Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphy a byrokrati

Čím menší vplyv máš, tým dlhšie ťa nechajú čakať.

Základný zákon byrokracie hovorí, že: Čo nie je na papieri, to neexistuje.

Tuctový človiečik si zaslúži tuctovú metódu obsluhy.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Nevytesané pravdy - I. večer

Ak na tom nezáleží, tak na tom naozaj nezáleží.

Ak zmenou nemáte čo stratiť, netreba sa nad ňou vzrušovať.

Pravdepodobnosť, že sa niečo stane, je nepriamoúmerná tomu, nakoľko je žiaduce, aby sa tak stalo.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Hlúposti sa medze nekladú

Keď nemáš nič, zle je, keď máš priveľa, je ešte horšie.

Je zdraviu škodlivé hovoriť iné, ako chcú počuť mocní. Kto chce byť "in" riadi sa vekmi osvedčeným pravidlom: "Kam vietor, tam plášť."

Najľahšie sa daruje to, čo ti nepatrí. Ide o pradávnu obyčaj, ktorá dnes prežíva renesanciu, a ktorú niektorí dokonca zlepšili tak, že predávajú, čo im nepatrí.

(Murphyho zákony v bájkach)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Čo nebije priamo do očí, zostane nepovšimnuté.

Umenie nie je upútať na seba pozornosť, ale vyhnúť sa následkom.

Pekné prázdne hlavy často využijú tie chytrejšie hlavy.

(Murphyho zákony v bájkach)
Mnoho je na svete mocného...

Ak dokážem dobre vychádzať so zlou ženou, je pre mňa hračkou vychádzať dobre s ostatnými ľuďmi. (Sokrates)

Viac nás ničí vlastné pochlebníctvo, ako cudzie. (Seneca)

Nepoctivosť nikdy nenechá oddýchnuť si toho, v koho srdci prebýva. (Cicero)

(Myšlienky bez cla)

Reklama a dary z pohľadu ZDP

2. 3. 2020 Jedným zo spôsobov ako si môže podnikateľ fyzická osoba, ako aj právnická osoba zvýšiť svoje príjmy a znížiť základ dane vplyvom uplatnenia daňového výdavku je uplatniť si výdavky na reklamu alebo reklamné predmety, ktoré propagujú daňovník a alebo jeho činnosť.
Reklamná činnosť je aj jedným zo spôsobov, ako sa prezentovať voči svojim zákazníkom. Podnikateľ si môže uplatniť výdavky na reklamu a na reklamné predmety. Samostatnou kapitolou sú výdavky, ktoré vynaloží podnikateľský subjekt na reprezentáciu. Podnikateľ môže poskytnúť aj dary ale len v zákonom stanovených podmienok.
Výdavky na reklamné predmety môžu byť daňovým výdavkom ovplyvňujúcim základ dane daňovníka iba v prípade, že sa jedná o reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 eur za jeden predmet. Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.
U právnických osôb hodnota poskytnutých darov nespĺňa definíciu daňového výdavku. Poskytnutý dar predstavuje položku zvyšujúcu výsledok hospodárenia pri jeho transformácii na základ dane v podanom daňovom priznaní PO.





júl 2025
T po ut st št pi so ne
27 30 1 2 3 4 5 6
28 7 8 9 10 11 12 13
29 14 15 16 17 18 19 20
30 21 22 23 24 25 26 27
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
Dnes má meniny Margita
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner