Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O márnom hľadaní - III. večer

Nikdy sa nepýtaj holiča, či ti treba skrátiť vlasy!

Odložená vec sa nenájde dovtedy, pokiaľ sa nezoženie nová.

Čím dômyselnejší stroj, tým je menej použiteľný.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphy a byrokrati

Prázdny stôl prináša pocit úľavy a tušenie, že sa blíži katastrofa.

Tuctový človiečik si zaslúži tuctovú metódu obsluhy.

Základný zákon byrokracie hovorí, že: Čo nie je na papieri, to neexistuje.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Nevytesané pravdy - I. večer

Aj keď sa zdá, že sa už nemá čo pokaziť, ono sa nakoniec vždy niečo nájde.

Čas potrebný na uvedenie vecí do pôvodného stavu je nepriamo úmerný času, potrebnému na jej poškodenie.

Každé vyriešenie známeho problému v sebe skrýva nové problémy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Na čo má človek rozum

Z každého pravidla existuje aspoň jedna výnimka. Platí to aj pre Kohnovo pravidlo zdravého rozumu: „Nad všetkým rozmýšľať!“ Niekedy totiž prílišné rozumovanie môže človeka pripraviť o rozum.

Byť chudobným nie je žiadna hanba, ale to je jediná pozitívna vec, ktorá sa dá o tom povedať. (Židovské príslovie)

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

(Zrnká úsmevu)
Človek očami klasikov

Na tej istej lúke vôl hľadá trávu, pes zajaca a bocian jaštericu.

Riadny tovar ľahko nájde kupca, aj keď bude na nenápadnom mieste.

Koho šťastena rozmaznáva, príde o rozum.

(Myšlienky bez cla)

Prehľad povinností k dani z príjmov po ukončení mimoriadnej situácie

26. 8. 2020 Medzi oblasti upravené zákonom č. 67/2020 Z. z. patrí aj zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, pričom väčšina úprav sa týka posunutia lehôt, a to v prípade podania daňového priznania, hlásenia, vykonania ročného zúčtovania preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti, vyhlásenia na poukázanie podielu zaplatenej dane atď.
Je potrebné upozorniť na skutočnosť, že týmto zákonom sa napr. posúvajú lehoty na podanie daňového priznania, pričom spôsob, okruh daňovníkov a pod. je stále platný v zmysle úprav uvedených priamo v systémovom ZDP.
V prípade skončenia mimoriadnej situácie vznikajú viaceré povinnosti daňovníkom z pohľadu dane z príjmov, pokiaľ si ich už nevysporiadali aj do skončenia mimoriadnej situácie, a to povinnosť podania
1. daňového priznania v prípade, ak mu takáto povinnosť pre podanie vznikla v súlade s § 32 a 42 ZDP
2. hlásenia príjmov zo závislej činnosti a vykonania ročného zúčtovania a z tým aj súvisiaca možnosť podať vyhlásenie o poukázanie podielu zaplatenej dane
3. oznámenia o zrazení a odvedení dane pre nepeňažné plnenia poskytovateľov zdravotnej starostlivosti
Ak sa mimoriadna situácia skončí k 30. 9. 2020 potom daňovník, ktorý má povinnosť podania daňového priznania v súlade s § 32 a 41 ZDP, ho musí podať do 31. 10. 2020 a v tejto lehote je povinný daň aj zaplatiť.
Zákon č. 67/2020 Z. z. riešil aj situácie, kedy daňovníkovi uplynula lehota na podanie daňového priznania počas obdobia pandémie, pričom však ak využil možnosť predĺženia lehoty podľa § 49 ods. 3 ZDP na základe oznámenia podanom správcovi dane a po takomto predĺžení by mu lehota končila neskôr ako je lehota určená v § 21 ods. 1 zákona č. 67/2020 Z. z. (do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení pandémie), má mať zachovanú takúto možnosť, čo znamená, že oznámi v lehote určenej v § 21 ods. 1 zákona č. 67/2020 Z. z. predĺženie lehoty spôsobom určeným v § 49 ods. 3 ZDP.
Ak by ale mimoriadna situácia skončila k 30. 9. 2020, potom už daňovník, ktorému končila lehota na podanie daňového priznania za zdaňovacie obdobie, ktorým je kalendárny rok a ktorý aj oznámil predĺženie lehoty na podanie daňového priznania k 30. 6. 2020 alebo k 30. 9. 2020 jeho lehota na podanie je rovnaká a to k 31. 10. 2020. Možnosť predĺženia lehoty sa počíta od pôvodnej lehoty určenej v § 49 ods. 2 ZDP. Uvedené znamená, že prípad predĺženej lehoty, ktorá by bola dlhšia ako by bola lehota 31. 10. 2020 by mohol nastať len v prípade daňovníka – právnickej osoby, ktorej zdaňovacím obdobím je hospodársky rok, pričom predĺžená lehota na podanie daňového priznania mu končí po 31. 10. 2020.





máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Zina
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner