Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Život je žart...

Muž zavolá na letisko a pýta sa: „Viete mi povedať, ako dlho trvá let odtiaľto do Paríža?“ „Moment, pane...“ „Hmmm, celkom rýchlo. Ďakujem.

Vždy si požičaj peniaze od pesimistu, pretože ten nikdy nečaká, že mu ich niekedy vrátiš.

Na policajnej stanici píše policajt zápisnicu o prepadnutí. „Mohli by ste mi povedať, ako ten útočník vyzeral?“ pýta sa policajt. „Samozrejme,“ odvetí muž. „Práve som mu to hovoril, keď ma začal mlátiť.“

(Myšlienky bez cla)
Murphyho zákonník

Rozvádzať sa kvôli sobášu s inou je zárukou, že o rok budete mať reprízu.

Všetko, čo sa v manželstve povedalo, bude raz použité proti vám.

Život je ako rebrík do kurína – krátky, celý posratý, a navyše na jeho konci čaká drevená krabica.

(Murphyho zrnká II)
O manželstve a veciach s tým súvisiacich

Ak sa vám niečo zdá by byť príliš dobré na to, aby to mohla byť pravda, nemýlite sa.

Zákon posledného slova: Žena musí mať v každej hádke posledné slovo. Ak náhodou nie, tak je to začiatok novej hádky.

Nič nie je jednoduché, ak je v tom zamontovaná žena.

(Murphyho zákonník)
Rady podnikateľom

Kde je moľa v kožuchu, ryba na suchu, vlk v košiari, cap v záhrade a trubiroh na porade, tam sa iste škoda stane.

Kto sa raz popálil, aj iskry sa bojí.

Nemá to hlavu ani pätu. Šéf firmy Achiles a spol. pri hodnotení plánu na porazenie konkurencie v Tróji.

(Myšlienky bez cla)
Zákony odkladania

Extrémy sa nakoniec vždy stretnú.

Aj ten najväčší génius nakoniec stroskotá na maličkostiach.

Už zaužívané postupy sú náchylné prežiť i napriek príchodu nových postupov.

(Murphyho Zbierka zákonov)

Cestovné kancelárie hlásia oživenie turizmu

10. 6. 2024 V prvých dvoch rokoch pandémie cestovných kancelárii prišli o približne 80 až 90 percent klientov, ročne s nimi cestovalo menej ako 230-tisíc osôb. Služby slovenských cestovných kancelárií a cestovných agentúr v roku 2023 využilo vyše 1,1 milióna osôb. V porovnaní s predchádzajúcim rokom zaznamenali 66-percentný nárast klientov a dorovnali sa tak hodnotám rokov pred pandémiou. V piatok o tom informoval Štatistický úrad. Po troch rokoch ovplyvnených pandémiou sa dostali cestovné kancelárie na čísla rekordného roku 2018, zmenila sa však štruktúra ich klientov.
"Pribudli najmä Slováci cestujúci do zahraničia, ubudlo cudzincov dovolenkujúcich na Slovensku. Bolo ich o 40 percent menej ako pred pandémiou. Pokračoval rast záujmu o exotickejšie destinácie," priblížil Štastistický úrad. V prvých dvoch rokoch pandémie cestovných kancelárii prišli o približne 80 až 90 percent klientov, ročne s nimi cestovalo menej ako 230-tisíc osôb. V nasledujúcom roku 2022 síce počet klientov prudko vzrástol, stále však dosahoval iba mierne nadpolovičné hodnoty najlepších rokov 2018 - 2019. Najväčší, trojštvrtinový podiel na organizovanom cestovnom ruchu tvorili dovolenky obyvateľov Slovenska v zahraničí. Za hranice Slovenska vycestovalo vlani organizovane 825-tisíc osôb. Medziročne počet zahraničných pobytov vzrástol o 78 percent a bol dokonca o pätinu vyšší aj v porovnaní s obdobím pred pandémiou.
Na zahraničnú dovolenku vycestovalo vlani prostredníctvom cestovnej kancelárie najviac obyvateľov Slovenska od roku 2000. Najčastejšie si vyberali destinácie Turecko, Grécko, Egypt a Tunisko," uviedla Veronika Töröková, riaditeľka odboru metodiky a syntézy podnikových štatistík Štatistického úradu. Egypt a Tunisko sa tak opäť vrátili na čelo rebríčka TOP 10 destinácií. Súčasne do týchto štyroch krajín smerovalo spolu viac ako 50 percent klientov cestovných kancelárií.
Z hľadiska dynamiky medziročného vývoja sa podľa Štatististického úradu naďalej zvyšoval záujem o exotickejšie destinácie, najmä Vietnam a Kubu, ale aj Tunisko, Kapverdy, Spojené arabské emiráty a Omán. Nárasty počtu klientov cestujúcich do týchto krajín boli niekoľkonásobné. Až 14-násobne vyšší záujem oproti predchádzajúcemu obdobiu zaznamenal Vietnam, Kuba prilákala 11-násobne vyšší počet klientov. Nákup dovoleniek prostredníctvom cestovných kancelárii do tradičných letných destinácií ako Bulharsko, Chorvátsko a Taliansko síce tiež minulý rok rástol, ale zďaleka nedosiahol predkovidovú úroveň. Záujem o tieto destinácie bol v porovnaní s rokom 2019 len približne polovičný.
zrástol aj počet klientov, ktorí prostredníctvom cestovných kancelárii cestovali v rámci Slovenska. Domáci organizovaný cestovný ruch medziročne zvýšil počty klientov o štyri percentá, na 84-tisíc osôb. Ich počet dokonca prekonal hodnoty spred pandémie (r. 2019) o viac ako desať percent. Pričinili sa o to najmä cestovné kancelárie a agentúry so sídlom v Žilinskom, Trenčianskom a Nitrianskom kraji. Najväčší, dvojnásobný nárast domácich hostí oproti roku 2019 dosiahli subjekty so sídlom v Žilinskom kraji.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Súperenie autobusov a vlakov sa zostrí

22. 2. 2010 Kolísanie cien pri cestovaní autobusmi môže nahrať do kariet najväčšiemu konkurentovi autobusovej dopravy – železnici. Súperenie vlakov a autobusov sa pravdepodobne zostrí. V prvom mesiaci roku však zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa počet cestujúcich vlakmi zvýšil.
Mýto však pravdepodobne bude mať dosah na diaľkovú autobusovú dopravu. Zavedenie mýta pre autobusy je však spravodlivé. Vlaky za každý kilometer používania koľajníc platia už roky. Je načase, aby autá a autobusy platili za cesty. Aj v cestnej doprave by mal platiť rovnaký meter ako v železničnej.
(Zdroj: PRAVDA)

Slováci šetria

19. 2. 2010 V súčasnosti sú Slováci opatrnejší v míňaní. To sa v minulom roku odrazilo na výraznejšom náraste finančného bohatstva domácností. V porovnaní s obyvateľmi okolitých krajín majú síce pomerne menej úspor, sú však aj menej zadlžení. Zdá, že Slováci a Česi neradi žijú na dlh.
Na krízu domácnosti reagovali znížením spotreby a zvýšením svojho sklonu k úsporám, napriek tomu, že schopnosť dosahovať úspory sa znížila. Slováci a Česi v rámci EÚ čerpajú aj najmenej úverov. Najviac zadlžení sú Dáni, ktorých záväzky presahujú 130 %. Obyvatelia SR bohatstvo sústreďujú do nefinančného majetku, ktorý má väčšie zastúpenie ako v mnohých iných krajinách. Napríklad oproti Čechom vlastnia o 40 % viac bytových jednotiek. V porovnaní s krajinami západoeurópskeho regiónu Slováci sú 16 % nad priemerom. Dôveru spotrebiteľov a ich výdavkové správania v domácnostiach strednej a východnej Európy narušil narastajúci finančný stres. Sprísnenie úverových podmienok a neistota v príjmoch a zamestnaneckých vyhliadkach patrili k hlavným dôvodom úpravy schémy spotreby domácností v stredo a východoeurópskom regióne.
(Zdroj: HNONLINE)

Ďalšie investície pre Slovensko

18. 2. 2010 Na Slovensko smerujú ďalšie spoločnosti, ktoré pôsobia v oblasti spotrebnej elektroniky a dodávatelia pre našich už existujúcich investorov. Potvrdil to štátny tajomník ministerstva hospodárstva. Konkrétne podmienky sú však v štádiu rokovaní.
Na Slovensko by mal prísť taiwanský výrobca elektroniky AU Optronics, ktorý by mal postaviť v Trenčíne závod na LCD panely za vyše 190 miliónov eur a zamestnať 1300 pracovníkov. V súčasnosti je potrebné udržať prílev zahraničných investorov. Slovensko je pre nich podľa Andrewa Cahna, výkonného riaditeľa britskej spoločnosti UK Trade and Investment veľmi atraktívne a v budúcnosti by malo byť ešte atraktívnejšie. Pozíciu Slovenska v tomto roku i v tých nasledujúcich ratingové agentúry hodnotia pozitívne, a považujú ich za najlepšie z krajín V4. V kvalite podmienok na podnikanie by sme mali predbehnúť všetky štáty strednej a východnej Európy. Jedným z pilierov úspešnosti krajiny je kvalitné školstvo, na atraktívnosti by nám malo pridať aj zníženie hranice investícií na poskytovanie pomoci a odstránenie administratívnych prekážok v biznise. Problémom zostáva aj imidž našej krajiny. Briti napríklad vedia, že existuje Rakúsko, Nemecko a možno Česko, ale nepoznajú Slovensko. Ak chceme priťahovať nových investorov, musíme sa zviditeľniť. Prvoradá je konkurencieschopnosť. Dôležitým faktorom, ktorý treba zmeniť, je celkový prístup inštitúcií, súkromných i štátnych, v oblasti etiky, efektívnosti a vymožiteľnosti práva. Ďalšími krokmi by malo byť aj zvýšenie podpory strategických a technologických centier a rozvoj cestovného ruchu.
(Zdroj: HNONLINE)

Slovnaft zvýšil objem predaja ropných výrobkov

18. 2. 2010 Napriek hospodárskej recesii a globálnemu pretlaku ponuky ropných produktov na trhoch sa podarilo skupine Slovnaft v roku 2009 medziročne zvýšiť predaj rafinérskych výrobkov na exportných trhoch o 5,6 %. Na celkovej predaji skupiny Slovnaft tak export predstavoval podľa hovorcu spoločnosti 74,6 %.
Skupina Slovnaft tak vďaka exportu napriek pretrvávajúcej ekonomickej kríze zvýšila celkový objem predaja ropných výrobkov v roku 2009 o 1,1 %. Na domácom trhu predaj v roku 2009 medziročne klesol o 11,2 %. Napriek tomu, že i objem predaja výrobkov sa medziročne zvýšil, tržby z ich predaja v minulom roku v porovnaní s rokom 2008 klesli až o 32 %. Podľa hovorcu sú hlavným faktorom poklesu tržieb nižšie kótované ceny ropných výrobkov. V roku 2009 prevádzková strata skupiny Slovnaft dosiahla 62,1 milióna eur v porovnaní so ziskom 55,4 milióna eur v roku 2008. Prevádzkovú stratu ovplyvnil najmä nepriaznivý vývoj externého prostredia v dôsledku globálnej ekonomickej krízy, najmä v podobe výrazne nižších kótovaných cien palív. V prípade motorovej nafty, ktorá tvorí približne polovicu tržieb skupiny Slovnaft, bol prepad spracovateľských marží (tzv. crack spreadov) oproti minulému obdobiu zaznamenaný o 68 %, čo výrazne ovplyvnilo prevádzkový výsledok. Naopak, k zlepšeniu došlo v petrochemickom segmente, ktorý v porovnaní s rokom 2008 zredukoval prevádzkovú stratu o 21,5 milióna eur. V roku 2009 vzrástol zahraničný predaj polymérov v roku 2009 o 10,2 %, zatiaľ čo predaj na domácom trhu mierne poklesol o 0,1 %. Vplyv nepriaznivého externého prostredia v štvrtom štvrťroku 2009 naďalej pretrvával, k čomu sa pridal aj sezónny pokles predaja ako i vplyv jednorazových položiek. V týchto podmienkach sa skupina Slovnaft naďalej sústredila na systematické opatrenia v snahe znížiť vplyv hospodárskej recesie. V tomto mimoriadne ťažkom prostredí sa skupine Slovnaft podarilo nielen znížiť prakticky všetky prevádzkové náklady a udržať si trhové pozície doma i v okolitých krajinách, ale zachovala si i finančnú stabilitu.
(Zdroj: HNONLINE)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Xénia
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner