Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Banky postupne znižujú sadzby hypoték, avšak zmeny sú skôr kozmetické

28. 8. 2024 Pre záujemcov o kúpu nehnuteľnosti sa ani po poklese sadzieb dostupnosť bývania nemení. Úverové limity žiadateľom totiž ostávajú nezmenené. Uviedol to finančný analytik Swiss Life Select Pavel Škriniar. „Banky postupne pristupujú k znižovaniu sadzieb. Hypotéky sú od začiatku prázdnin lacnejšie už v ČSOB, Prima banke, Tatra banke i Slovenskej sporiteľni. O nutnom poklese sadzieb sa síce hovorí od začiatku roka, no zmeny sú skôr kozmetické než rázne," priblížil Škriniar. Doplnil, že úverové limity žiadateľom ostávajú aj po znížení sadzieb nezmenené. Podľa Škriniara to, či banka bude ponúkať sadzbu 4 % alebo 5 %, pri najobľúbenejších fixáciách nebude mať vplyv na výšku hypotéky.
„Niečo iné bude, ak sadzby klesnú pod 4 %. Vtedy sa totiž zníži aj testovacia úroková sadzba. Pri úrokoch nad 4 % je pri krátkych fixáciách výška testovacej sadzby vo výške 6 %, pri úrokoch pod 4 % sa rovná súčtu sadzby a 2 %," vysvetlil Škriniar.
Analytik spresnil, že najobľúbenejšie fixácie úrokových sadzieb sú troj - až päťročné. Ak by však žiadateľ mal záujem o desať - a viacročnú fixáciu, mohol by podľa Škriniara získať vyšší úver.
„Vyšší úrok znamená vyššiu splátku, no v prípade dlhších fixácií sa znižuje testovacia úroková sadzba. Vďaka tomu je možné žiadateľovi ponúknuť vyšší úver, ktorý sprístupní nehnuteľnosť podľa jeho predstáv," uviedol Škriniar s tým, že podmienky hypotekárnych úverov a porovnanie ponúk bánk je dobré konzultovať s licencovaným nezávislým finančným sprostredkovateľom.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Tisíce domácností zaplatia za plyn viac

17. 1. 2017 Od nového roka mali Slováci odoberať zemný plyn lacnejšie až o 2,6 percenta ročne. Zlacnenie však nepocítia všetci zákazníci.
Štátny regulátor od nového roka zásadne mení rozdelenie taríf na odber plynu. Štyri tarify sa rozšíria na osem. A to bude pre tisíce ľudí znamenať, že si za plyn zaplatia viac. Najviac na zmenu doplatia veľké domácnosti, ktoré odoberajú viac ako štyritisíc kubíkov plynu ročne. Čiže tí, ktorí plynom aj kúria. Podľa šéfredaktorky portálu energia.sk Lenky Ferenčákovej sa zdražovanie plynu kvôli novej vyhláške regulačného úradu dotkne mnohých domácností. Dodala, že ich môžu byť až tisícky. Nespokojnosť a hnev. Drahší plyn a zmätok medzi odberateľmi. Presne to so sebou priniesla novinka z dielne štátneho regulátora, ktorá platí od začiatku tohto roka. Na základe novej vyhlášky sa zásadne zmenilo členenie domácností do taríf na odber plynu. Doterajšie štyri skupiny sa rozdelili hneď do ôsmich. Čo znamená, že domácnosti, ktoré doteraz spadali do jednej tarify, sa môžu od januára nájsť v novej. Nepatrná zmena má hneď niekoľko háčikov, na ktoré môžu ľudia „doplatiť“. Napríklad stúpajú poplatky.
zdroj: hnonline.sk

Benzín je najdrahší za 18 mesiacov

13. 1. 2017 Po novom roku sa vodiči na benzínových pumpách dočkali výrazného zdraženia benzínu a nafty. Dnes teda môžeme povedať, že tankujeme najdrahšie pohonné látky za posledného 1,5 roka.
Len liter nafty zdražel za posledný mesiac o viac ako päť centov. A práve výrazné zdraženie diesla robí škrt cez rozpočet dopravným firmám. Ak má spoločnosť napríklad desať kamiónov a každý najazdí mesačne desaťtisíc kilometrov, zdraženie nafty o jediný cent jej zvýši mesačné náklady o 280 eur. A zdraženie o päť centov až o 1 400 eur. To spôsobuje problémy najmä tým autodopravcom, ktorí nemajú v zmluvách s čerpačkami ošetrené palivové príplatky a kopírujú tak vývoj na trhoch, hovorí Andrej Fekete zo združenia autodopravcov Česmad.
zdroj: hnonline.sk

Španieli predstavili veľkú investíciu na Slovensku.

13. 1. 2017 Pôvodom španielska spoločnosť Gestamp dnes na ministerstve hospodárstva potvrdila investíciu v Nitre za 133 miliónov eur. Firma u nás plánuje vybudovať závod s rozlohou 42 400 metrov štvorcových, ktorý má do roku 2021 vytvoriť 229 pracovných miest. Vyrábať bude hliníkové komponenty pre automobilový priemysel. Štát pomôže investorovi dotáciou deväť miliónov.
Hoci sa táto investícia doposiaľ spájala hlavne s príchodom Jaguaru Land Rover na Slovensko, plány pre budúci závod siahajú i mimo hraníc Slovenska. Nábor zamestnancov sa už podľa Riberasa na Slovensku začal. Priemerný hrubý mesačný plat by sa mal v závode pohybovať okolo 1400 eur. Spoločnosť Gestamp patrí s 95 priemyselnými závodmi, pričom ďalších šesť je vo výstavbe, a s vyše 33 000 zamestnancami medzi najväčších svetových výrobcov v automobilovom priemysle. Nový závod v Nitre má byť v poradí už desiatym novým závodom Gestampu za posledné štyri roky. S výrobou by sa malo pod Zoborom začať už v polovici roka 2018. Gestamp už na Slovensku pôsobí prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Edscha, ktorej automotive závod zamestnáva vo Veľkom Mederi vyše 170 ľudí.
zdroj: hnonline.sk

D3 až v roku 2026

9. 1. 2017 Hnev a rozhorčenie. Také sú pocity firiem, ktoré už asi desať rokov čakajú na novú diaľnicu cez Kysuce. Hoci pred niekoľkými mesiacmi rezort dopravy ubezpečoval, že diaľnica D3 cez Kysuce bude dokončená v roku 2023, v novej správe Národnej diaľničnej spoločnosti sa už píše o roku 2026. A ostré reakcie spoločností, pre ktoré je nové cestné spojenie kľúčové na seba nenechali dlho čakať.
Približne desať rokov by sa už podľa pôvodných plánov malo jazdiť po diaľnici D3, vedúcej zo Žiliny cez Kysuce až do Českej republiky a Poľska. Miesto toho sa dnes hovorí o čakaní na takmer ďalšie desaťročie. A rovnako dlho čaká na spomínaný úsek diaľnice žilinská automobilka Kia. Cesta cez Kysuce je pre Kiu kľúčová. Kvôli exportu i dodávkam tadiaľ prechádza denne takmer dvesto kamiónov. Dopravné nehody pritom nie sú na tomto úseku kvôli jeho preťaženiu výnimočné.
zdroj: hnonline.sk
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Jarolím
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner