Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Ako sa správajú veci - VIII. večer

Ak aj máte veľa záujmov, tak naozaj vynikajúci môžete byť iba v jednom z nich.

Z dvoch možných udalostí nastane vždy tá menej priaznivá.

Veci sa zlepšujú len preto, aby sa vzápätí mohli neopraviteľne pokaziť.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphyho zákonník

Pár minút po tom, ako podpíšete so zahraničným partnerom zmluvu o pôžičke, zmenia kurz koruny vo váš neprospech.

Získaná skúsenosť je priamo úmerná vzniknutej škode.

Čo je tvoje, to je moje, a čo je moje, do toho ťa nič.

(Murphyho zrnká II)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

O čo bezpečnejšie miesto, o to rýchlejšie vás oberú.

Priateľ vám najlepšie pomôže s tým, čo vôbec nepotrebujete.

Nezáleží na tom, aká je skutočnosť, ale ako sa javí ostatným.

(Murphyho zákony v bájkach)
Bezproblémové riadenie - IV. večer

Pod tlakom vonkajších okolností sa môže aj zo všeobecne neschopnej osoby stať osoba schopná.

Absolútna prispôsobivosť v sebe obsahuje prísľub neschopnosti.

Každý v organizácii stúpa dovtedy po rebríčku hierarchie, kým sa nevyškriabe na post, na ktorý sa nehodí.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Manželstvo je podnik

Najhoršie je, keď vypukne panika a všetci sa tlačia von. Vtedy žiadne argumenty nezaberajú, ak len za argument nepovažujeme poriadne zaucho.

Pani Kohnová vstúpi do nočného baru a pýta sa čašníka: „Prosím vás, nie je tu môj manžel?“ „Nie je, madam,“ úslužne odpovedá čašník. „Ale veď ani neviete, ako sa volá a hneď mi odpovedáte, že tu nie je!“ „Tu nikdy nie je žiadny manžel, madam“ odpovedá sucho čašník.

Manželstvo je omyl, ktorého by sa mal dopustiť každý muž. (Kessel)

(Zrnká úsmevu)

Automobilky márne bojujú s pomalým a drahým vývojom softvéru

14. 6. 2023 IT pracovníci nadobúdajú na význame. Prestupy top pracovníkov IT v automobilkách veľakrát pripomína prechody futbalových elít medzi veľkoklubmi. A tí, ktorí všetko riadia zo šéfovských postov zase častokrát končia „na lavičke“ rovnako rýchlo ako neúspešní futbaloví tréneri kvôli nezvládnutému vedeniu tímu. Nová doba stavia softvér na samotný piedestál dôležitosti. S ohľadom na prechod k elektromobilom a ich špecifikám sa mení štruktúra firiem a IT špecialisti sa stávajú tými, od ktorých závisí ich budúci úspech.
Všetci tak prechádzajú na to, s čím ako prvá začala americká automobilka Tesla, píše iDNES.cz. Snažia sa navrhnúť softvérovú platformu, jednotnú elektronickú architektúru a spoľahlivé pripojenie k automobilovému cloudu. Vyvíjajú aj digitálne funkcie pre autá, vrátane asistenčných systémov vodiča, štandardizovanej platformy infotainmentu, softvérových funkcií pre prepojenie pohonných jednotiek, technológie podvozku a nabíjania, rovnako ako nové digitálne ekosystémy a zázemie pre digitálne služby v autách a okolo neho. Teda veľmi široké spektrum funkcií, ktoré sa vzhľadom na technologický pokrok mimoriadne rýchlo vyvíja. A niektoré čínske značky – najmä Nio – rýchlo zachytili tento trend.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Lízing pri šrotovnom nie je úplne vylúčený

11. 3. 2009 Nárok na štátnu dotáciu majú aj tí motoristi, ktorí si nechali auto zlikvidovať už deviateho marca, napriek tomu, že niektoré administratívne detaily sa doťahovali až 10. marca.
Predaj áut sa môže rozbehnúť až po podpísaní príslušných zmlúv, tak ako je to deklarované vo výnose. Výnos ministerstva o vyplácaní  šrotovného nepodporuje lízing. Vyžaduje priamy vzťah medzi tou osobou, ktorá nové auto kupuje a stane sa jeho majiteľom a tou, ktorá dala zošrotovať staré. Ak si však lízingové spoločnosti svoje podmienky dokážu upraviť tak, aby majiteľom nového auta už od začiatku lízingu bol motorista (teraz sa ním stáva až po splatení lízingu), šrotovné by sa mohlo využívať aj v tomto prípade.  Asociácia lízingových  spoločností bude ešte s ministerstvom o šrotovnom rokovať.
(Zdroj: HNONLINE)

Pokles výroby na Slovensku

10. 3. 2009 Štatistici taký vysoký pokles priemyselnej výroby na Slovensku, aký bol v januári toho roku, nezaznamenali od roku 1999.
Postihnuté sú všetky odvetvia priemyslu s výnimkou dodávok energií. Najvýraznejší pokles zaznamenala výroba dopravných prostriedkov.  V januári sa výrazne znížila aj stavebná produkcia.
Rovnaký vývoj dát za priemysel sa očakáva aj vo februári. K čiastočnému zlepšeniu dopytu môže dôjsť pri automobiloch vďaka šrotovnému.
Pre priemysel je kľúčové, aby sa zlepšila situácia v západnej Európe. Vládnymi výdavkami sa ekonomika dá krátkodobo povzbudiť, no ich cena v podobe dlhu bude podľa niektorých analytikov veľká.
Oproti očakávanim analytikov došlo k vyššiemu prepadu stavebnej výroby. To len potvrdzuje vážnosť situácie, do ktorej sa slovenská ekonomika dostáva.
(Zdroj: SME)

Rada na prekonanie krízy

9. 3. 2009 Jeden z troch najúspešnejších predajcov 20. storočia, Mexičan Sergio Zyman, radí firmám počas krízy zmeniť marketing.

Ak vo firme stagnuje marketing, stagnuje všetko. Mnohé firmy podcenili realitu a tešili sa z toho, že umelo rástli. To však nemôže byť donekonečna. Bohužiaľ, mnohé to zistili až teraz, v čase krízy.
Pravidlo jedna - neuvádzať nové,  ale venovať sa starým
Problémom spoločností je, že zvyšujú tlak na spotrebiteľov, aby kupovali ich výrobky. To je zlé. Firmy pri dnešnej obrovskej konkurencii na trhu musia nechať slobodnú voľbu  na spotrebiteľovi. Musia sa naučiť ako čeliť rizikám a modernizovať svoje produkty. Nie uvádzať nové, ale venovať sa starým. To súvisí aj s vnútorným rastom firmy a so základmi, na ktorých je firma vybudovaná. Zlepšovať treba to, na čo je zákazník zvyknutý a s čím je spokojný.
Pravidlo dva - mať strategický plán ale sústavne analyzovať nové možnosti
V súčasnosti má až 30 % firiem nadbytočnú ponuku. V minulosti prevládajúci  trend, že ponuka bola nižšia ako dopyt, umožňoval dvíhať ceny a vyrábať aj zbytočné produkty. Dnes je to presne naopak. Ponuka je príliš vysoká, kým dopyt takmer žiadny. To je cena, ktorú firmy zaplatili za to, že sa koncentrovali na krátkodobé ciele, ktoré im mali priniesť zisky v krátkom čase.
Pravidlo tri - starý produkt meniť vtedy, keď nespĺňa svoj účel
V biznise nejde za každú cenu o boj v kreativite.  Nové nápady nemusia vždy byť tie najlepšie. Minimálne je to vždy finančne náročnejšie ako modernizácia staršieho produktu. Ak je spotrebiteľ spokojný so zabehnutým produktom, nie je dôvod  meniť ho a uvádzať nový.  Meniť produkt treba len  v tom prípade, ak by starý nespĺňal svoj účel. Inovácia v inom prípade nefunguje.
Čo robiť v čase krízy
Premyslieť si ciele a zrealizovať ich skôr, ako konkurencia. Každá firma si musí urobiť analýzu, pre akú časť trhu sú jej produkty určené a zamerať sa na to, aby ich na už existujúcom trhu spotrebitelia kupovali za aktuálnu cenu. To, čo môže firmu v súčasnom období zničiť, je účasť na novom trhu. Kríza nie je vhodný čas, kedy presviedčať spotrebiteľov, aby kupovali práve naše produkty a za naše ceny.
Väčšiu šancu na prežitie majú firmy, ktoré sa orientujú na malé trhy.
Ako pozdvihnúť predaj
Pochopiť, čo zákazníci i koneční spotrebitelia skutočne chcú a čo skutočne potrebujú. Veľmi dôležité je nejakým spôsobom oddeliť a odlíšiť sa od ponuky svojich najväčších konkurentov. Keď sa tieto potreby spoja, stane sa firma  pre svojich spotrebiteľov výnimočná.
Vyhráva ten, kto včas a správne demonštruje svojim zákazníkom to, ako používať produkty a dokáže ich  vo väčšej miere predávať konečným spotrebiteľom.
(Zdroj: HNONLINE)

Štátna zľava na kúpu nového auta zabrala

9. 3. 2009 Pomoc štátu sa už odzrkadľuje aj v praxi. Odkedy vláda rozhodla o šrotovnom, predajcovia zaznamenali takmer dvestopercentný nárast návštevnosti. V niektorých predajniach si vďaka šrotovnému začali klienti dokonca nové autá už aj objednávať.
Podľa predajcov zatiaľ nie je  technicky úplne doriešené preukazovanie likvidácie starého auta. Obávajú sa, že niektorí kupujúci  môžu doklad o zošrotovaní starého auta sfalšovať, na čo by neskôr doplatil predajca. Dotiahnutie technických detailov by sa malo uskutočniťzajtra.
Rada pre záujemcov o kúpu  nového auta s príspevkom
- overte si, či staré auto spĺňa podmienky
- odhláste staré auto z evidencie
- zájdite s ním do šrotovne a vypýtajte si doklad o likvidácii
- tento doklad predložte pri kúpe nového auta
- distribútor auto predá za cenu zníženú o 1 000  alebo 2 000 €
- preplatenie 1 000 alebo 1 500 € si bude distribútor následne nárokovať od štátu
Podmienky, ktoré musí spĺňať auto na zošrotovanie pre príspevok
- auto bolo vyrobené pred 1. januárom 1999
- auto bolo zaregistrované najneskôr 31. decembra 2008 na meno žiadateľa o príspevok
- auto sa musí dať identifikovať podľa čísla karosérie
Príspevok sa vzťahuje na kúpu  nových áut, ktoré
- nemajú  najazdených viac ako 6 000 kilometrov
- neboli uvedené do prevádzky pred viac ako polrokom
- nestoja viac ako 25 000 eur
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Roland
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner