Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Na čo má človek rozum

Zastaví žobrák boháča na ulici pýta si almužnu. Prečo radšej nejdete pracovať! Veď máte obe ruky aj nohy zdravé! Hádam si ich mám nechať kvôli pár drobným odrezať?

Keď je dobre, nerozoznáte príslušníka jedného národa od druhého. Až keď je zle, poznáte Slováka podľa nadávania, Čecha podľa frflania, Nemca podľa disciplíny a Žida podľa toho, že mu nikdy nie je zle, vie sa totiž vynájsť v každej situácii.

Ľudí delíme na chudobných a bohatých, múdrych a hlúpych. Mať okolo seba samých chudobných je často deprimujúce. Ale mať okolo seba len samých hlupákov, to už radšej ísť do pekla. Je to síce miesto, kde neustále horí oheň, vo vzduchu je cítiť síru a ostanú sa tam všetci tí, ktorí zhrešili – cudzoložníci, modloslužobníci, pokrytci, nadutci a nehanebnice. Ale všimnite si, že o žiadnych hlupákoch v pekle sa nikto nezmieňuje...

(Zrnká úsmevu)
Ja nič, to Murphy

Keď sa konečne podarí všetko úplne popísať, objaví sa niečo, čo to všetko úplne zmení.

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

Aj keď pochopíte princíp, ktorý hýbe vesmírom, ženská logika pre vás navždy zostane tajomstvom.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Nebo je v nebi

O Bohu je známe, že je všemohúci a vševediaci. Napriek tomu sa nikdy nemieša do obchodov, ktoré robia medzi sebou smrteľníci. Zlé jazyky tvrdia, že preto, lebo raz sa už popálil.

A čo to, pán Kohn, že vaša pani tak náhle zomrela? Čo jej bolo? Ale, ja ani sám neviem. Takto v noci ma zobudí a vraví: „Ty, Max, mne akosi nie je dobre.“ No a ja som jej povedal: „Ale, Sára, a komu je dnes dobre?!“

Narieka chorý Kohn: Cítim, že sa blíži moja posledná hodina! Sára, daj mi ešte pohár vody! Vody? Ale veď ty si vodu nikdy nemohol zniesť! No áno, ale na smrteľnej posteli sa teba pomeriť aj s úhlavným nepriateľom!

(Zrnká úsmevu)

Sociálne služby po zmenách

5. 10. 2021 Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 219/2014 Z. z. o sociálnej práci a o podmienkach na výkon niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bol predložený v súlade s Plánom legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky s cieľom zvýšiť dostupnosť služieb krízovej intervencie, potreby zlepšiť legislatívny rámec a financovanie poskytovania sociálnych služieb a zrovnoprávniť ich poskytovateľov.
Cieľom predkladaného vládneho návrhu zákona je vytvoriť právne podmienky pre zvýšenie finančnej podpory na spolufinancovanie sociálnych služieb vo vybraných zariadeniach sociálnych služieb krízovej intervencie, poskytovanej zo štátneho rozpočtu prostredníctvom kapitoly Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR a zaviesť určovanie (valorizáciu) výšky tejto finančnej podpory na príslušný kalendárny rok nariadením vlády SR, a to v záujme zabezpečenia dostupnosti a udržateľnosti sociálnych služieb krízovej intervencie. Tieto zariadenia sociálnych služieb poskytujú sociálne služby krízovej intervencie najmä ľuďom bez domova a fyzickým osobám ohrozených správaním iných osôb, t. j. aj osobám prežívajúcim násilie vo svojej domácnosti, kde zabezpečenie udržateľnosti a dostupnosti tejto sociálnej služby je v rámci zabezpečenia ich základných životných podmienok osobitne naliehavým. Poskytovaním sociálnej služby v zariadeniach krízovej intervencie, zabezpečením prístrešia, ide o realizáciu ústavného práva každého na zabezpečenie základných životných podmienok, ktoré garantuje štát.
V časti právnej úpravy súvisiacej so zavádzaním Informačného systému sociálnych služieb sa pristupuje k zmene doterajšieho registra poskytovateľov sociálnych služieb na register sociálnych služieb, v ktorom bude príslušným vyšším územným celkom vo svojom územnom obvode vedená každá sociálna služba príslušného druhu a formy podľa miesta jej poskytovania, čím sa reaguje na problémy aplikačnej praxe pri vedení registra podľa doterajšej právnej úpravy a súčasne sa zabezpečuje efektívnosť a zrozumiteľnosť vedenia tohto registra pre verejnosť. Zároveň sa v záujme komplexnosti údajov o sociálnych službách v informačnom systéme upravuje obsah a rozsah vybraných evidencií, ktoré v ňom budú vedené a súčasne sa zavádza nový druh evidencie vedený poskytovateľom sociálnej služby - evidencia žiadostí o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby podmienenej odkázanosťou, čím sa vytvárajú právne podmienky pre získavanie relevantných údajov o reálnom dopyte po vybraných sociálnych službách a ich dostupnosti.
Precizuje sa právna úprava vzniku povinnosti obce a vyššieho územného celku poskytovať neverejným poskytovateľom sociálnych služieb finančné príspevky na spolufinancovanie sociálnej služby podľa tohto zákona. Navrhovaná právna úprava, vzhľadom na problémy interpretačnej a aplikačnej praxe, explicitne ustanovuje právnu možnosť pre odkázanú fyzickú osobu, ktorej sa už poskytuje sociálna služba neverejným poskytovateľom, avšak bez finančnej podpory z verejných prostriedkov podľa tohto zákona (t. j. bez finančného príspevku na prevádzku poskytovanej sociálnej služby (FPP), resp. pri domácej opatrovateľskej službe, aj bez finančného príspevku pri odkázanosti fyzickej osoby na pomoc inej fyzickej osoby pri úkonoch sebaobsluhy (FPO), kedykoľvek aj počas poskytovania tejto sociálnej služby neverejným poskytovateľom, prejaviť svoj záujem o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby novo už s finančnou podporou jej poskytovania z verejných prostriedkov. To znamená, že fyzická osoba môže kedykoľvek, i počas poskytovania sociálnej služby, požiadať o poskytnutie alebo zabezpečenie tejto sociálnej služby príslušnou obcou, resp. vyšším územným celkom, a to po zabezpečení realizácie práva tejto fyzickej osoby touto obcou, resp. vyšším územným celkom na informovaný výber poskytovateľa tejto sociálnej služby, novo už s finančnou podporou poskytovania tejto sociálnej služby z verejných prostriedkov poskytovaním finančných príspevkov na spolufinancovanie tejto sociálnej služby v pôsobnosti obce a vyššieho územného celku podľa tohto zákona.
K

Zjednodušená daňová evidencia pre živnostníkov

18. 3. 2009 Zaviedol ju zákon č. 60/2009 Z. z., ktorým sa od 1. marca 2009 zmenil a doplnil zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov.
Zjednodušenú daňovú evidenciu môže viesť podnikateľ - fyzická osoba, ktorý nezamestnáva žiadnych zamestnancov, jeho príjmy nie sú vyššie ako 170 tisíc  € a  pri príjmoch uplatňuje preukázateľné daňové výdavky.
Daňovník, ktorý vedie zjednodušenú daňovú evidenciu podľa § 6 ods. 14 zákona o dani z príjmov nemá povinnosť vykonávať inventarizáciu, zostavovať účtovnú závierku, uzatvárať a otvárať účtovné knihy a vyhotovovať účtovné výkazy, oceňovať majetok reálnou hodnotou, zostavovať účtovný odpisový plán a vyčíslovať kurzové rozdiely. Daňovník nie je považovaný za účtovnú jednotku v zmysle zákona o účtovníctve a nie je povinný viesť účtovníctvo.
Ak daňovník porušil  podmienky pre vedenie zjednodušenej daňovej evidencie v priebehu zdaňovacieho obdobia, bude ju viesť už len v tom zdaňovacom období, v ktorom podmienky porušil. V bezprostredne nasledujúcom zdaňovacom období zákon tomuto daňovníkovi umožňuje rozhodnúť, či bude viesť účtovníctvo podľa zákona o účtovníctve alebo zjednodušenú daňovú evidenciu podľa § 6 ods. 10 zákona o dani z príjmov.
(Zdroj: HNONLINE)

Pošta 31. marca predĺži otváracie hodiny

18. 3. 2009 V posledný možný deň podávania daňových priznaní, teda 31. marca, predĺži Slovenská pošta otváracie hodiny. Daňovníci budú mať na 108 poštách na Slovensku na poslanie daňových priznaní viac času.
Aspoň jedna pošta s predĺženým časom bude zákazníkom k dispozícii v každom okresnom meste. Vlani mala pošta  dlhšie otvorených pobočiek len 14.
Podrobnejšie informácie o predĺžení otváracích hodín je možné si vyhľadať na internetovej stránke Slovenskej pošty www.posta.sk.
Tlačivá  daňových priznaní sú dostupné na  daňových úradoch aj na internetovej stránke DR SR, na ktorej ich je ich možné aj priamo vyplniť.
(Zdroj: SME)

Zamestnanci dúfajú, že sa ich zmrazenie príjmov nedotkne

17. 3. 2009 Hoci všetci vedia, čo sa deje v ekonomike, keď príde reč na ich príjem, dúfajú do poslednej chvíle, že ich sa to dotkne len okrajovo.
Podľa analytikov úspechom bude, ak reálne platy tento rok vôbec stúpnu. Tí, ktorí sa pripravovali až na dvojciferné nárasty príjmov budú vo väčšine sklamaní. Prieskum mzdových očakávaní ukazuje, že najviac dúfajú, že sa ich zmrazenie platov nedotkne, uchádzači o prácu.
Analytička Poštovej banky si myslí, že ľudia v odvetviach s najvyšším poklesom tržieb uprednostnia možnosť zostať v práci i za rovnaký plat ako vlani.
Najviac postihnuté budú sektory s vysokým pomerom osobných nákladov a tržieb, napr. stavebníctvo, kde mzda z tržieb tvorí takmer štvrtinu. Vysoké podiely na tržbách majú aj zamestnanci v doprave, poštách a telekomunikáciách.
(Zdroj: SME)

Vyššie vzdelanie je na trhu konkurenčná výhoda

16. 3. 2009 Kríza mieša trhom práce. Mnohé pracovné miesta zanikajú, mnohé sú voľné a mnohé aj vznikajú a budú vznikať. Pri ich obsadzovaní budú mať prednosť pripravení ľudia.
Najdôležitejšie sú v súčasnosti investície do vzdelania, do svojho ľudského kapitálu. Vďaka tomu človek zvýši svoju uplatniteľnosť na trhu práce.
Firmy sa dnes snažia znižovať najmä mzdové náklady, pretože tie sú vysokou nákladovou položkou. Je pre dobré, keď zamestnanec toho vie čo najviac.
Možností je veľa, treba si však správne zvoliť. Predovšetkým je treba získané vedomosti využiť v praxi čo najskôr. Väčšina z tých, ktoré sa nevyužívajú sa zhruba po pol roku stratí.
Pri výbere príslušného druhu školenia si preto treba urobiť prieskum trhu a žiadaných pozícií, či dohodu  s konkrétnym zamestnávateľom  na pracovnej zmluve po absolvovaní preškolenia. Žiadaní sú účtovníci a ekonómovia, istý džob ponúka školstvo.
Človek, ktorý stratil prácu, väčšinou odsúva akékoľvek výdavky, aj tie na vzdelanie, na lepšie časy. V takom prípade je možné využiť štátom platené rekvalitikačné kurzy či e-learning. Dnes je už na internete naozaj všetko a internetové kurzy bývajú veľmi kvalitné. Zvážiť treba aj šance na získanie vysokoškolského vzdelania. Pre nových študentov sú školy čoraz otvorenejšie. Mnohé ponúkajú bezplatné denné alebo externé bakalárske štúdium v trvaní troch rokov. 
(Zdroj: HNONLINE)
október 2025
T po ut st št pi so ne
40 29 30 1 2 3 4 5
41 6 7 8 9 10 11 12
42 13 14 15 16 17 18 19
43 20 21 22 23 24 25 26
44 27 28 29 30 31 1 2
45 3 4 5 6 7 8 9
Dnes má meniny Levoslav
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner