Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Cestovné kancelárie hlásia oživenie turizmu

10. 6. 2024 V prvých dvoch rokoch pandémie cestovných kancelárii prišli o približne 80 až 90 percent klientov, ročne s nimi cestovalo menej ako 230-tisíc osôb. Služby slovenských cestovných kancelárií a cestovných agentúr v roku 2023 využilo vyše 1,1 milióna osôb. V porovnaní s predchádzajúcim rokom zaznamenali 66-percentný nárast klientov a dorovnali sa tak hodnotám rokov pred pandémiou. V piatok o tom informoval Štatistický úrad. Po troch rokoch ovplyvnených pandémiou sa dostali cestovné kancelárie na čísla rekordného roku 2018, zmenila sa však štruktúra ich klientov.
"Pribudli najmä Slováci cestujúci do zahraničia, ubudlo cudzincov dovolenkujúcich na Slovensku. Bolo ich o 40 percent menej ako pred pandémiou. Pokračoval rast záujmu o exotickejšie destinácie," priblížil Štastistický úrad. V prvých dvoch rokoch pandémie cestovných kancelárii prišli o približne 80 až 90 percent klientov, ročne s nimi cestovalo menej ako 230-tisíc osôb. V nasledujúcom roku 2022 síce počet klientov prudko vzrástol, stále však dosahoval iba mierne nadpolovičné hodnoty najlepších rokov 2018 - 2019. Najväčší, trojštvrtinový podiel na organizovanom cestovnom ruchu tvorili dovolenky obyvateľov Slovenska v zahraničí. Za hranice Slovenska vycestovalo vlani organizovane 825-tisíc osôb. Medziročne počet zahraničných pobytov vzrástol o 78 percent a bol dokonca o pätinu vyšší aj v porovnaní s obdobím pred pandémiou.
Na zahraničnú dovolenku vycestovalo vlani prostredníctvom cestovnej kancelárie najviac obyvateľov Slovenska od roku 2000. Najčastejšie si vyberali destinácie Turecko, Grécko, Egypt a Tunisko," uviedla Veronika Töröková, riaditeľka odboru metodiky a syntézy podnikových štatistík Štatistického úradu. Egypt a Tunisko sa tak opäť vrátili na čelo rebríčka TOP 10 destinácií. Súčasne do týchto štyroch krajín smerovalo spolu viac ako 50 percent klientov cestovných kancelárií.
Z hľadiska dynamiky medziročného vývoja sa podľa Štatististického úradu naďalej zvyšoval záujem o exotickejšie destinácie, najmä Vietnam a Kubu, ale aj Tunisko, Kapverdy, Spojené arabské emiráty a Omán. Nárasty počtu klientov cestujúcich do týchto krajín boli niekoľkonásobné. Až 14-násobne vyšší záujem oproti predchádzajúcemu obdobiu zaznamenal Vietnam, Kuba prilákala 11-násobne vyšší počet klientov. Nákup dovoleniek prostredníctvom cestovných kancelárii do tradičných letných destinácií ako Bulharsko, Chorvátsko a Taliansko síce tiež minulý rok rástol, ale zďaleka nedosiahol predkovidovú úroveň. Záujem o tieto destinácie bol v porovnaní s rokom 2019 len približne polovičný.
zrástol aj počet klientov, ktorí prostredníctvom cestovných kancelárii cestovali v rámci Slovenska. Domáci organizovaný cestovný ruch medziročne zvýšil počty klientov o štyri percentá, na 84-tisíc osôb. Ich počet dokonca prekonal hodnoty spred pandémie (r. 2019) o viac ako desať percent. Pričinili sa o to najmä cestovné kancelárie a agentúry so sídlom v Žilinskom, Trenčianskom a Nitrianskom kraji. Najväčší, dvojnásobný nárast domácich hostí oproti roku 2019 dosiahli subjekty so sídlom v Žilinskom kraji.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Desať prikázaní pre recesiu

28. 1. 2009 Mnohé podniky a spoločnosti sú v problémoch. Ak si prijmú vlastné riešenie, môžu ich prekonať.
To si však vyžaduje ujasniť vlastné konkrétne problémy, uchrániť svoje kľúčové služby a zmeniť pravidlá, teda vytvoriť stratégiu, ktorá  by reagovala na súčasné výzvy a na základe ktorej je možné  získať konkurenčné výhody. V prípade problémov nestačí len rozlíšiť mieru nákladov, ale treba komunikovať                    s verejnosťou, veriteľmi a predovšetkým vlastnými zamestnancami. V recesii je možné pridržiavať sa týchto desatoro: 1. Ujasnenie  si priorít biznisu  a kľúčových služieb 
2. Ujasnenie si,  akému problému  čelíte
3. Zrozumiteľnosť a úprimnosť voči zamestnancom, veriteľom a okoliu
4. Vytrvalosť,  najmä pokiaľ ide o dialóg so zamestnancami
5. Schopnosť manažovať zmluvné vzťahy
6. Zabezpečenie stálej  hotovosti/likvidity
7. Redukcia  a kontrola nákladov 
8. Voľba vhodnej cenotvorby 
9. Meranie všetkého, nielen finančnej  výkonnosti 
10.  Poznanie stratégie a expanzia. Mnohé firmy dnes napríklad uprednostňujú pred plošným prepúšťaním skracovanie pracovného týždňa na štyri dni, predĺženie víkendov, umožnujú  zamestnancom vybrať si dočasné pracovné voľno a počas neho sa zamestnať inde. Aj na reklame a propagácii, bez toho, že by firma prestala komunikovať s okolím, sa dajú ušetriť náklady. Treba využívať e-maily, umiestňovanie článkov a informácií na webe firmy a podobne. Kríza vo svete ukázala, že výhrou je aj mať hotovosť.  Škodlivé je zatajovanie problémov, prípadne "barikádovanie sa" pred verejnosťou. Neskoro oznámené správy sú horšie, ako správy povedané načas. Podnik tým stráca kredit nielen v očiach verejnosti a zamestnancov, ale aj veriteľov. V čase recesie by nemala byť výnimkou ani spolupráca konkurentov. Ak majú rovnaké zameranie, podobné služby a dokážu vytvoriť spoločný model spolupráce, môžu ušetriť náklady napríklad aj spoločným nákupom tovaru. Podľa odborníkov je chybou, ak sa firmy už teraz strategicky nepripravujú na budúcu expanziu, stiahnu sa z trhov, ktoré sú perspektívne, respektíve sa na ne nepokúsia orientovať.
(Zdroj: HNONLINE)

Ministerstvo financií avizuje, že sa bude šetriť a investovať

28. 1. 2009 Kríza postihuje ekonomiky Európy viac, než sa čakalo, a tak sú príjmy z daní a odvodov ohrozené.
(Zdroj: HNONLINE)

Finančná kríza ani euro Tatrám nepomohlo

27. 1. 2009 Tatranské svahy napriek výborným snehovým podmienkam zatiaľ zívajú prázdnotou. Nepomohlo ani zníženie cien, ani euro. Na poklese sa podpísali plynová a hospodárska kríza, ale i ďalšie skutočnosti.
Turistov odlákali aj akcie rakúskych aeroliniek, hotelov a vlekov, ktoré im ponúkli až tridsaťpercentné zľavy na lyžovačku v Alpách. Rozhodnutie zahraničných turistov navštíviť Tatry však ovplyvňuje  nielen cena, ale aj spokojnosť s úrovňou služieb.  To všetko spôsobuje, že turisti Vysoké  Tatry obchádzajú, individuálna turistika stagnuje, firmy rušia pobyty. Lepšie sa darí na druhej strane Tatier v Poľsku. Masívna reklama a štátna podpora domácej turistiky je úspešná.
(Zdroj: SME)

Nájsť prácu pre ľudí z priemyslu je dnes zložité

26. 1. 2009 Kríza postihla naše hutnícke giganty Železiarne Podbrezová aj U. S. Steel. Pre ľudí z priemyslu je hľadanie práce viac ako zložité.
Kto nemá obchodné skúsenosti alebo nevie programovať zostane doma. Také sú totiž súčasné ponuky pracovných miest. Ministerstvo práce odporúča nezamestnaným  rekvalifikáciu alebo flexibilitu. Novovzniknutá Rada pre hospodársku krízu by mala zhodnotiť doterajšie opatrenia na zmiernenie dosahov krízy a mala by navrhovať nové riešenia a spôsoby, ako situáciu zlepšiť.  
(Zdroj: HNONLINE)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Laura
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner