Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Manželstvo je podnik

Pred svadbou maj oči otvorené, po svadbe ich privri. (Fuller)

Susedov trávnik sa nám vidí vždy zelenší ako náš. (Židovské príslovie)

Napriek neodškriepiteľnému pokroku v emancipácii žien, vďaka ktorému už ženy vedia fajčiť ako muži, piť ako muži i nadávať ako muži, sa v jednom pokrok nepohol ani o krok dopredu: mladé dievča treba vydať, zatiaľ čo mladého muža vydávať netreba...

(Zrnká úsmevu)
Prečo máme radi informáciu?

Užitočné informácie treba z človeka vytĺkať, neužitočné ho utlčú.

Kto chce prežiť, musí sa správať ako rímske husi – vedieť, kedy zagágať a kedy držať zobák.

Cena informácie sa mení podľa toho, na ktorej strane kontajnera sa nachádzate.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho zákony a komentáre

Niekedy spôsobia škodu človeku veci a niekedy si vystačí sám.

Ak si postavíte vysoké ciele, padnete na zem z výšky. Ak si dáte prízemné ciele, padnete do jamy. Rozbitá huba bolí rovnako po páde z oblakov, ako po páde do studne.

Len čo si kúpiš niečo užitočné, zistíš, že to už nebudeš potrebovať.

(Murphyho zrnká II)
Človek a úspech

Tí, ktorí chcú urobiť veľký skok nahor, musia byť pripravení na to, že dopadnú hlboko dole.

S úspechom je to ako s voňavkou - akonáhle sa dostane na vzduch, vyprchá.

To, že ste dnes mali pekelnú smolu, ešte neznamená, že zajtra budete mať svätý pokoj.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Hlúposti sa medze nekladú

Starého osla neprerobíš. Ani mladého somára neprerobíš. Napriek tomu sa každý každého snaží preinačiť na svoj obraz.

Nesťažuj si, že máš za šéfa poleno, mohol by si dostať workoholika.

Ak sa človek prestane mať na pozore, môže prísť nielen o živobytie, ale i o život.

(Murphyho zákony v bájkach)

Reklama a dary z pohľadu ZDP

2. 3. 2020 Jedným zo spôsobov ako si môže podnikateľ fyzická osoba, ako aj právnická osoba zvýšiť svoje príjmy a znížiť základ dane vplyvom uplatnenia daňového výdavku je uplatniť si výdavky na reklamu alebo reklamné predmety, ktoré propagujú daňovník a alebo jeho činnosť.
Reklamná činnosť je aj jedným zo spôsobov, ako sa prezentovať voči svojim zákazníkom. Podnikateľ si môže uplatniť výdavky na reklamu a na reklamné predmety. Samostatnou kapitolou sú výdavky, ktoré vynaloží podnikateľský subjekt na reprezentáciu. Podnikateľ môže poskytnúť aj dary ale len v zákonom stanovených podmienok.
Výdavky na reklamné predmety môžu byť daňovým výdavkom ovplyvňujúcim základ dane daňovníka iba v prípade, že sa jedná o reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 eur za jeden predmet. Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.
U právnických osôb hodnota poskytnutých darov nespĺňa definíciu daňového výdavku. Poskytnutý dar predstavuje položku zvyšujúcu výsledok hospodárenia pri jeho transformácii na základ dane v podanom daňovom priznaní PO.





september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Marianna
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner