Murphy radí
Rady podnikateľom
Ako si kto ustelie, tak bude ležať. Reklamný slogan, ktorý vymyslel známy výrobca postelí Prokrustos.
Opakovanie je matkou múdrosti. Povedala ozvena.
Kto sa bojí, nech nechodí do lesa.
(Myšlienky bez cla)
Informácie pre šéfa
Ak sa vám zdá, že dostávate od života menej, ako vám prináleží, o chvíľu zistíte, že máte viac, ako si zaslúžite.
Všetko je relatívne. Žobrák, ktorý je v otrhaných šatách, je otrhaný žobrák. Boháč v otrhaných šatách nie je otrhaný žobrák, ale originálny človek.
Ak je teoretická pravdepodobnosť, že získate stopercentne spoľahlivú informáciu, blízka jednej, tak v skutočnosti je rovná nule.
(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Človek a spoločnosť
Nepočúvajte prosby slabších. Nemali by ste dosť času na vyhovenie príkazom silnejších.
Poznať históriu ľudstva a predsa ním nepohŕdať je syzifovská robota.
Príroda sa bojí ľudstva a pokúša sa brániť všetkými prostriedkami.
(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Odvaha tárať
Ešte aj pivo má zlú chuť, ak ho predpisuje lekár.
Ak lekár určí diagnózu, to ešte neznamená, že ju vie aj liečiť.
Bohovia síce medzi sebou vedú vojny, ale sami v nich nebojujú – na to majú ľudí.
(Murphyho Zbierka zákonov)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer
Vyložiť na činnosť naraz menej času ako je minimum, je bohapustým mrhaním času.
Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.
Krátke časové úseky, aj keď ich je veľký počet, sú nanič, pretože sa neustále začína od začiatku.
(Murphyho zákony po poslednej novele)