Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Firma a práca

Čím viac času spotrebujete na vykazovanie toho, čo ste urobili, tým menej času zostane na to, aby ste niečo naozaj urobili. Ideálny stav dosiahnete vtedy, keď spotrebujete všetok váš čas vykazovaním, prečo ste nič neurobili.

Šéf vám vždy bez problémov uzná, že mýliť sa je ľudské, ale nikdy vám neodpustí.

Kým potrebujete reklamu, tak na ňu nemáte, keď si ju konečne môžete dovoliť, tak ju už nepotrebujete.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Ako si komplikovať život - II. večer

Ak by bolo lacnejšie kúpiť nové zariadenie, podnik zo zásady bude opravovať staré.

Neodstrániteľná chyba sa odhalí vždy až pri výstupnej kontrole.

Môžete stokrát dokázať nepravdivosť lživého výroku, aj tak sa vždy nájde niekto, kto mu uverí.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Informácie pre šéfa

Poriadny dlh je na nezaplatenie.

Zháňanie informácií vždy trvá dlhšie, ako sa pôvodne očakávalo.

Naproti tomu každá informácia, ktorú sa vám nepodarilo načas získať, ktorú sa vám nepodarilo načas získať, sa ukáže byť stopercentne správnou.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Človek a hlúposť

Hlúposť je dedičná, môžete ohlúpnuť z vlastných detí.

Hlúposť sa nedá odstrániť peniazmi, vzdelaním alebo zákonom.

Tam, kde je hlúposť dostatočným vysvetlením, netreba hľadať iné vysvetlenia.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphyho vynálezy

Vodotesné čajové vrecko ušetrí nervy všetkým, ktorí prácne lovia čajové vrecko na dne čajníka.

Nehlučný budík neničí nervy vyzváňaním o šiestej ráno, keď sa človeku chce najviac spať.

Nepotopiteľná kotva je neoceniteľná v prípade, keď s už loď potápa. Ostane z nej aspoň niečo, čo sa dá speňažiť v zberných surovinách.

(Murphyho zrnká II)

Ako rozdeliť svoje financie medzi akcie a dlhopisy?

27. 3. 2024 Budujete si investičné portfólio? Jedným z prvých rozhodnutí, ktoré budete musieť urobiť je, vybrať si koľko zo svojich peňazí chcete investovať do akcií a dlhopisov. Správna odpoveď bude závisieť od mnohých faktorov, ako je napríklad úroveň vašich investičných skúseností, vek, či investičná filozofia, ktorej sa chcete držať. Pri dlhodobom investovaní sa investori stretávajú s pojmom strategická alokácia aktív. Táto investičná stratégia určuje, aké percento vašich investícií by malo byť v akciách a aké v dlhopisoch. Pozrime sa na tieto obľúbené investičné nástroje bližšie.
Porovnanie akcií a dlhopisov
Obidva finančné nástroje môžu zvýšiť hodnotu vášho majetku, no spôsob, akým to robia a výnosy, ktoré ponúkajú, sú veľmi odlišné.
1) Vlastný kapitál vs. dlh
Vlastný kapitál je najobľúbenejším likvidným finančným aktívom (investícia, ktorú možno ľahko premeniť na hotovosť). Spoločnosti často vydávajú akcie, aby získali hotovosť na rozšírenie svojich operácií. Investori naopak získavajú príležitosť ťažiť z budúceho rastu a úspechu spoločnosti.
Nákup dlhopisov znamená vydanie dlhu, ktorý musí byť splatený spolu s úrokmi. Investovaním do dlhopisov nezískavate žiaden vlastnícky podiel v spoločnosti. V skutočnosti iba uzatvárate dohodu, že spoločnosť alebo vláda musí v priebehu vopred stanoveného času zaplatiť fixný úrok, ako aj sumu istiny.
2) Kapitálové zisky vs. fixný príjem
Akcie a dlhopisy generujú príjmy rozdielnym spôsobom. Ak chcete zarobiť peniaze z akcií, budete ich musieť predať za vyššiu cenu, ako ste zaň pôvodne zaplatili, čím dosiahnete zisk. Kapitálový zisk môžete využiť ako príjem alebo ho reinvestovať.
Dlhopisy zasa generujú hotovosť prostredníctvom pravidelného vyplácania úrokov. Frekvencia distribúcie úrokov sa môže líšiť, no najčastejšie sú úroky vyplácané kvartálne alebo raz za polroka. V niektorých prípadoch môžu byť úroky vyplatené na konci doby splatnosti dlhopisov.
Dlhopisy je možné predávať aj na trhu s kapitálovým ziskom, no pre mnohých konzervatívnych investorov je na týchto nástrojoch najatraktívnejší predvídateľný fixný príjem. Podobne, niektoré typy akcií ponúkajú fixný príjem, ktorý sa viac podobá dlhu ako majetku, no zvyčajne nejde o zdroj hodnoty akcií.
3) Inverzná výkonnosť
Ďalším dôležitým rozdielom medzi akciami a dlhopismi je to, že majú tendenciu mať inverzný vzťah z hľadiska ceny. Keď ceny akcií rastú, vo väčšine prípadov ceny dlhopisov klesajú, a naopak.
Z historických porovnaní, keď ceny akcií rastú a viac ľudí ich nakupuje (aby zarobili na tomto raste), ceny dlhopisov klesajú, nakoľko dochádza k poklesu dopytu. Naopak, keď ceny akcií klesajú, investori sa snažia uchýliť k tradičným investíciám s nižším rizikom a výnosom, za ktoré sú považované práve dlhopisy. Preto dopyt po nich rastie, čo následne zvyšuje aj ceny.
Výkonnosť dlhopisov je tiež úzko prepojená s výškou úrokových sadzieb. Ak si napríklad kúpite dlhopis s výnosom 2 % môže sa stať cennejším, keď úrokové sadzby klesnú, pretože novo emitované dlhopisy budú mať nižší výnos, ako váš dlhopis. Na druhej strane vyššie úrokové sadzby môžu znamenať, že novo vydané dlhopisy budú mať vyšší výnos ako tie vaše, čím sa zníži dopyt po vašom dlhopise a následne aj jeho hodnota...
B
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Štát zaplatil vyše štyristo miliónov eur za diaľnicu R1

19. 10. 2015 Súkromná rýchlostná cesta R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou vyšla štát od roku 2011 spolu na 411 miliónov eur. Toľko za ňu zaplatilo ministerstvo dopravy na splátkach odvtedy, čo sa dali v roku 2011 do užívania prvé úseky cesty.
Rýchlostná cesta R1 je vybudovaná a prevádzkovaná ako PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva). Ide o prvý a doteraz jediný takýto dopravný projekt na Slovensku, tvoria ho úseky z Nitry po Tekovské Nemce a obchvat Banskej Bystrice. Cestu postavila a teraz ju udržiava spoločnosť Granvia, ktorej platí štát ročné splátky. Tie sa pohybujú na úrovni približne 120 miliónov eur.
zdroj: hnonline.sk

Analytici upozorňujú na predražený obchvat Bratislavy

13. 10. 2015 Podľa analýzy je výstavba D4 predražená. Dôvodom majú byť údaje, ktoré rezort použil pri vyčíslení nákladov na stavbu projektu ako PPP. Tie označil inštitút za skreslené. Ministerstvo sa však bráni, ide o útok pred nadchádzajúcimi voľbami.
Diaľničný obchvat Bratislavy by nás podľa predpokladov mal vyjsť na 4,5 miliardy eur, súkromníkom by sme sa tak zaviazali, že ho budeme splácať 30 rokov. Zmluva však ešte nie je podpísaná. Nultý obchvat Bratislavy má odbremeniť kolabujúcu dopravu v Bratislave. Nemusí byť však tým najlepším riešením. zdroj: hnonline.sk

Nová investícia v Brne ponúka príležitosť aj slovenským IT-čkárom

5. 10. 2015 Konica Minolta otvorila prevádzku prvého výskumného a vývojového R&D centra v Európe. Investícia nadväzuje na otvorenie inovačného centra BIC (Business Innovation Centre) Konica Minolta, ktoré sa tu uskutočnilo tento rok v marci.
eho úlohou je vyhľadávanie aktívnych obchodných príležitostí, zber nápadov a prianí od zákazníkov a vznik nových obchodných modelov. Na základe zadania od BIC sa špecialisti R&D centra následne postarajú o technologický vývoj a realizáciu inovačných riešení. Obe brnenské centrá by mali do troch rokov zamestnávať viac ako 100 IT odborníkov.
zdroj: hnonline.sk

Aerolinka Ryanair bude lietať aj do Bruselu

1. 10. 2015 Bratislava bude mať od 1. apríla budúceho roka priame letecké spojenie s Bruselom. Írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair bude pravidelnú linku na hlavné bruselské letisko Zaventem prevádzkovať šesťkrát týždenne okrem soboty.
Ryanair bude v letnom letovom poriadku od konca marca budúceho roka prevádzkovať z Bratislavy osemnásť pravidelných liniek. Plánuje pritom týždenne 78 spiatočných letov. Okrem spojenia do Bruselu oproti tohtoročnej letnej sezóne pridá aj linku do Manchestru s troma letmi v týždni.
Novinkou bude aj pravidelné spojenie do Berlína na letisko Schönefeld so siedmimi letmi v týždni. Túto linku začne Ryanair prevádzkovať už 27. októbra tohto roku počas zimného letového poriadku.
zdroj: hnonline.sk
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Edita
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner