Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Sláva a peniaze...

Čo je hodné toho, aby to bolo vykonané, je tiež hodné toho, aby to bolo vykonané poriadne. (Chesterfield)

Kto vie víťaziť na ľuďmi, je mocný. Kto vie víťaziť nad sebou, je neprekonateľný. (Laub)

Nič neprekvapí ľudí viac ako zdravý rozum a jasné jednanie. (Ralph Waldo Emerson)

(Myšlienky bez cla)
Murphy o láske

Všetkého moc škodí. Aj lásky. Cnosť potrestá sama seba.

Nedomáhajte sa pravdivých informácií o svojom manželskom partnerovi.

Neskoro doručená informácia môže byť príčinou rozvodu.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Človek a úspech

Najnebezpečnejšie na šplhaní sa hore nie sú spolupracovníci, po ktorých hlavách idete hore, ale to, že posledné kroky robíte v hmle, takže sa môže stať, že cez vrchol prejdete bez zastávky dole.

Nakoniec bude úspešný ten, kto predposledný urobí chybu.

Úspech, práve tak ako neúspech, je vecou náhody.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Čim je človeku lepšie, tým menej myslí na zadné kolieska.

Ľahšie je zmeniť výzor sto ľudí ako povahu jedného z nich.

Pri zlej konštelácii vecí človeku skríži plány aj mravec.

(Murphyho zákony v bájkach)
Murphyho rady

Starý mládenec je muž, ktorý prepásol príležitosť znechuť znechutiť život jednej žene.

Bohatstvo plodí závisť, chudoba zas nenávisť – a teraz si človeče, vyber!

S manželkou je to ako s pištoľou. Keď ju máš dlhšiu dobu, máš chuť strieľať.

(Murphyho zrnká II)

Reklama a dary z pohľadu ZDP

2. 3. 2020 Jedným zo spôsobov ako si môže podnikateľ fyzická osoba, ako aj právnická osoba zvýšiť svoje príjmy a znížiť základ dane vplyvom uplatnenia daňového výdavku je uplatniť si výdavky na reklamu alebo reklamné predmety, ktoré propagujú daňovník a alebo jeho činnosť.
Reklamná činnosť je aj jedným zo spôsobov, ako sa prezentovať voči svojim zákazníkom. Podnikateľ si môže uplatniť výdavky na reklamu a na reklamné predmety. Samostatnou kapitolou sú výdavky, ktoré vynaloží podnikateľský subjekt na reprezentáciu. Podnikateľ môže poskytnúť aj dary ale len v zákonom stanovených podmienok.
Výdavky na reklamné predmety môžu byť daňovým výdavkom ovplyvňujúcim základ dane daňovníka iba v prípade, že sa jedná o reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 eur za jeden predmet. Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.
U právnických osôb hodnota poskytnutých darov nespĺňa definíciu daňového výdavku. Poskytnutý dar predstavuje položku zvyšujúcu výsledok hospodárenia pri jeho transformácii na základ dane v podanom daňovom priznaní PO.





júl 2025
T po ut st št pi so ne
27 30 1 2 3 4 5 6
28 7 8 9 10 11 12 13
29 14 15 16 17 18 19 20
30 21 22 23 24 25 26 27
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
Dnes má meniny Libuša
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner