Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Človek a veci

Ak má prísť niečo dobré, tak toho bude málo.

Očakávané javy nikdy nesplnia očakávanie.

Aj keď sa to už dávno pokazilo, ešte sa to môže zdať byť v poriadku.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Životné pravdy

Ak existuje možnosť urobiť chybu, skôr či neskôr bude chyba urobená.

Až na konci života zistíte, že ste sa po celý čas driapali na nesprávny vrchol.

Keď sa zdá, že už nemôže byť horšie, bude.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Všeobecné ustanovenia

Nevŕtajte do vecí – pokazia sa aj samy!

Matka príroda je macocha.

Proti tým, čom vám chcú dobre, niet ochrany.

(Murphyho zákonník)
O podnikateľoch

Nestačí, ak vyhráte. Ešte treba, aby ostatní prehrali.

Ak sa všetko hrnie oproti vám, ste v nesprávnom prúde.

Čakanie na šťastie sa líši od čakania na smrť len v tom, že smrti sa dočkáte skôr.

(Murphyho zákonník)
Kolíska práva

Vytráca sa všetka spravodlivosť, ak každému nie je dovolené mať to, čo je jeho.

Dane sú nervy štátu.

Nijaký zákon nie je dosť výhodný pre všetkých.

(Myšlienky bez cla)

Reklama a dary z pohľadu ZDP

2. 3. 2020 Jedným zo spôsobov ako si môže podnikateľ fyzická osoba, ako aj právnická osoba zvýšiť svoje príjmy a znížiť základ dane vplyvom uplatnenia daňového výdavku je uplatniť si výdavky na reklamu alebo reklamné predmety, ktoré propagujú daňovník a alebo jeho činnosť.
Reklamná činnosť je aj jedným zo spôsobov, ako sa prezentovať voči svojim zákazníkom. Podnikateľ si môže uplatniť výdavky na reklamu a na reklamné predmety. Samostatnou kapitolou sú výdavky, ktoré vynaloží podnikateľský subjekt na reprezentáciu. Podnikateľ môže poskytnúť aj dary ale len v zákonom stanovených podmienok.
Výdavky na reklamné predmety môžu byť daňovým výdavkom ovplyvňujúcim základ dane daňovníka iba v prípade, že sa jedná o reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 eur za jeden predmet. Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.
U právnických osôb hodnota poskytnutých darov nespĺňa definíciu daňového výdavku. Poskytnutý dar predstavuje položku zvyšujúcu výsledok hospodárenia pri jeho transformácii na základ dane v podanom daňovom priznaní PO.





jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Karolína
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner