Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Cestovné kancelárie hlásia oživenie turizmu

10. 6. 2024 V prvých dvoch rokoch pandémie cestovných kancelárii prišli o približne 80 až 90 percent klientov, ročne s nimi cestovalo menej ako 230-tisíc osôb. Služby slovenských cestovných kancelárií a cestovných agentúr v roku 2023 využilo vyše 1,1 milióna osôb. V porovnaní s predchádzajúcim rokom zaznamenali 66-percentný nárast klientov a dorovnali sa tak hodnotám rokov pred pandémiou. V piatok o tom informoval Štatistický úrad. Po troch rokoch ovplyvnených pandémiou sa dostali cestovné kancelárie na čísla rekordného roku 2018, zmenila sa však štruktúra ich klientov.
"Pribudli najmä Slováci cestujúci do zahraničia, ubudlo cudzincov dovolenkujúcich na Slovensku. Bolo ich o 40 percent menej ako pred pandémiou. Pokračoval rast záujmu o exotickejšie destinácie," priblížil Štastistický úrad. V prvých dvoch rokoch pandémie cestovných kancelárii prišli o približne 80 až 90 percent klientov, ročne s nimi cestovalo menej ako 230-tisíc osôb. V nasledujúcom roku 2022 síce počet klientov prudko vzrástol, stále však dosahoval iba mierne nadpolovičné hodnoty najlepších rokov 2018 - 2019. Najväčší, trojštvrtinový podiel na organizovanom cestovnom ruchu tvorili dovolenky obyvateľov Slovenska v zahraničí. Za hranice Slovenska vycestovalo vlani organizovane 825-tisíc osôb. Medziročne počet zahraničných pobytov vzrástol o 78 percent a bol dokonca o pätinu vyšší aj v porovnaní s obdobím pred pandémiou.
Na zahraničnú dovolenku vycestovalo vlani prostredníctvom cestovnej kancelárie najviac obyvateľov Slovenska od roku 2000. Najčastejšie si vyberali destinácie Turecko, Grécko, Egypt a Tunisko," uviedla Veronika Töröková, riaditeľka odboru metodiky a syntézy podnikových štatistík Štatistického úradu. Egypt a Tunisko sa tak opäť vrátili na čelo rebríčka TOP 10 destinácií. Súčasne do týchto štyroch krajín smerovalo spolu viac ako 50 percent klientov cestovných kancelárií.
Z hľadiska dynamiky medziročného vývoja sa podľa Štatististického úradu naďalej zvyšoval záujem o exotickejšie destinácie, najmä Vietnam a Kubu, ale aj Tunisko, Kapverdy, Spojené arabské emiráty a Omán. Nárasty počtu klientov cestujúcich do týchto krajín boli niekoľkonásobné. Až 14-násobne vyšší záujem oproti predchádzajúcemu obdobiu zaznamenal Vietnam, Kuba prilákala 11-násobne vyšší počet klientov. Nákup dovoleniek prostredníctvom cestovných kancelárii do tradičných letných destinácií ako Bulharsko, Chorvátsko a Taliansko síce tiež minulý rok rástol, ale zďaleka nedosiahol predkovidovú úroveň. Záujem o tieto destinácie bol v porovnaní s rokom 2019 len približne polovičný.
zrástol aj počet klientov, ktorí prostredníctvom cestovných kancelárii cestovali v rámci Slovenska. Domáci organizovaný cestovný ruch medziročne zvýšil počty klientov o štyri percentá, na 84-tisíc osôb. Ich počet dokonca prekonal hodnoty spred pandémie (r. 2019) o viac ako desať percent. Pričinili sa o to najmä cestovné kancelárie a agentúry so sídlom v Žilinskom, Trenčianskom a Nitrianskom kraji. Najväčší, dvojnásobný nárast domácich hostí oproti roku 2019 dosiahli subjekty so sídlom v Žilinskom kraji.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Ako získať členov vernostného klubu

13. 1. 2009 Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
 Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli. Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám. Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba málo vernostných systémov.  Predstava, že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu                       k zákazníckemu servisu. Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu dobrej kvality
- uvedomiť si, že  niektoré produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez program
-  návratnosť investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program, ktorý má hodnotu  z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by malo byť jednoduché
- zákazníci by vernostnému programu mali rozumieť.
(Zdroj: TREND)

Overovaniu eurových bankoviek treba venovať pozornosť

13. 1. 2009 Európska centrálna banka upozorňuje, že aj keď výskyt falošných eurobankoviek je vzhľadom k celkovému nárastu počtu pravých eurových bankoviek pomerne nízky, je potrebné si dávať pozor na falzifikáty. Trend vývoja zadržaných falzifikátov ukazuje, že ich počet sa môže zvyšovať.
(Zdroj: TASR)

Vo firmách režim temperovania

12. 1. 2009 Firmy, ktorých ročná spotreba plynu je viac ako 60-tisíc kubických metrov plynu museli minulý týždeň na príkaz plynárov prejsť na ôsmy odberový stupeň.
V praxi to znamenalo režim temperovania. Po obnovení dodávok a opätovných nabehnutí výrobných liniek sú  však firmy rozhodnuté  škody minimalizovať úpravou výrobných plánov alebo prijatím iných opatrení. Aby zamestnanci vedeli, kedy majú nastúpiť do práce, zaviedli niektoré firmy napríklad bezplatné telefónne linky. 
(Zdroj: HNONLINE)

Zodpovedné správanie odberateľov plynu je kľúčové pre udržanie plynulých dodávok

12. 1. 2009 Plynárenský systém sa zatiaľ vďaka zdrojom uloženým v podzemných zásobníkoch a pomoci zahraničných akcionárov SPP nezrútil. SPP však stále hľadá dodatočné zdroje dodávok zemného plynu.
V platnosti zostáva obmedzujúci odberový stupeň č. 8 a základná vykurovacia krivka č. 1, to znamená bez obmedzenia odberu plynu.  Po obnovení dodávok plynu z Ruska bude možné odberový stupeň 8 znížiť na stupeň číslo 3, ktorý znamená, že priemyselní odberatelia sa budú môcť vrátiť k štandardnému výrobnému režimu.  
(Zdroj: ATLAS)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Anton
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner