Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Typy ľudí - VI. večer

Riešenie ľubovoľného jednoduchého problému možno efektívne znemožniť tým, že sa o ňom bude dostatočne dlho schôdzovať.

Ak chceš povedať dôležité veci, nikdy ich nehovor dopredu.

Čím drahšia je realizácia plánu, tým menšia je šanca ho zastaviť - a to aj vtedy, ak dodatočne vyjde najavo, že je nepotrebný.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Život s Murphyho zákonmi

Ak nejde o život, nejde o nič,

Nikdy v živote nie je natoľko zle, aby nemohlo byť ešte horšie.

Nech budete robiť čokoľvek, aj tak sa najhoršia možná konštelácia raz musí vyskytnúť.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.

Hlavným prínosom odborného pracovníka nie je produkcia hmotných vecí, ale generovanie nových myšlienok a odovzdávanie znalostí.

Opakujúca sa kríza je dôkazom nedbalosti a lenivosti šéfa.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphyho rady

Ten, koho považujeme za blbca my, považuje za blbca nás. Ide o to nevyvraždiť sa.

Bohatstvo plodí závisť, chudoba zas nenávisť – a teraz si človeče, vyber!

Nevydávajte sa kvôli peniazom! Budete si musieť odrobiť každú korunu.

(Murphyho zrnká II)
Zákony sexu

Jediný spôsob, ako si udržať muža, je držať ho v náručí.

Je výhodnejšie byť krásna ako rozumná, pretože priemernému mužovi to lepšie vidí, ako myslí.

Bohužiaľ, dnes po prvýkrát v histórii ľudstva je sex pre človeka nebezpečnejší ako fajčenie.

(Murphyho Zbierka zákonov)

Reklama a dary z pohľadu ZDP

2. 3. 2020 Jedným zo spôsobov ako si môže podnikateľ fyzická osoba, ako aj právnická osoba zvýšiť svoje príjmy a znížiť základ dane vplyvom uplatnenia daňového výdavku je uplatniť si výdavky na reklamu alebo reklamné predmety, ktoré propagujú daňovník a alebo jeho činnosť.
Reklamná činnosť je aj jedným zo spôsobov, ako sa prezentovať voči svojim zákazníkom. Podnikateľ si môže uplatniť výdavky na reklamu a na reklamné predmety. Samostatnou kapitolou sú výdavky, ktoré vynaloží podnikateľský subjekt na reprezentáciu. Podnikateľ môže poskytnúť aj dary ale len v zákonom stanovených podmienok.
Výdavky na reklamné predmety môžu byť daňovým výdavkom ovplyvňujúcim základ dane daňovníka iba v prípade, že sa jedná o reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 eur za jeden predmet. Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.
U právnických osôb hodnota poskytnutých darov nespĺňa definíciu daňového výdavku. Poskytnutý dar predstavuje položku zvyšujúcu výsledok hospodárenia pri jeho transformácii na základ dane v podanom daňovom priznaní PO.





jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Žaneta
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner