sk)

Niektoré nemocnice evidujú oveľa viac výpadkov ezdravia, ako uvádza štát

12. 4. 2019 Lekári negatívne vnímajú, že sa počas výpadkov nedostanú k funcii erecepty. Asociácia nemocníc Slovenska (ANS) eviduje viac výpadkov ezdravia ako Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI), ktoré má systém elektronického zdravotníctva na starosti. ANS to uviedla pre agentúru SITA. Reagovala tak na vyhlásenie NCZI, podľa ktorého mal systém ezdravie od začiatku roka len štyri krátkodobé výpadky.
"Technických výpadkov evidujeme v tomto roku oveľa viac. Iba počas jedného marcového týždňa (od 14. do 20. marca 2019) sme ich zaznamenali päť," uviedla ANS. Každý technický výpadok podľa asociácie výrazne komplikuje prácu zdravotníkov. Najmä v preťaženej ambulantnej sfére to vytvára zbytočný časový tlak na lekárov, ktorí následne môžu ošetriť iba nižší počet pacientov. "Výsledkom je tak nervozita na strane personálu, ako aj pacientov. Spoľahlivosť celého systému musí byť na oveľa vyššej úrovni, inak považujeme daný stav za veľmi problematický,“ zhodnotila ANS. Zväz ambulantných poskytovateľov (ZAP) uviedol, že disponuje približne rovnakými údajmi ako NCZI, teda že od začiatku roku 2019, ale najmä v priebehu marca 2019 došlo k asi štyrom niekoľkohodinovým výpadkom ezdravia. Ambulantní lekári a ich pacienti podľa ZAP negatívne a nekomfortne vnímajú predovšetkým nemožnosť používania funkcionality erecept počas výpadkov ezdravia. "Podľa nám známych informácií sa NCZI snaží aktívne hľadať a odstraňovať príčiny súvisiace s výpadkami ezdravia, ktoré sú pravdepodobne spôsobené preťaženosťou systému v spojitosti s už zastaralou technologickou platformou, na ktorej je ezdravie vyvinuté," informovala výkonná riaditeľka ZAP Zuzana Dolinková. Ambulantní lekári by podľa ZAP privítali, aby čiastkové a nekompaktné opatrenia v odstraňovaní nedostatkov ezdravia čím skôr a v záujme všetkých zainteresovaných nahradilo komplexné riešenie. Systém ezdravie je spustený od 1. januára 2018 s funkciami prístup do systému, evyšetrenie, erecept a elektronická zdravotná knižka. Základným cieľom elektronizácie zdravotníctva je zvýšiť kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti, hlavne prostredníctvom zdieľanej zdravotnej dokumentácie medzi jednotlivými zdravotníckymi pracovníkmi.
(Zdroj: ekonomika.sme.sk)

Extrémne suchá jar začína ničiť úrodu

10. 4. 2019 Zopakujú sa vlaňajšie extrémne suchá aj tento rok? Túto otázku si aktuálne kladú slovenskí poľnohospodári, ktorí hlásia nedostatok zrážok zo všetkých regiónov Slovenska. Na východe Slovenska padlo vo februári len 16 percent zrážok oproti dlhodobému priemeru a vlani práve jarné sucho spôsobilo značné škody na úrode. „Počasie bez zrážok na jednej strane neprerušuje jarné práce na poliach, na druhej strane však porasty ozimín a čerstvo zasiate zrniny čakajú na výdatný dážď, lebo sucho už na ne začína nepriaznivo pôsobiť,“ zhrnula súčasnú situáciu na poliach Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora.
Poľnohospodári zároveň naznačili, že ak bude suché počasie pokračovať, vzchádzajúce plodiny budú poškodené. Podľa Slovenského hydrometeorologického ústavu sa extrémne sucho rozširuje z východu na celé územie Slovenska. Potvrdzujú to aj informácie o intenzite sucha dostupné na webovej stránke Intersucho.sk: „Výrazné sucho sa okrem severovýchodu rozšírilo aj na Turci, Považí a Kysuciach. Sucho zasahuje až 40 percent celkovej plochy a mierne sucho je na 28 percentách plochy.“
(Zdroj: hnonline.sk)

Firmy a predajcovia objavujú ľudí vo veku 50 a viac rokov

8. 4. 2019 Ak ide o generáciu päťdesiatnikov a starších, sú marketingoví riaditelia tak trochu vo schizofrenickej situácii. Hoci si takmer všetci myslia, že si táto skupina zákazníkov zaslúži pozornosť, v skutočnosti im ju venuje iba menšia časť z nich. Táto generácia pritom do budúcnosti predstavuje veľkú kúpnu silu. Podiel firiem, ktoré dávajú aspoň časť svojho marketingového rozpočtu na špecifickú reklamu pre túto generáciu, je navyše zanedbateľný. Dosahuje iba šesť percent. Ukazuje to aktuálny prieskum agentúry Ogilvy medzi šéfmi marketingu významných firiem.
Štúdia ukazuje, že marketéri sa staršej generácii venujú spravidla len vtedy, ak majú produkt určený priamo pre nich. Takýto produkt má podľa prieskumu zhruba štvrtina firiem. Ide najmä o lieky, zdravotnícke služby, zájazdy či poistenie. Lenže aj päťdesiatnici a starší nakupujú bežné výrobky, môžu si však dovoliť dať peniaze aj na pôžitkárske veci. Klasickým príkladom, kde sa reklama míňa so skutočnými zákazníkmi, sú automobilky. „Zatiaľ čo väčšina mainstreamových značiek v reklamách cieli na mladých ľudí, prípadne rodiny s malými deťmi, väčšina individuálnych klientov prichádza z generácie 50+,“ hovorí šéf agentúry Ogilvy Ondřej Obluk.
(Zdroj: hnonline.sk)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Žofia
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner