Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Život je žart...

Muž zavolá na letisko a pýta sa: „Viete mi povedať, ako dlho trvá let odtiaľto do Paríža?“ „Moment, pane...“ „Hmmm, celkom rýchlo. Ďakujem.

Hlas v telefóne: „Vy ste si objednali budenie na 6,30?“ Rozospatý hlas odpovedá: „Eeeeech... áno...“ „Tak potom rýchlo šup-šup von z postieľky, je pol desiatej!“

Na policajnej stanici píše policajt zápisnicu o prepadnutí. „Mohli by ste mi povedať, ako ten útočník vyzeral?“ pýta sa policajt. „Samozrejme,“ odvetí muž. „Práve som mu to hovoril, keď ma začal mlátiť.“

(Myšlienky bez cla)
Murphyho zákony a komentáre

Pokazí sa vždy to, čo práve najviac potrebuješ.

Niekedy spôsobia škodu človeku veci a niekedy si vystačí sám.

Druhá najhoršia vec na svete je neistota. Tou prvou je istota.

(Murphyho zrnká II)
Kde končí pozemská púť

Na to, že v živote nič nie je zadarmo, si už človek zvykol. Ale na to, že bez peňazí nemôže človek ani zomrieť, si budeme musieť ešte len zvykať.

Človek počas svojej pozemskej púte narobí svojim blízkym často starosti. A zo zotrvačnosti v tejto zábave pokračuje aj po smrti.

Do staroby som sa staral, aby som dobre žil, v starobe o to, aby som dobre umrel.

(Zrnká úsmevu)
Ako sa správajú veci - VIII. večer

Ak urobíte z odvolania alebo preradenia pracovníka rozsudok smrti, tak za chvíľu budete správcom cintorína.

Ak sa vyskytne ozaj výnimočná situácia, tak pre ňu netreba vymýšľať detailné pravidlá riešenia, ale postupovať pragmaticky.

Ak vieš rozoznať dobrú radu od zlej, vôbec nie si na radu odkázaný.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Ako si komplikovať život - II. večer

To, čo sa má točiť, sa točí vždy opačným smerom ako sa očakávalo.

Každý zákazník sa snaží porušiť prevádzkové podmienky, uvedené v technickom popise.

Návrh na montáže a údržbu nového zariadenia sa stratí už pri preberacom konaní.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Výška platu sa podľa prieskumu nezmenila u takmer 28 percent opýtaných aj napriek inflácii

30. 1. 2024 Vyššie životné náklady sa zamestnávatelia snažili pokryť u 21,5 percenta respondentov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Endered, o ktorom informoval Trumpeter. Čiastočne prilepšené dostalo 50,8 percenta opýtaných. Napriek tomu však uviedli, že prilepšenie k platu nebolo dostačujúce. Je chvályhodné, že väčšina zamestnávateľov aspoň čiastočne zohľadnila zvýšené náklady na život, či už formou zvýšenia platu alebo formou iných zamestnaneckých benefitov. Nie každý zamestnávateľ si to mohol dovoliť.
Nasledovali pracovné prostredie a kultúra firmy (28,1 percenta), pracovná rovnováha a flexibilita (24,1 percenta), možnosti profesionálneho rozvoja (23,9 percenta), spätná väzba a hodnotenie práce (18,7 percenta) a stotožnenie sa s víziou, cieľmi a stratégiou spoločnosti (7,2 percenta). Najžiadanejším nefinančným benefitom, a to u 70 percent opýtaných, je príspevok na stravovanie aspoň v optimálnej výške 7,80 eura.
V prieskume sa zamestnanci vyjadrili aj k tomu, či sa cítia pre svojho zamestnávateľa dôležití. V tomto smere nemalo 43,1 percenta opýtaných žiaden pocit a nevedelo to vyhodnotiť. Ďalších 27 percent respondentov cíti, že je pre svojho zamestnávateľa dôležitých a 10,2 percenta veľmi dôležitých. Dojem, že nie sú dôležití, uviedlo 7,5 percenta respondentov a 2,2 percenta označilo, že nie sú vôbec dôležití.
Väčšina účastníkov prieskumu sa v roku 2024 neobáva zhoršenia svojej pracovnej situácie. Svoje pracovné očakávania hodnotilo 30,8 percenta respondentov pozitívne. Veľmi pozitívne očakávania má 15,1 percenta zamestnancov a neutrálne 43,7 percenta.
Najdôležitejším faktorom pri zmene práce by bol v roku 2024 plat. Túto možnosť vybralo v prieskume 84,3 percenta opýtaných. Nepeňažné benefity považuje za dôležité 54 percent respondentov a 37,5 percenta opýtaných oceňuje prístup nadriadeného...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Tretí pilier sa zotavuje

27. 7. 2009 Zotavujúce sa svetové finančné a akciové trhy sa pozitívne odrazili aj na dobrovoľnom treťom dôchodkovom pilieri.
Prečítajte si aj:
(Zdroj: HNONLINE)

Možnosť okamžitého zrušenia registrácie platiteľa DPH

27. 7. 2009 Živnostníci a podnikatelia, ktorí sa v tomto roku zaregistrovali ako platitelia DPH a ich obrat už nepresahuje novú výšku hranice pre registráciu platnú od začiatku júla, môžu požiadať daňový úrad o okamžité zrušenie registrácie.
Podmienku výšky obratu za posledných najviac dvanásť mesiacov však musia splniť. Výška obratu sa od začiatku júla zvýšila z 35-tisíc €  49 790 €. 
(Zdroj: HNONLINE)

Dlhšia podpora v nezamestnanosti - d

24. 7. 2009 Od januára sa predĺži doba, počas ktorej dostávajú prepustení ľudia podporu v nezamestnanosti.
Doterajšia polročná lehota bude u ľudí, ktorí odpracovali viac ako desať rokov dlhšia o dva mesiace. Tí, ktorí odpracovali už pätnásť rokov, sa budú môcť spoliehať na dávku deväť mesiacov.
Na tomto kroku sa včera dohodlo ministerstvo práce a odborári.  Predbežnú dohodu bude musieť ešte schváliť tripartita.
(Zdroj: HNONLINE)

Daňové riaditeľstvo vystríha pred podozrivými telefonátmi

23. 7. 2009 Daňová správa SR zaznamenala v poslednom období podozrivé telefonáty na mobilné čísla daňových subjektov.
Neznáma osoba sa v nich  predstavuje ako zamestnanec daňového úradu a telefonicky vyžaduje poskytnutie osobných údajov o daňovom subjekte. Z uvedeného dôvodu upozorňuje všetky daňové subjekty, že Daňová správa SR týmto spôsobom osobné údaje nespracúva a odporúča  daňovým subjektom, aby vo svojom vlastnom záujme telefonicky neposkytovali žiadne osobné údaje.   



Daňová správa SR zaznamenala v poslednom období podozrivé telefonáty na mobilné čísla daňových subjektov, v ktorých sa neznáma osoba predstavuje ako zamestnanec daňového úradu a telefonicky vyžaduje poskytnutie osobných údajov o daňovom subjekte. Z uvedeného dôvodu upozorňuje všetky daňové subjekty, že Daňová správa SR týmto spôsobom osobné údaje nespracúva a odporúča  daňovým subjektom, aby vo svojom vlastnom záujme telefonicky neposkytovali žiadne osobné údaje.   
HNONLINE
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Želmíra
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner