Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Informácie pre šéfa

Zháňanie informácií vždy trvá dlhšie, ako sa pôvodne očakávalo.

Ak sa vám zdá informácia nepravdivou, tak je nepravdivá.

Najprekvapivejšou informáciou je tá, ktorá hovorí, že veci sú také, ako majú byť.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Ako si komplikovať život - II. večer

Keď ste si už istí, že s vaším postupom budú všetci súhlasiť, niekto sa postaví proti.

V každom súbore dát chýba práve ten údaj, bez ktorého sa nedá rozhodnúť.

Keď sa chyba konečne odhalí a opraví, zistí sa, že to vôbec nebola chyba.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphyho múdre pravdy

Tam, kde múdry potrebuje odvahu, hlúpemu stačí šťastie.

Nič nie je natoľko pokazené, aby sa to nedalo ešte pokaziť, takže zhoršovanie vecí nie je v konečnom dôsledku ničím ohraničené.

Každé vyriešenie známeho problému v sebe skrýva nové problémy.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Úvod k Murphyho večerom

Murphológia uči zdravému skeptimiczmu, pravda s dodatkom, že človeku aj zdravý skepticizmus bude "figu" platný - niektorý z nespočetných Murphyho zákonov ho aj tak dobehne.

Múdreho fajka inšpiruje a hlupákovi nahrádza cumlík.

Ak vidíte niekoho od pľúc nadávať, určite ide o jehodného z dlhého radu obdivovateľov Murphyho zákonov, ktorý si overil platnosť zákona: Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Človek očami klasikov

Medzi ľuďmi sa nič nešíri rýchlejšie ako klebeta.

Kto odrazu naháňa dvoch zajacov, nielenže nechytí jedného z nich, ale často nechytí ani jedného.

Na tej istej lúke vôl hľadá trávu, pes zajaca a bocian jaštericu.

(Myšlienky bez cla)

Reklama a dary z pohľadu ZDP

2. 3. 2020 Jedným zo spôsobov ako si môže podnikateľ fyzická osoba, ako aj právnická osoba zvýšiť svoje príjmy a znížiť základ dane vplyvom uplatnenia daňového výdavku je uplatniť si výdavky na reklamu alebo reklamné predmety, ktoré propagujú daňovník a alebo jeho činnosť.
Reklamná činnosť je aj jedným zo spôsobov, ako sa prezentovať voči svojim zákazníkom. Podnikateľ si môže uplatniť výdavky na reklamu a na reklamné predmety. Samostatnou kapitolou sú výdavky, ktoré vynaloží podnikateľský subjekt na reprezentáciu. Podnikateľ môže poskytnúť aj dary ale len v zákonom stanovených podmienok.
Výdavky na reklamné predmety môžu byť daňovým výdavkom ovplyvňujúcim základ dane daňovníka iba v prípade, že sa jedná o reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 eur za jeden predmet. Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.
U právnických osôb hodnota poskytnutých darov nespĺňa definíciu daňového výdavku. Poskytnutý dar predstavuje položku zvyšujúcu výsledok hospodárenia pri jeho transformácii na základ dane v podanom daňovom priznaní PO.





jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Adriána
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner