Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho postrehy

Najlepšie, čo človek môže urobiť, je čakať, kým to zaňho neurobia iní.

Muži na ženách nájdu veľa chýb, ženy na mužoch len dve. Všetko, čo hovoria, je zlé. Všetko čo robia je zlé.

Svadba je cena, ktorú zaplatia muži za sex. Sex je cena, ktorou zaplatia ženy za svadbu.

(Murphyho zrnká II)
Človek a spoločnosť

Človek má tendenciu preceňovať realitu.

Ľudia uveria čomukoľvek, čo sa povie šeptom.

Kvôli zachovaniu telesného a duševného zdravia treba správne návyky vyvažovať nesprávnymi zlozvykmi.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphy o láske

Zbraňou mladíka je jeho mladosť, zbraňou je jeho mladosť, zbraňou starca sú jeho peniaze.

Všetkého moc škodí. Aj lásky. Cnosť potrestá sama seba.

sť kvôli láske na kraj sveta vám ešte nezaručí, že tam budete mať od nej pokoj.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphy a šťastie

Tam, kde je hlúposť dostatočným vysvetlením, netreba hľadať iné vysvetlenia.

Hlúposť nie je hriech, ale dar; obdarovaný ho nemôže odmietnuť.

Hlúposť je nevyliečiteľná choroba.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Informácie pre šéfa

V záplave dát v informačnej spoločnosti prežijú iba tí s intuíciou.

Peniaze sú pre človeka vzduchom. Zle sa mu bez nich dýcha.

Všetko je relatívne. Žobrák, ktorý je v otrhaných šatách, je otrhaný žobrák. Boháč v otrhaných šatách nie je otrhaný žobrák, ale originálny človek.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Príjmy nepodliehajúce daňovej exekúcii zrážkami zo mzdy

30. 8. 2024 V súvislosti s tzv. inými príjmami sa do príjmu nezapočítavajú prídavky na deti, príplatok k prídavkom na deti a zvýšenie dôchodku pre bezvládnosť.
Daňovej exekúcii v zmysle § 99 ods. 4 daňového poriadku nepodlieha:
a) suma potrebná na úhradu za poskytnutú sociálnu službu alebo jej časť, ak daňový dlžník platí úhradu za poskytnutú sociálnu službu alebo jej časť,
b) suma povinného zostatku po zaplatení úhrady za sociálne služby podľa § 73 ods. 1 až 7 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách v z.n.p., ak daňový dlžník platí úhradu za sociálne služby,
c) dávka v hmotnej núdzi, príspevky k tejto dávke a jednorazová dávka v hmotnej núdzi, poskytované podľa zákona č. 599/2003 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi v z.n.p.
d) peňažné príspevky na kompenzáciu poskytované podľa § 19 zákona č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
e) štátne sociálne dávky poskytované podľa osobitných predpisov,
f) príspevok na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa podľa zákona č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa v z.n.p.,
g) opatrenie sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately finančného charakteru v zmysle § 64 až 70 zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele v z.n.p.,
h) 13. dôchodok poskytovaný podľa osobitných predpisov.
Daňový poriadok ďalej v súvislosti s „inými príjmami“ ustanovuje, že ak ide o daňovú exekúciu zrážkami z dôchodku daňového dlžníka, ktorý z tohto dôchodku platí úhradu za sociálne služby, nepodlieha daňovej exekúcii suma potrebná na úhradu za sociálne služby alebo jej časť, ktorú je daňový dlžník povinný platiť, a suma povinného zostatku po zaplatení úhrady za sociálne služby podľa § 73 ods. 1 až 7 a § 74 ods. 7 písm. g) zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách v z.n.p. Daňovej exekúcii zrážkami z iných príjmov tiež nepodlieha 13. dôchodok
K

Výber daní sa zlepší

30. 9. 2016 Do štátnej kasy by malo v tomto roku pritiecť viac peňazí. Inštitút finančnej politiky (IFP), ktorý patrí pod Ministerstvo financií (MF) SR, totiž zvýšil odhad daňových a odvodových príjmov na rok 2016 oproti predchádzajúcej júnovej prognóze o takmer 397 miliónov eur, alebo 0,49 percenta hrubého domáceho produktu (HDP).
Analytici rezortu financií navýšili odhad daňových a odvodových príjmov aj pre ďalšie roky, a to o 558 miliónov eur v roku 2017, o 649 miliónov eur rok na to a o 595 miliónov eur v roku 2019. V novej prognóze počítajú už aj s legislatívnymi zmenami schválenými vládou v auguste a septembri tohto roka, vrátane tých, ktoré platia a boli zapracované do prognózy v júni. Dodatočné príjmy by malo v budúcom roku priniesť zvýšenie odvodu v regulovaných odvetviach, a to vo výške 91 miliónov eur, či zvýšenie sadzieb pri tabakových výrobkoch, ktoré by malo priniesť 30 miliónov eur v roku 2017. Naopak, z rozpočtu uberie zvýšenie paušálnych výdavkov pre živnostníkov, a to 13 miliónov eur v budúcom roku, 21 miliónov eur v roku 2018 a 25 miliónov eur v roku 2019. Aktuálna daňová prognóza nepočíta so zrušením daňových licencií v tomto ani budúcom roku.
zdroj: hnonline.sk

Podnikatelia budú platiť nižšie dane

27. 9. 2016 Firma nezarobí nič. Jej zisk sa rovná nule. Aj napriek tomu štátu odvedie daň. Takto to funguje na Slovensku od roku 2014, keď predošlá vláda zaviedla daňové licencie.
Nová koalícia sa ešte v apríli v programovom vyhlásení zaviazala, že ich zruší. A čoskoro už bude mať na stole aj konkrétny návrh. Zrušenie daňových licencií už odklepla aj koaličná rada a poslanci vládnych strán Most-Híd a SNS potvrdili, že samotnú zmenu zákona predložia už na októbrovej parlamentnej schôdzi. To, akú vysokú daňovú licenciu firma platí, závisí od toho, aký má obrat. Kým malé firmy vyjde na 480 eur ročne, väčšie zaplatia takmer 2 900 eur. Licenciu pritom platia aj vtedy, keď sú v mínuse alebo vykázali len veľmi nízke zisky. V roku 2014 zaplatilo štátu daňovú licenciu 186-tisíc firiem.
zdroj: hnonline.sk

Daňové zmeny 2016 – vybrané novinky zdaňovania účinné od roku 2017

23. 9. 2016 Systémovo-procesné daňové inovácie zvyčajne predstavujú strednodobé a dlhodobé daňové reformy, orientované smerom na prosperitu, na konsolidáciu verejných financií a znižovanie deficitu. Makroekonomické daňové zmeny (napr. znižovanie sadzby daní) sú zvyčajne plusom a prínosom, mikroekonomické zmení daní skôr mínusom.
Aké sú aktuálne navrhované daňové zmeny v roku 2016 a budú platiť od roku 2017? V programovom vyhlásení vlády SR z apríla 2016 bolo prisľúbené znižovanie dane z príjmov právnických osôb iba o jeden stupeň z 22 percent na 21 percent a potom následne podľa možností. V skutočnosti však v roku 2016 bol navrhnutý pestrý daňový balíček, ktorý dane v krajine zvyšuje aj tým, že zavádza niektoré nové dane. Prvé vyčíslenie navrhnutých daňových zmien pre podnikateľov v roku 2016 preukázalo, že firmy zaplatia v roku 2017 na daniach viac. Na jednej strane sa tak podnikateľom uľaví od roku 2017 vďaka nižšej dani z príjmu. Na druhej strane však budú musieť platiť viac napríklad v dôsledku zmien v registračnej dani na autá či zvýšenia a predĺženia platnosti odvodu pre regulované firmy. Celkové dodatočné daňové zaťaženie sa premieta do čistého zisku spoločnosti – pri vyšších nákladoch má v tomto prostredí aj náročnejšie podmienky na potenciálne investície do trhu a zákazníkov, hoci sa neustále snaží udržať vysokú mieru rozvoja trhu. Náklady na novinky sa pritom ešte výraznejšie zvýšia od roku 2018. Vtedy by sa síce mali skončiť daňové licencie, ale na druhej strane nabehne aj zdaňovanie dividend. To nahradí doterajšie zdravotné odvody.

Zrážky zo mzdy od 1. 7. 2016 po zrušení Občianskeho súdneho poriadku

23. 9. 2016 Od 1. 7. 2016 je účinný Civilný sporový poriadok, ktorým sa ruší Občiansky súdny poriadok. Pri spravovaní a vymáhaní pohľadávok sa od 1. 7. 2016 postupuje v súlade s novou právnou úpravou zákona o správe a vymáhaní súdnych pohľadávok, v zmysle ktorej bude možné vymáhať už len súdne pohľadávky.
Počnúc 1. 7. 2016 sa všeobecná právna úprava doručenia mení a jednou zo zmien je zavedenie nového pojmu „adresa na doručovanie“. Ak adresát neuviedol inú adresu na doručovanie, doručuje súd písomnosti: • fyzickej osobe na adresu evidovanú v registri obyvateľov SR, t.j. na adresu trvalého bydliska alebo na adresu miesta pobytu cudzinca na území SR podľa druhu pobytu cudzinca, • právnickej osobe na adresu sídla zapísaného v obchodnom registri alebo inom verejnom registri. Osobitne sa upravuje doručovanie písomnosti „Upovedomenia o začatí exekúcie“, ktoré sa doručuje oprávnenému a povinnému do vlastných rúk. V súlade s § 49 Exekučného poriadku ak sa exekútorovi nepodarí upovedomenie o začatí exekúcie doručiť povinnému na adresu evidovanú v registri obyvateľov SR, je povinný urobiť všetky úkony potrebné pre zistenie skutočného pobytu povinného, a ak sa to nepodarí, požiada súd o zverejnenie oznámenia o upovedomení na webovej stránke príslušného súdu. Upovedomenie o začatí exekúcie sa považuje po 15 dňoch od zverejnenia oznámenia za doručené, a to aj vtedy, ak sa adresát o tom nedozvie.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner